STADIUL LUCRARILOR LA TRONSONUL CURTEA DE ARGES – PITESTI A AJUNS LA NUMAI 15% – Constructorul are certificat negativ. Circulatia trebuie sa fie deschisa in anul 2025

CNAIR “pune tunurile” pe italienii de la WeBuild, responsabili cu tronsonul de autostrada de 30 km dintre Curtea de Arges si Pitesti, din cadrul autostrazii Sibiu-Pitesti. Traficul pe acest segment de autostrada trebuie sa se deschida in anul 2025, iar acum stadiul lucrarilor la sectiunea 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti a ajuns la numai 15%. Cristian Pistol, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spune ca WeBuild (fuziunea dintre Salini-Impregilo și Astaldi) trebuie sa recupereze intarzierile.

Stadiul fizic al lucrarilor a ajuns la 15%, iar constructorul mai are de recuperat din intarzierile inregistrate fata de graficul de lucrari, pentru care a primit certificatul negativ intermediar. Mai ales ca mai are doar 3 ani pana cand, conform contractului trebuie sa finalizeze lucrarile. Circulatia trebuie sa fie deschisa in anul 2025, iar constructorul (WEBUILD) trebuie sa fie constient de acest lucru!”, spune Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Pentru finalizarea sectiunii 5 a Autostrazii Sibiu-Pitești (Curtea de Argeș-Pitești), constructorul trebuie sa foloseasca peste 4 milioane de metri cubi de material de umplutura.

Acest tip de material este exploatat acum din doua gropi de imprumut, iar in perioada imediat urmatoare va fi deschida și cea de a treia exploatare.

Structurile de pe Sectiunea 5 au o lungime de aproximativ 6.000 de metri liniari, iar pentru constructia lor se vor executa piloti forati cu lungimea totala de peste 80.000 de m.

Pana la finalul lucrarilor se vor turna 500.000 de mc de beton și se vor așterne peste 400.000 de tone de asfalt.

Greutatea tablierelor metalice folosite va depași 10.000 de tone.

Puse cap la cap, toate elementele parapetelui folosit pe ambele sensuri ale sectiunii de 30,35 de km vor depași distanta dintre Pitești și București.

La ora actuala constructorul italian (care a primit deja un certificat negativ intermediar pentru intarzieri) are mobilizate in șantier peste 900 de lucratori și 300 de utilaje”, adauga Pistol.

Lucrarile pe care le efectueaza acum constructorul:

– armarea și cofrarea elementelor de structura,

– turnare beton,

– așterne și compactare terasamente,

– relocarea și protejarea utilitatilor.

Lucrarile la autostrada Sibiu – Pitești, sectiunea 5 de la capatul dinspre Pitești, au inceput oficial in septembrie 2021. Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat in iunie 2021 ca a emis autorizatia de construire pentru lotul 5 al autostrazii Sibiu-Pitesti.

Contractul pentru proiectarea şi executia lotului 5 Pitesti- Curtea de Arges a fost semnat in mai 2020 cu antreprenorul Astaldi pentru 1,7 miliarde lei.

Investitia este una ampla si cuprinde:

  • 13 poduri;
  • 3 pasaje;
  • un viaduct;
  • 3 noduri rutiere la Curtea de Arges, Baiculesti si Bascov;
  • 2 spatii de servicii, cate unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern;
  • 2 parcari de scurta durata, de-o parte si de alta a drumului;
  • 2 centre de coordonare si intretinere, la Bascov si la Curtea de Arges

Sectiunea 5 are circa 30,35 km, incepe de unde se termina actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge pana la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat in mai 2020 pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapa a fost proiectarea.

Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fara TVA, iar durata de realizare este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru executia lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor ofertata de Astaldi SpA este de zece ani.

Articolul precedentTRANSALPINA DE APUSENI – Licitatie de 127 milioane lei pentru restul de executat din lotul 1
Articolul următorDRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI- Ministerul Transporturilor pregateste exproprieri suplimentare de 2 milioane de euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.