Chinezii sunt in continuare de partea Rusiei, inclusiv in afaceri. Constructorul auto chinez Chery negociaza cu firme din Rusia despre producerea de masini in fabricile rusesti, potrivit agentiei de presa de stat rusa TASS, care il citeaza pe Vladimir Smakov, directorul subsidiarei ruse a companiei Chery, relateaza Reuters.
Chery este al noualea producator auto din China, cu vanzari de 959.000 vehicule in 2021.
”In primul rand, in planurile noastre este necesitatea de a stabili productia pe teritoriul Rusiei”, a spus Smakov , citat de agentia TASS.
Declaratiile lui Smakov vin dupa ce, cu doar cateva zile in urma, oficialii rusi au anuntat ca au in plan prezentarea a doua modele electrice „made in Rusia”.
Anul acesta, compania Chery doreste sa creasca vanzarile in Rusia la 80.000 pana la 100.000 de vehicule, in 2022.
Chery este al noualea mare producator de vehicule din China, cu vanzari de 959.000 de vehicule in 2021.
Constructorul chinez Chery a vandut anul trecut 40.874 vehicule in Rusia, potrivit datelor Association of European Businesses (AEB).
Industria auto rusa, puternic dependenta de echipamentele si investitiile straine, a fost semnificativ afectata de deficitul global de semiconductori si de exodul producatorilor auto internationali, in urma invadarii Ucrainei.
In aprilie, Association of European Businesses previziona un declin de cel putin 50% al vanzarilor de masini noi in Rusia in 2022, din cauza problemelor legate de aprovizionare.
Cel mai mare producator auto rus, AvtoVAZ, si-a anuntat intentia de a lansa pe piata propriul model electric.
De asemenea, la inceputul lunii iunie uzina pe care Renault a cedat-o primariei din Moscova a fost redenumita oficial JSC Moskvich. Desi nu exista inca date concrete cu privire la masinile care ar putea fi produse in viitor sub marca Moskvich, presa rusa scrie tot mai des despre posibilitatea ca, la uzina de langa Moscova sa fie asamblate modele ale chinezilor de la Anhui Jianghuai Automobile Co. (JAC).
Un alt model posibil electric poarta marca Evolute si ar trebui sa intre in productie in luna septembrie la uzina Motorinvest Lipetsk. Proiectul Motorinvest Lipetsk nu vizeaza doar crossover-ul electric Joy, ci inca doua masini care ar putea aparea in octombrie, respectiv, in noiembrie. Pentru a explica acest ritm nemaiintalnit la nicio alta companie producatoare de masini – trei modele electrice noi in trei luni – unii jurnalisti rusi considera ca viitoarele modele Evolute nu vor fi altceva decat masini ale unor marcii chineze carora le va fi schimbata sigla. Pana acum, sursa tehnologiei ar fi compania Dongfeng.