CNAIR a publicat in SEAP anunturile de participare pentru proiectarea si executia a trei din cele patru tronsoane ale autostrazii Sibiu-Fagaras. Este vorba de tronsoanele 2, 3 si 4, pentru care companiile interesate trebuie sa indeplineasca anumite conditii.
La fiecare din acestea, criteriul de atribuire este ”cel mai bun raport calitate – pret”.
Contractele au o durata de 108 luni.
Tronsonul 2: Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1), in lungime de 19,92 km si cu o valoare estimata intre 1.713.508.700 si 2.017.981.702 lei
”Obiectul contractului il reprezinta PROIECTARE SI EXECUTIE “Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 2: km 14+253 – 34+175, Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1)”, in lungime de aproximativ 14.25 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, arata anuntul.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minim 500.000.000 lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2019, 2020 si 2021.
De asemenea, ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres in valoare totala cumulata de minim 900.000.000 lei fara TVA la nivelul a maxim 5 contracte.
O alta conditie este ca ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/ pasaj/ viaduct in lungime de minim 150 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane.
In plus, ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: Doua statii de asfalt, doua statii de betoane, 60 de autobasculante, 10 excavatoare, 3 repartizatoare asfalt, 9 compactoare, 9 autogredere, 6 automacarale – sarcina de ridicare minima 40 tone, doua automacarale – sarcina de ridicare minima 120 tone, 4 instalatii piloti forati de diametru mare 1.200 mm, 6 compactoare terasamente picior de oaie, 10 buldozere, 10 autobetoniere.
Data limita pentru depunerea ofertelor este 11 octombrie 2022, ora 15.00.
Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B), in lungime de 17,61 km si cu o valoare estimata intre 1.836.788.949 si 2.163.076.976 lei.
”Obiectul contractului il reprezinta PROIECTARE SI EXECUTIE “Autostrada SIBIU – FAGARAS TRONSONUL: 3 Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B)” km 34+175- km 51+785”, in lungime de aproximativ 17.610 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arata in anunt.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minim 500.000.000 lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2019, 2020 si 2021.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres in valoare totala cumulata de minim 900.000.000 lei fara TVA la nivelul a maxim 5 contracte.
Ofertantul mai trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/ pasaj/ viaduct in lungime de minim 200 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane.
In plus, ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: Statie de asfalt: 2 buc; Statie de betoane: 2 buc; Autobasculante: 60 buc; Autobetoniere: 10 buc; Excavatoare: 10 buc; Autogredere: 9 buc; Repartizatoare asfalt: 3 buc; Compactoare asfalt: 9 buc; Buldozere: 10 buc; Automacara – sarcina de ridicare minima 40 t: 8 buc; Automacara – sarcina de ridicare minima 120 t: 3 buc.; Compactoare terasamente picior de oaie: 6 buc; Instalatii piloti forati de diametru mare 1200mm: 4 buc.
Data limita pentru depunerea ofertelor este 12 octombrie 2022, ora 15.00.
Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras (cu o lungime de 16,26 km) si Drum de legatura cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totala estimata intre 1.163.869.292 si 1.370.699.401 lei.
”Obiectul contractului il reprezinta PROIECTARE SI EXECUTIE “Autostrada Sibiu – Fagaras , Tronsonul 4: km 51+785-km 68+050 care se desfasoara intre localitatile Sambata de Sus ( DJ 105B)- Municipiul Fagaras si Drum de legatura cu DN1, km 0+000-5+650”, in lungime de aproximativ 16.265 km, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, arata anuntul.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minim 400.000.000 lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2019, 2020 si 2021.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres in valoare totala cumulata de minim 600.000.000 lei fara TVA la nivelul a maxim 5 contracte.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/ pasaj/ viaduct in lungime de minim 100 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane.
In ceea ce priveste echipamentul tehnic, ofertantul trebuie sa demonstreze ca are la dispozitie/are acces la urmatoarele utilaje, instalatii si echipamente tehnice pentru executia lucrarilor: Statie de asfalt: 2 buc; Statie de betoane: 2 buc; Autobasculante: 68 buc; Excavatoare: 10 buc; Repartizatoare asfalt: 3 buc; Compactoare asfalt: 9 buc; Autogredere: 9 buc; Automacara – sarcina de ridicare minima 40 t: 6 buc; Automacara – sarcina de ridicare minima 120 t: 2 buc; instalatii piloti forati de diametru mare 1200 mm: 4 buc; Compactoare terasamente picior de oaie: 6 buc; Buldozere: 10 buc; Autobetoniere: 12 buc.
Data limita pentru depunerea ofertelor este 13 octombrie 2022, ora 15.00.
Pentru fiecare tronson perioada de proiectare va fi de 12 luni si cea de executie a lucrarilor va fi de 36 de luni, iar intregul proiect este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Anunturile de participare vor fi vizibile ulterior publicarii acestora in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Intregul proiect este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu a emis pe 7 februarie acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Lungimea totala a traseului va fi de 68,05 kilometri si va fi impartita in patru tronsoane. De asemenea, noua sosea de mare viteza va fi conectata la DN1 cu un drum de legatura de 5,65 kilometri.
Valoarea totala a investitiei este estimata la 7,5 miliarde de lei cu TVA.
Surse din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat, pentru ”Lumea Infrastructurii”, in luna ianuarie, ca procedura de achizitie publica pentru proiectarea si executia lucrarilor la Autostrada Sibiu – Fagaras se va lansa in acest an.
Autostrada Sibiu – Fagaras face parte din reteaua TEN-T Comprehenive, sectiunea care traverseaza Romania vest – est, pe ruta Nadlac – Arad – Lugoj – Deva – Sibiu – Fagaras – Brasov – Ploiesti – Bucuresti – Constanta.
Cele patru tronsoane ale proiectului sunt:
– Boita – Avrig
– Avrig – Arpasu de Jos
– Arpasud de Jos – Sambata de Sus
– Sambata de Sus – Fagaras (drum de legatura DN1).
Autostrada Sibiu – Fagaras se va desprinde din Autostrada Sibiu – Pitesti printr-un nod rutier de mare viteza, la Boita.
Viteza de proiectare pentru aceasta autostrada va fi de 140 km/ora, insa in zonele de deal va fi redusa la 100 km/ora, iar la nodurile rutiere – 80 km/ora.
Autostrada Sibiu – Fagaras va avea in total sapte noduri rutiere, la Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni si Fagaras.
Comitetul interministerial a aprobat pe 27 ianuarie 2022 proiectul Autostrazii Sibiu- Fagaras, dupa ce studiul de fezabilitate fusese analizat si avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, afirma la acea vreme ca traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras.
”Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov”, spunea oficialul.
Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras” a fost semnat in aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 de milioane de lei, fara TVA. In lungime de 68 de kilometri, tronsonul Sibiu – Fagaras va face parte din Autostrada Sibiu – Brasov, ceruta de companii precum Continental, unul dintre cei mari angajatori privati din Romania.