UN NOU DRUM IN CLUJ DE 788 MILIOANE LEI – Ministerul Transporturilor pregateste drumul expres pentru realizarea conexiunii dintre A3 (zona Turda) si DN 1 (zona Tureni)

Ministerul Transporturilor vrea sa construiasca un drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN 1 (zona Tureni)“, judetul Cluj. Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) se ridica la 788.787.000 lei.

Finantarea investitiei se realizeaza din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Durata de executie este de 18 luni, arata un proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si Drum National DN 1 (zona Tureni)“, judetul Cluj.

Sectorul de drum promovat pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) si DN 1 (zona Tureni)  face parte din proiectul Drum Expres Turda – Halmeu, sub denumirea Drumul Somesului/Somes Expres ce este identificat in cadrul Master Planului General de Transport aprobat.

Drumul expres va asigura legatura dintre 2 cai principale de transport: autostrada A3 (Turda) si drumul national european DN1/E81 in zona localitatii Tureni, degrevand traficul greu si de tranzit din Municipiul Turda, scurtand timpii de parcurs intre zona metropolitana Cluj si Autostrazile A10 Turda – Sebes si A3 Transilvania, contribuind la reducerea emisiilor de noxe din mediul urban al municipiului Turda care este traversat in prezent de DN1 si DN 15.

In prezent, traficul descarcat de pe autostrada A10 si autostrada A3 spre Cluj-Napoca, Dej, Baia Mare, Bistrita se desfasoara pe trama stradala din Municipiul Turda si pe drumul national DN 1, pe raza localitatilor Copaceni, Martinesti, Tureni si Feleac.

Au fost studiate alternative de traseu si amenajari, analizate in cadrul a 2 etape ale Analizei Multicriteriale, departajate pe baza a patru criterii, respectiv: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu si criteriul social.

Volumele de trafic estimate ce vor fi atrase de acest drum, exprimate ca medie zilnica anuala (MZA) pentru anul 2025 sunt de 11.719 vehicule etalon si pentru anul 2050 de 17.282 vehicule etalon.

Categoria de importanta a obiectivului este ,,deosebita’’(B), iar din punct de vedere functional si al traficului, se incadreaza in clasa tehnica II

Traseul in plan: incepe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompeta simpla ce este prevazut cu bretele de intrare iesire cu cate doua benzi pe sens:

  • bretea Gilau – Tureni – lungime = 1.487 m;
    • bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
    • bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
    • bretea Tureni – Gilau – lungime = 1.189 m.

Lungimea totala a bretelelor la nodul cu autostrada A3 este de 5,025 km.

Traseul sub-traverseaza autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrazii de la km A3 21+880, intersecteaza drumul judetean DJ 103Z la km 3+087, cateva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitand restabilirea traseului, si traverseaza raul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Intre km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste raul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.

Drumul expres intersecteaza drumul national DN 1 la km 457+750 unde este prevazuta amenajarea unui nod rutier tip trompeta simpla, avand prevazute bretele de intrare – iesire cu cate doua benzi pe sens pe relatiile Cluj-A3 si A3-Cluj, iar pe relatiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevazute cu cate o banda pe sens:

  • Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj    – lungime = 756 m;
    • Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3    – lungime = 833 m;
    • Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda  – lungime = 548 m;
    • Nod DN 1 – Bretea Turda – A3   – lungime = 612 m.

Lungimea totala a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.

Datorita configuratiei dificile a terenului existent din zona intersectiei Drumului expres cu drumul national DN1 – care are o viteza de proiectare inferioara si este format dintr-o succesiune de curbe de sensuri contrare,  se prevede corectarea traseului drumului national prin devierea acestuia pe partea stanga in sensul kilometrajului cu reamenajare pe tronsonul km 456+780 – km 458+235, in lungime de 1.455 m.

Suprafata totala a terenului care se estimeaza a fi ocupata de lucrari este de 82,624 ha.

Profilul longitudinal este amenajat cu elemente geometrice corespunzator vitezei de proiectare de 100 km/h.

Avand in vedere ca tronsonul de drum va intersecta sau se va apropia de zona intravilana, pentru aceste zone este prevazuta montarea de panouri fonoabsorbate cu inaltimea de H=2,50 m pe o lungime de 3304,00 m.

Dispozitive antiorbire: Panourile/balizele antiorbire s-au prevazut pe toata lungimea zonei mediane (4957,00 m) cu o inaltime minima proiectata de 1,67 m.

Ȋmprejmuire: Traseul drumului expres este prevazut cu gard de inaltime 1,50 m si o lungime de 19.680 m pentru a preveni patrunderea animalelor pe carosabil.

Pe langa beneficiile economice pe care le va genera, constructia drumului expres va genera efecte pozitive asupra gradului de ocupare a fortei de munca care se estimeaza la un numar de 480 angajati pentru perioada proiectarii si executiei lucrarilor. 

Ca urmare a diferentelor foarte mari de nivel de pe traseul drumului expres, care pot ajunge si la 80 m, au fost prevazute lucrari de imbunatatire a terenului pe primul nivel al sapaturii atat pe partea dreapta, cat si pe partea stanga, pe o lungime de 680 m cu un numar de 563 piloti forati ancorati.

Articolul precedentEXPROPRIERILE PENTRU CENTURA GIURGIU VOR COSTA 3,75 MILIOANE LEI – 481 de imobile primesc despagubiri
Articolul următorCINCI OFERTANTI PENTRU LICITATIA CFR DE 56,7 MILIOANE LEI – S-au deschis ofertele pentru ”Proiecte tip Quick Wins”, lucrari de eliminare a restrictiilor de viteza la regionala Timisoara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.