AUTOSTRADA FOCSANI-BACAU VA FI SCOASA LA LICITATIE IN TRIMESTRUL II – Tronsonul va avea o lungime de 97 de km

Autostrada Focsani-Bacau, in lungime de 97 de km, ar putea fi scoasa la licitatie in trimestrul II al anului. Consitrans a finalizat deja prima etapa a contractului pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic al tronsonului Focsani – Bacau din A7. Si licitatia pentru constructia Autostrazii Bacau – Pascani se estimeaza ca va fi lansata tot in trimestrul II 2022.

Autostrada Moldovei A7 este cel mai mare proiect de infrastructura rutiera propus spre finantare prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Autostrada Focsani – Bacau: se estimeaza lansearea licitatiei pentru executia de lucrari in trimestrul II 2022„, anunta deputatul PNL de Iasi Alexandru Muraru, care a participat la sedinta de joi, 10 februarie 2022, alaturi de membrii ADI Infrastructura, clarificand pasii care sunt de urmat pentru a imbunatati implementarea marilor proiecte de infrastructura rutiera la nivelul Regiunii de Nord-Est.

Acesta prezinta situatia la zi a autostrazilor din Moldova sau care fac conexiunea cu aceasta regiune.

In ceea ce priveste Autostrada Buzau – Focsani, Tronsoanele 1 si 4 au fost publicate in SICAP in data de 7 februarie 2022, tronsoanele 2 si 3 urmeaza sa fie publicate in SICAP dupa validarea de catre ANAP.

Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni: prestatorul integreaza cadrul documentatiei privind Analiza Multicriteriala etapa I observatiile emise de catre expertii Jaspers. De asemenea, prestatorul realizeaza in prezent investigatii geotehnice pe tronsonul Targu Neamt – Targu Frumos fiind mobilizate cinci instalatii de realizare a forajelor geotehnice„, anunta deputatul Alexandru Muraru.

La Autostrada Targu Mures – Targu Neamt au fost eliberate memoriile de prezentare pentru Sectiunea I Targu Mures – Miercurea Nirajului si legatura la Autostrada A3 si pentru Sectiunea III Leghin – Targu Neamt si transmise in data de 19 ianuarie 2022 catre APM Mures si APM Neamt. In data de 23 decembrie 2021 au fost transmise documentatiile in vederea incheierii protocolului cu ABA Mures si ABA Siret.

Deputatul a vorbit si de tronsoanele care au intarziere, Pascani – Suceava si Suceava – Siret.

La Autostrada Pascani – Suceava se constata o intarziere la ritmul de realizare al investigatiilor geotehnice, cu un procent realizat de 30%, fata de 80% cat trebuia sa fie in prezent.

In ceea ce priveste Autostrada/Drum expres Suceava – Siret, ritmul de realizare al investigatiilor geotehnice este foarte scazut, la 10% in prezent, fata de procentul asteptat de 89%.

Pentru Autostrada Brasov – Bacau a fost aprobata tema aferenta studiului arheologic, a fost aprobata partial tema aferenta studiului geotehnic, au fost emise observatii privind tema topografica detaliata. Beneficiarul a solicitat revizuirea temei geotehnice in conformitate cu prevederile contractului si retransmiterea acesteia in conformitate cu sectiunile stipulate in contract.

Iar prestatorului Drumului expres Focsani – Braila i-a fost solicitat sa transmita Analiza Multicriteriala 2 revizuita, acesta urmand sa solicite prelungirea duratei contractuale.

Drum expres Tisita – Albita: in data de 31 ianuarie 2022, prestatorul a transmis o solicitare de prelungire a perioadei contractuale cu 13 luni, care in prezent este analizata in cadrul departamentelor de specialitate ale CNAIR. In aceasta situatie, Ministerul Transporturilor a comunicat ca analiza si finantarea obiectivului de investitie trebuie realizata la nivel de sector.

Drum expres Bacau – Piatra Neamt: a fost avizata documentatia pentru Analiza Multicriteriala 2. A fost trimisa de catre prestator tema de proiectare pentru studiul arheologic si tema de proiectare pentru studiul topografic, acestea aflandu-se in analiza CNAIR.

Drum de mare viteza Baia-Mare – Suceava: au fost emise observatii privind suprapunerea variantelor de traseu cu situri Natura 2000, prestatorul procedand la implementarea recomandarilor primite. Pe 8 februarie 2022 a avut loc o sedinta de lucru cu reprezentantii CJ Suceava, prestatorul VO Gura Humorului si reprezentantii proiectantului DMV Lot 3 Vatra Dornei – Suceava pentru agrearea solutiei optime pentru realizarea conexiunii intre cele doua.

Varianta ocolitoare (VO) Iasi Est: documentatia este incarcata in SEAP, in prezent fiind in derulare activitatea de evaluare a ofertelor depuse – faza analiza a propunerilor tehnice.

Articolul precedentFOSTA ALITALIA VA FI PRIVATIZATA – Guvernul Italiei cauta parteneri pentru compania aeriana
Articolul următorRETELELE EUROPENE NU POT SUSTINE PREA MULTE MASINI ELECTRICE – Unul din cinci autovehicule vandute in Europa in anul 2021 a fost electric

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.