19 oferte au fost depuse pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontiera, in lungime de 166,2 km. Achizitia derulata de CFR SA este impartita in 4 loturi si are ca principal obiectiv cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Proiectul are o valoare toatala estimata de 7,54 miliarde de lei (fara TVA) si
este finantat prin PNRR, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghires), cu o valoare estimata de 1,50 miliarde de lei (fara TVA), au depus oferte 5 operatori economici din Romania, Austria, Italia, Franta si Turcia.
Pentru Lotul 2 (Aghires – Poieni), cu o valoare estimata de 1,47 de miliarde de lei (fara TVA), au depus oferte 4 operatori economici din Romania, Franta, Italia si Turcia.
Pentru Lotul 3 (Poieni – Alesd), cu o valoare estimata de 2,16 miliarde de lei (fara TVA), au depus oferte 4 operatori economici din Romania, Franta, Italia si Turcia.
Pentru Lotul 4 (Alesd – Frontiera Ungaria), cu o valoare estimata de 2,41 miliarde de lei (fara TVA), au depus oferte 6 operatori economici din Romania, Austria, Franta, Polonia si Turcia.
Contractele prevad inclusiv lucrari pentru:
– modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
– modernizarea podurilor, podetelor, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
– constructia unor facilitati pentru persoanele cu dizabilitati;
– montarea de panouri fonoabsorbante si solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
– maximizarea capacitatii de tranzit;
– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
– instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru executie este de 36 de luni.