Pe Lotul 2 din nordul Autostrazii de Centura a Capitalei (A0) incepe etapa de executie marti, 16 august, contractul pentru proiectarea si executia celor 19 kilometri ai lotului 2 din A0 Nord fiind castigat de grupul UMB, al lui Dorinel Umbrarescu.
Constructorul trebuie sa finalizeze lucrarile in vara anului 2024.
”Pe Lotul 2 din nordul Autostrazii de Centura a Capitalei (A0) incepe etapa de executie saptamana viitoare! Supravegherea aeriana a santierului, pe care o realizam permanent in parteneriat cu INCAS, arata ca, in acest moment, constructorul roman are pregatite stocuri de materiale si de elemente prefabricate pentru inceperea lucrarilor:
– grinzi poduri: 428 bucati
– prefabricate podete: 320 bucati
– balast: 400.000 mc
– armatura: 3.258 t”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Lotul 2 al A0 Nord are o lungime de 19 km si traverseaza teritoriile administrative ale urmatoarelor localitati:
– Corbeanca
– Balotesti
– Tunari
– Dascalu
– Stefanestii de jos
– Afumati
Pe acest lot urmeaza sa fie construite:
- 9 pasaje
- 2 poduri (peste raul Mostistea si raul Pasarea)
- Un nod rutier la intersectia cu DN1 Bucuresti – Ploiesti
- Un nod rutier la intersectia cu A3 Bucuresti – Brasov
- O parcare de scurta durata
- Un spatiu de Servicii
- Un Centru de Intretinere si Control
”Marti, 16 august, incep oficial lucrarile la Lotul II Nord al Autostrazii Centurii Bucuresti A0. Dupa ce in data de 1 iulie a fost emisa autorizatia de construire, iar saptamana trecuta a fost aprobat Proiectul Tehnic de Executie in Consiliul Tehnico-economic al CNAIR, marti, 16 august, vor incepe lucrarile pe acest lot din nordul Capitalei. Din acest moment, in maximum 22 luni se va putea circula intre DN1 Corbeanca, A3 si DN2 Afumati”, spune, la randul sau, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Contractul de circa 832 de milioane de lei, fara TVA, pentru proiectarea si executia celor 19 km ai Lotului 2 de pe Autostrada de Centura (A0) Nord a fost semnat de catre CNAIR cu o asociere de firme ale omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, UMB – Tehnostrade – SA&PE (llider de asociere). Constructorul roman este de altfel acelasi ca pe lotul 4 al A0 Nord.
Scriosteanu spunea la finalul anului trecut ca pana in 2023 vor fi finalizate si cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada Bucurestiului, iar pana in 2024 restul de autostrada, respectiv cele 4 loturi de pe A0 Nord.
Tronsonul se intinde de la intersectia cu DN1 (Corbeanca) pana la intersectia cu DN2 (Afumati) si are un termen de proiectare de 12 luni si de 22 de luni pentru executie.
Contractul are o valoare de 831,9 milioane lei, fara TVA.
Sursa de finantare este din fonduri europene nerambursabile. Durata contractului este de 154 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare, 22 luni perioada de executie a lucrarilor si 120 luni perioada de garantie a lucrarilor.
Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat in luna mai 2021 contractul pentru proiectarea si executia Lotului 2 Nord (Corbeanca – Colentina) din Autostrada de Centura a Bucurestiului – A0 cu constructorul roman ASOCIEREA SA & PE CONSTRUCT SRL SPEDITION UMB SI TECHNOSTRADE SRL, PRIN LIDERUL ASOCIERII SA & PE CONSTRUCT SRL. La semnarea contractului au luat parte reprezentatii firmei romanesti de constructii condusa de Dorinel Umbrarescu, directorul general al CNAIR Mariana Ionita, dar si ministrul Transporturilor la acel moment, Catalin Drula.