In Portul Constanta – PRIORITATEA I – a inceput montarea de sina noua si aparate noi de cale. Pe ambele santiere (loturile 1 si 2) din Portul Constanta, constructorii au inceput montarea noilor linii CF si a aparatelor de cale.
Materialele de cale folosite, in cadrul lucrarilor, provin de la furnizori din Romania si Austria.
LOTUL I (Port Zona A si Port Zona B)
Stadiul de executie:
- defrisare si curatare vegetatie – 98%;
- demontarea suprastructurii existente – 69%;
- excavatii in ampriza, pana la cota platformei caii – 35%;
- prebalastare linii – 20%;
- 2.800 traverse de beton armat precomprimat – 28% din cantitatea necesara
- montate 4 aparate de cale noi, tip S49E1-300-1:9
- montata linia 1 – Siloz 2
Constructor este WIEBE Romania.
LOTUL II (Port Zona B si Port Mol V)
Stadiul de executie:
- defrisare si curatare vegetatie pe – 90 %;
- demontare linii in procent de – 57%
- excavatii in ampriza, pana la cota platformei caii – 42%
- montare linie CF – 600 m
- traverse de beton – 1.200 buc
- piatra sparta – 600 tone
Constructor este ARCADA COMPANY.
Materiale de cale folosite la lucrari:
- aparate de cale: ROMANIA/BUZAU
- traverse din beton precomprimat (complet echipate): ROMANIA/BUZAU
- piatra sparta: ROMANIA/carierele din DOBROGEA
- sina tip S49: AUSTRIA
PRIORITATEA I (2 LOTURI) – 35 de linii (13,398 km) si 75 de aparate de cale
Lucrarile de reparatii si intretinerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanta au fost stabilite in conformitate cu prevederile Memorandum-ului pentru stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii de transport feroviar de marfa din zona Portului Constanta – Masura 4.1
2 LOTURI – 35 de linii (13,398 km) si 75 de aparate de cale
LOTUL I (Port Zona A si Port Zona B)
- 19 linii (6.589 km)
- 32 aparate de cale
Constructor este WIEBE Romania.
LOTUL II (Port Zona B si Port Mol V)
- 16 linii (6,809 km)
- 43 aparate de cale
Constructor este ARCADA COMPANY.
Ordinul de incepere pentru lucrari a fost emis pe 15 iunie 2022.
Durata de executie a lucrarilor: 149 de zile
Finantarea este asigurata din Fondul de rezerva al Guvernului Romaniei.