REABILITAREA ”DRUMULUI DE SUB MUNTE” A INTRAT IN LINIE DREAPTA – Drumul descongestioneaza traficul din zona DN 1 Sibiu – Brasov

Lucrarile de reabilitare si modernizare a „Drumului de sub munte”, format din DJ 104 A, DJ 105 C si DJ 105 P au intrat in linie dreapta, avand in vedere ca pe parcursul acestui an este preconizata finalizarea santierului pe intreaga lungime, de aproximativ 50 de km, a celor trei tronsoane rutiere. Consiliul Judetean Brasov is propune sa continue modernizarea infrastructurii rutiere la nivelul intregului judet, prin proiecte pentru care sa accesam fondurile structurale 2021-2027.

Drumul de sub munte” strabate localitatile Sinca Veche, Sercaita, Bucium, Margineni, Sebes, Recea, Gura Vaii, Lisa, Sambata de Sus, Dragus, Vistea de Sus, Victoria si Ucea de Sus.

El asigura conectarea cu reteaua TEN-T si descongestioneaza traficul din zona DN 1 Sibiu – Brasov, avand in vedere ca faciliteaza legatura intre judetele Brasov, Sibiu, Arges si face legatura intre DN 1 si DN 7C (Transfagarasan).

Consiliul Judetean Brasov a avut loc o intalnire de lucru privind stadiul executiei lucrarilor realizate firma SC Diferit SRL.

Au participat membrii Unitatii de Implementare a Proiectului, reprezentantul serviciilor de management al executiei lucrarilor, supervizorul si delegati din partea constructorului.

Sedinta a fost prezidata de administratorul public al judetului Brasov, Daniel Gligoras, in calitatea sa de manager al acestui proiect.

In urma analizarii stadiului la zi al executiei, concluziile sunt incurajatoare.

Primul strat de asfalt (binder) a fost deja asternut pe aproximativ 41 de kilometri din total, ceea ce reprezinta un progres al lucrarilor de 90%. In privinta stratului de uzura, acesta a fost asternut pe 5,5 km.

Refacerea celor 15 poduri si a tuturor podetelor de pe traseu, precum si modernizarea celor doua treceri la nivel cu calea ferata incluse in proiect au fost incheiate cu success, anunta Consiliul Judetean Brasov.

Jumatate din lucrarile necesare amenajarii drumurilor laterale sunt deja finalizate, iar amenajarea scurgerilor pluviale, a rigolelor, santurilor betonate si a celor pereate are un progres de 65%, ceea ce inseamna ca lucrarile s-au incheiat pe o lungime de 32 de km.

Refacerea trotuarelor si construirea acceselor la proprietati s-a realizat in proportie de 50% din totalul suprafetelor proiectate.

Per ansamblu, sunt multumit de progresul lucrarilor. Ma bucur ca anumite componente ale proiectului au fost finalizate, insa am cerut constructorului o mobilizare cat mai buna pe santier, astfel incat sa reusim intr-un timp cat mai scurt sa incheiem asternerea covorului asfaltic pe intreaga lungime a drumului interjudetean. Ne dorim ca localnicii din satele strabatute de traseul «Drumului de sub munte», dar si turistii care vin in numar tot mai mare in zona Tarii Fagarasului sa poata circula in cele mai bune conditii pe aceasta artera, alternativa la DN 1”, a mentionat managerul de proiect Daniel Gligoras.

Proiectul „Modernizare drum interjudetean DJ 104 A, DJ 105 C, DJ 105 P – format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105 P, km 0+000-3+800” a fost primul proiect cu fonduri europene destinat imbunatatirii infrastructurii rutiere, pe care administratia publica a judetului Brasov l-a accesat in anul 2017, in cadrul axei prioritare 6 a Programului Operational Regional 2014-2020.

Am atras 146.864.245,94 lei pentru implementarea acestui proiect, o suma considerabila prin intermediul careia reusim sa modernizam 49,039 km de drumuri din Tara Fagarasului. Acesta a fost primul proiect accesat de Consiliul Judetean in mandatul 2016-2020, in conditiile in care in perioada anterioara nu fusese atrasa nicio suma din programele de finantare ale Uniunii Europene. Nu ne-am oprit aici, ci am reusit sa fim campioni pe Regiunea Centru la accesarea fondurilor disponibile prin POR 2014-2020 pentru modernizarea drumurilor judetene. Ne propunem sa continuam modernizarea infrastructurii rutiere la nivelul intregului judet, prin proiecte pentru care sa accesam fondurile structurale 2021-2027”, a sustinut presedintele CJ Brasov, Adrian-Ioan Vestea.

Articolul precedentTAROM VA PRIMI UN ALT AJUTOR DE STAT DE 85 MILIOANE EURO – Ministrul Grindeanu a semnat Ordinul prin care MT acorda 1,9 milioane euro. Comisia Europeana analizeaza cererea Tarom pentru ajutorul de restructurare
Articolul următorROMANII PREFERA RABLELE – 75% din masinile importate in primul trimestru sunt second-hand

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.