SPECULATII PE MARGINEA LARGIRII DJ 709 ARAD-HORIA-SIRIA-PANCOTA – Drumul va avea 6,5 metri latime

Drumul judetean 709 Arad – Horia – Siria- Pancota se afla in faza finala a procesului de modernizare, o lucrare ampla, care a vizat refacerea intregii structuri, inclusiv fundatia. Acest proiect, finantat din fonduri europene, nu este finalizat. Drumul judetean Arad-Horia-Siria-Pancota avea o latime de 6 m inainte de modernizare, iar acum, dupa modernizare, are latimea de 6,5 m.

Exista voci care sustin ca a fost ingustat.

Sunt afirmatii fara un suport real, ci doar speculatii. Drumul nu este mai ingust, dar este mai bun si unii tind sa calce pedala de acceleratie. Cand depasesc «la limita», li se pare ca drumul este ingust. Pentru cei care respecta viteza legala si ii respecta pe ceilalti participanti la trafic, drumul judetean Arad-Horia-Siria-Pancota este, astazi, o bucurie, o mare satisfactie a lucrului bine facut. Modernizarea unui drum se realizeaza respectand anumite standarde. Exista un Proiect Tehnic si un Caiet de Sarcini care specifica pana la detaliu caracteristicile tehnice, inclusiv dimensiunile drumului. Pentru conformitate, inainte de inceperea lucrarilor, drumul Arad-Siria a avut partea carosabila de 6 m latime, incadrata cu borduri la nivel. Dupa modernizare, va avea 6,5 metri, inclusiv benzile de incadrare, la care se adauga cate 0,75 metri acostamentele pietruite. Astfel, platforma drumului este de 8 m la care se adauga supralargirile in curbe, cu latimi variabile. Sub nici o forma drumul nu va fi mai ingust decat a fost inainte de modernizare. Echipele Consiliului Judetean Arad aflate pe teren, tin legatura permanent cu constructorul si verifica atat stadiul lucrarilor cat si respectarea cerintelor caietului de sarcini”, a precizat Razvan Cadar, vicepresedinte al Consiliului Judetean Arad.

De asemenea, pe drumul de legatura dintre DN6 si Centura Capitalei, din zona Bragadiru, a fost asternut primul strat de asfalt, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

Este vorba despre realizarea unui drum de legatura intre DN6 si Centura Bucurestiului, pe partea dreapta in sensul de mers Bragadiru-Bucuresti, dar cu impact major in cresterea sigurantei rutiere si descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru.

Dupa ce a fost intins balastul stabilizat, a fost asternut deja si primul strat de asfalt. A fost montat pe pozitie si bazinul de retentie a apelor pluviale, inclusiv instalatia de pre-epurare a apelor”, spune Scriosteanu.

S-au finalizat armarea, cofrarea si turnarea zidurilor de sprijin ale taluzului aferent pasajului DN6, peste Centura Capitalei.

Continua montarea bordurilor care vor delimita drumul si realizarea trotuarului pietonal.

Se lucreaza la finalizarea devierii retelelor electrice, precum si a celor de internet si de telefonie. Si, de asemenea, se lucreaza la reteaua de iluminat public a drumului.

Articolul precedent6 AEROPORTURI PRIMESC BANI – 21 milioane lei pentru pierderile suferite in pandemie
Articolul următorROMANIA TREBUIE SA MODERNIZEZE 1.000 KM DE CALE FERATA – Polonia a reabilitat peste 1.500 km cu fonduri europene

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.