Descentralizarea proiectelor de infrastructura rutiera continua, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
CNAIR a semnat marti, 3 mai 2022, cu reprezentantii Consiliului Judetean Gorj protocoalele de colaborare pentru trei Variante Ocolitoare importante pentru infrastructura din acest judet:
– Varianta de ocolire Motru
– Varianta de ocolire Bumbesti-Jiu
– Varianta de ocolire Balesti
“In baza protocoalor semnate, autoritatile locale se vor ocupa de elaborarea Studiilor de Fezabilitate, realizarea documentatiilor tehnice pentru Autorizatiile de Construire si obtinerea acestora. CNAIR asigura, prin specialistii companiei, suportul tehnic necesar”, anunta Sorin Grindeanu.
Finantarea acestor contracte se va face prin POIM.
Consiliile judetene urmeaza sa deruleze procedurile de atribuire a contractelor, iar CNAIR va acorda asistenta tehnica. Dupa finalizarea aceastei etape vor fi lansate in licitatie contractele pentru proiectare si executie.
Prin aceste masuri, CNAIR descentralizeaza proiectele si le da catre autoritatile locale. Motivul a fost ca in acest moment CNAIR-ul are in gestiune foarte multe proiecte si este sufocat de toate aceste proiecte.
Cel mai important proiect de infrastructura rutiera (de interes national) transferat de la CNAIR catre autoritatile locale este drumul expres Oradea -Arad, investitie de un miliard de euro pe care o deruleaza Consiliile Judetene Bihor si Arad, respectiv primariile celor doua municipii.
In luna ianuarie s-au semnat protocoale de colaborare si pentru realizarea studiilor de fezabilitate destinate variantelor ocolitoare ale oraselor Fieni-Pucioasa si Municipiului Targoviste.
Si centura ocolitoare a municipiului Calarasi va trece la administratia locala, pentru ca aceasta sa urmareasca lucrarile.
De asemenea, CNAIR a semnat pe 22 februarie 2022, un protocol de colaborare cu autoritatile locale din judetele Suceava si Botosani.
Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, spunea, pe 11 ianuarie 2022, ca sustine ideea descentralizarii unor proiecte de infrastructura rutiera, cum ar fi drumuri de tip transregio sau centuri ocolitoare ale unor orase. Oficialul a spus ca astfel de proiecte ar trebui trecute in administrarea autoritatilor locale sau judetene, pe motiv ca CNAIR este „sufocata” de numeroasele proiecte pe care le are in gestiune.
Grindeanu considera ca este necesar acest pas important si ca poate fi o solutie pentru implementarea mai rapida a unor proiecte.