Cel mai mare producator chinez de smartphone, Xiaomi Corp, negociaza cu Beijing Automotive Group Co (BAIC) o colaborare in vederea producerii de vehicule electrice (EV), scrie Bloomberg, citand surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul. Reprezentantii Xiaomi si BAIC nu au dorit insa sa comenteze informatia.
In 2021, Xiaomi a anuntat ca va investi 10 miliarde de dolari in noua sa divizie de automobile electrice pe parcursul urmatorilor zece ani, iar la finele lunii august a finalizat procedurile de inregistrare a diviziei sale de automobile electrice. Xiaomi se va alatura, astfel, unei piete care este deja aglomerata de jucatori, precum Tesla, dar si de firme locale, ca Nio Inc si Xpeng Inc.
Xiaomi vrea sa incheie o alianta in domeniul productiei, deoarece se confrunta cu intarzieri in obtinerea unei licente pentru a-si fabrica propriile masini.
Xiaomi s-a angajat sa produca automobile pe scara larga in primul semestru incepand cu anul 2024 si a inceput construirea primei sale fabrici auto in apropiere de Beijing.
Acum, cele doua companii exploreaza diferite optiuni, inclusiv achizitionarea de catre Xiaomi a unei participatii in a doua fabrica Hyundai Beijing, care are licenta pentru a produce automobile in China.
Beijing Hyundai, societatea mixta dintre Hyundai Motor Co si BAIC, are trei uzine in Beijing.
Luna aceasta, Asociatia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) a estimat ca un numar record de sase milioane de automobile electrice ar urma sa fie vandute in acest an in China, pe fondul exploziei cererii pentru automobile curate.
Noua prognoza revizuita marcheaza o dublare fata de cele 2,99 milioane de vehicule electrice inmatriculate in 2021 in China, ceea ce scoate in evidenta cresterea semnificativa a cererii pentru autoturisme curate in China si provocarile pentru constructorii traditionali in a se adapta la o piata care devine rapid una verde.
Autoritatile centrale si locale din China au luat masuri pentru a ajuta industria auto sa isi revina dupa restrictiile si carantinele care au afectat vanzarile la inceputul anului.
In luna mai, Guvernul de la Beijing a redus cu 50% taxele la achizitionarea unui autoturism cu emisii reduse in timp ce autoritatile municipale au venit, la randul lor, cu subventii si stimulente pentru a-i convinge pe cumparatori sa se orienteze spre un vehicul cu emisii reduse.
Scad vanzarile de masini ”verzi” in Europa
La nivel global, vanzarile de masini verzi au crescut cu 29% in al doilea trimestru, fata de perioada echivalenta a anului trecut, in conditiile in care piata auto totala a scazut.
In prima jumatate a anului, cota de piata a masinilor verzi in Europa a ajuns la 45,6%, din care mai mult de jumatate reprezinta hibride (24%).
In Europa, vanzarile de masini verzi (hibride, BEV/electrice si PHEV/ hibrid plug-in) au scazut cu 4,4% in al doilea trimestru al acestui an, la 1,039 milioane vehicule, dupa cresterile spectaculoase inregistrate in 2021, de pana la 259%, reflectand in continuare problemele producatorilor cu lipsa componentelor, potrivit unei analize Strategy&, departamentul de strategie globala din reteaua PwC.
In primele doua trimestre din 2021 au fost inregistrate cresteri de 100% si, respectiv, 259%, dupa care avansul s-a temperat la 32% in trimestrul al treilea, 6% in trimestrul patru si 13% in primul trimestru din 2022.
”Scaderea vanzarilor reflecta problemele din ce in ce mai mari ale producatorilor cu lipsa componentelor auto si implicit cu intarzierile la livrari. Piata din Romania, fiind inca mica, isi continua ascensiunea cu o rata de peste 100%, iar in iulie, vanzarile de masini electrificate le-au depasit pentru prima data pe cele diesel. Evolutia spectaculoasa din ultimul an si jumatate a vanzarilor de masini verzi reflecta in primul rand efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele si reglementarile sunt motorul indeplinirii obiectivelor asumate de Romania pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR si Green Deal, dar si pentru innoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener si Lider pentru industria Auto in cadrul PwC Romania.
Vanzarile de masini BEV au fost singurele care si-au continuat cresterea in trimestrul al doilea la nivel european, inregistrand un avans de 8,1%, care insa nu a putut compensa scaderile inregistrate de hibride plug-in (-17,5%) si hibride (-4,8%).
Declinul raportat de masinile hibride plug-in in Europa poate fi explicat in primul rand prin lipsa de disponibilitate a produselor, producatorii acordand prioritate productiei de BEV-uri.
De altfel, strategia producatorilor auto se reflecta in dublarea cotei de piata a BEV in ultimii doi ani, de la 7% la 13%.
Topul vanzarilor de masini BEV in primul semestru in Europa este condus de modelul Fiat 500 electric, urmat de Tesla Model 3, Renault ZOE, Dacia Spring, Peugeot 208 EV, Tesla Model 3, Renault Twingo EV, Hyundai Kona Electric, Volkswagen si Opel Corsa-e.
”Vanzarile de masini verzi si, in special, cele full electric vor continua sa creasca la nivel european, pe fondul obiectivelor ambitioase privind reducerile emisiilor de CO2 si de eliminare treptata a motoarelor cu combustie interna in anumite state. Toate acestea incurajeaza producatorii de automobile sa-si orienteze strategia in aceasta directie, pentru anii urmatori fiind anuntate investitii masive in lansarea de noi modele, dar si in productia de baterii si noi tehnologii”, a mai spus Daniel Anghel.
La nivel global, China inregistreaza cele mai mari cresteri ale vanzarilor de masini electrice.
La nivel global, vanzarile de masini verzi au crescut cu 29% in al doilea trimestru, fata de perioada echivalenta a anului trecut, in conditiile in care piata auto totala a scazut.
Cea mai mare parte din aceasta crestere este atribuita Chinei, unde vanzarile de masini hibride, BEV/electrice si PHEV/ hibrid plug-in au crescut cu 90,3%. Spre deosebire de Europa, in China, cresterea vanzarilor de PHEV a fost si mai rapida, de 144%, comparativ cu cea a BEV, de 87%.
Dupa ce a avut nevoie de ceva timp pentru a lua avant, piata BEV din SUA a continuat ascensiunea rapida din ultima vreme, cu 63% in al doilea trimestru din 2022. Cota de piata a BEV-urilor s-a triplat in decurs de 18 luni, de la 1,6% in 2020 la 4,8% la finele lunii iunie din acest an. Per total, piata masinilor verzi din SUA a crescut cu 20%.
In cadrul raportului, strategy& analizeaza principalele zece piete auto europene, respectiv Germania, Franta, Italia, Spania, Marea Britanie, Suedia, Norvegia, Olanda, Elvetia si Austria.