PORTUL BRAILA SE MODERNIZEAZA – Ministerul Transporturilor vrea sa investeasca aproape 127 milioane lei

PORTUL BRAILA SE MODERNIZEAZA – Ministerul Transporturilor vrea sa investeasca aproape 127 milioane lei

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii vrea sa modernizeze Portul Braila, care va beneficia de investitii de 126,8 milioane lei.

Portul a fost foarte utilizat in perioada 2007-2011, fiind foarte aproape de atingerea capacitatii maxime. In plus, constructiile existente au o vechime de 80 – 100 ani.

Prin realizarea acestei investitii:

  • va creste capacitatea de operare a Portului Braila prin modernizarea si reabilitarea danelor, conform volumului actual si previzionat al cereri;
  • va creste calitatea serviciilor oferite operatorilor si transportatorilor portuari prin dezvoltarea si modernizarea infrastructurii utilitare a portului;
  • se vor crea premisele pentru atragerea de investitii private in Portul Braila si cresterea traficului de marfuri derulat prin port;
  • operarea navelor se va face in conditii de siguranta si eficienta.

Informatiile apar intr-un proiect de Hotarare pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii “Port Braila – Lucrari de infrastructura portuara a sectorului portuar al frontului de operare la Dunare, adiacent molului”. Acesta a fost publicat in dezbatere publica de Ministerul Transporturilor.

Valoarea investitiei este 126.824.571,15 lei, inclusiv TVA. Sursa de finantare identificata o reprezinta fondurile externe nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii”, arata nota de fundamentare, consultata de ”Lumea Infrastructurii”.

Durata de executie a lucrarilor este de 19 luni

Portul Braila este unul dintre cele mai mari porturi romanesti, situat pe sectorul de Dunare cu caracter maritim si este inclus in reteaua TEN-T globala. Situat in orasul Braila, pe malul stang al Fluviului Dunarea, Portul Braila are 44 dane (D1-D44), insumand 5.069 ml de cheuri de acostare, din care 27 dane (D17 ÷ D40 si D42 ÷ D44) in lungime de 3.654 ml sunt in administrarea Administratiei Porturilor Dunarii Maritime.

Dezvoltarea traficului de marfuri in Portul Braila depinde de conditiile de operare ale marfurilor, conditiile de stationare a navelor si facilitatile pe care infrastructura portuara o poate asigura in orice anotimp. Conform Master plan-ului General de Transport al Romaniei, pentru Portul Braila au fost identificate o serie de deficiente cum ar fi: dane care trebuie modernizate, drumurile si liniile de cale ferata din port sunt congestionate, drumul de acces din nordul portului nu este intr-o stare tehnica corespunzatoare, semnalizarea este deficitara, danele sunt degradate si portul are si legaturi deficitare cu celelalte moduri de transport.

In prezent sunt in derulare lucrari de modernizare a danelor 31 – 38, situate in incinta bazinului portuar Docuri, iar pentru continuarea procesului de modernizare al Portului Braila a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea frontului de la Dunare, respectiv danele 26 si 27.

Conform studiului de fezabilitate, au rezultat ca fiind necesare urmatoarele lucrari, pentru a moderniza frontul portuar situat la Dunare, constructiile existente avand o vechime de 80 – 100 ani:

  • modernizarea danelor 26 si 27 prin constructia unor cheuri verticale tip estacada, cu o lungime totala de 350 ml;
  • reabilitarea drumului de utilitate publica DUP 4, acesta avand o lungime totala de 312 ml si asigura accesul la danele 26 si 27;
  • dezvoltarea si modernizarea infrastructurii utilitare a portului, precum: modernizarea retelelor pentru furnizare curent electric, realizarea iluminatului pe dane si pe drumurile de utilitate publica, modernizarea retelelor de alimentare cu apa pentru furnizare apa potabila la nave si la consumatorii portuari, realizarea retelelor de canalizare pluviala.

Terenul si infrastructura apartin domeniului public al statului roman si au fost concesionate beneficiarului APDM pe o perioada de 49 ani, incepand cu data de 12.09.2008. Terenul este inscris in CF nr. 93475. Bunurile rezultate / modernizate vor ramane in domeniul public al statului, administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii si concesiunea APDM.

Articolul precedentAUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS A PRIMIT ACORDUL DE MEDIU – Cei 68 de kilometri costa 7,5 miliarde de lei cu TVA
Articolul următorIMAGINI DE LA PASAJUL BERCENI – Se monteaza panourile si tablierul metalic si se asterne balastul. Pasajul va fi gata la toamna

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.