Un proiect important pentru București intra in linie drepta, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. CNAIR a desemnat castigatorul contractului pentru proiectarea si executia lucrarilor de largire la 4 benzi a unui sector din Centura Bucuresti Sud cuprins intre A1 și DN5.
Ofertantul desemnat caștigator este Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat), cu pretul de 504.112.836,73 lei fara T.V.A.
Astfel, marti, 15 martie 2022, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect „PROIECTARE ŞI EXECUTIE „Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud intre A1 (km 55+520) si DN 5 (km 40+000) – LOT 2 Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud intre km 54+700 si DN5 (km 40+000)”.
Durata de proiectare si executie a contractului este de 36 de luni din care: 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de executie a lucrarilor.
”O asociere romano-italiana a fost desemnata castigatoarea contractului pentru largirea la 4 benzi a sectorului Centurii Rutiere București Sud cuprinsa intre A1 si DN5. Dupa semnarea contractului constructorii au la dispozitie 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru executia lucrarilor pe cei 15 km ai actualei Centuri a Capitalei”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
In cadrul contractului vor fi construite inclusiv un pasaj suprateran și doua pasaje subterane.
Proiectul in valoare de 504,11 milioane de lei, fara TVA este finantat din fonduri europene nerambursabile.
Perioada de garantie a lucrarilor ofertata conform factorului de evaluare este de 10 ani.
In cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicata, din care 2 pasaje subterane cu o lungime de peste 600 de m.
Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire.
Mai multe companii și asocieri de constructori din Turcia, Romania sau Italia au depus oferte pentru proiectarea și executia largirii Șoselei de Centura București, cei circa 15,5 km dintre A1 și DN5 (Giurgiu). Contractele pe cele doua loturi vizate au o valoare estimata de circa 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru executie.
Conform datelor din caietul de sarcini, Șoseaua de Centura va fi modernizata la patru benzi dupa urmatorul profil:
– Latimea platformei: 17,9 m
– Latimea platformei carosabile: 4 X 3,5m
– Latimea zonei mediane: 1,6m
– Efect optic de bordura: 2 x 0,4m
– Trotuar partea stanga: 1,5m
Pe langa largirea șoselei și realizarea unei parcari de lunga durata, proiectul prevede practic realizarea a trei intersectii denivelate prin coborarea centurii cu patru benzi pe sub giratorii la nivel realizate la intersectiile cu DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu) și DC18 (Magurele).