Compania aeriana a Poloniei, LOT, una din cele mai vechicompaniiaeriene din lume, si-a anuntat rezultatele pentru 2021 si masurile pentru care a optat, ce au adus-o pe linia de plutire. Compania poate fi si un exemplu pentru Tarom, tot companie de stat, dar care isi adanceste pierderile in fiecare an, indiferent cate ajutoare de stat ar primi.
LOT si-a pastrat anul trecut o pozitie puternica in transportul de marfa si si-a consolidat prezenta in transportul turistic, desi dinamica de crestere in cadrul retelei obisnuite a fost mult mai lenta decat asteptat.
In 2021, LOT a efectuat in total de peste 54.000 de operatiuni pe 151 de rute, vizitand 109 aeroporturi si transportand aproape 4,2 milioane de pasageri pe o distanta totala de 80 de milioane de kilometri.
In timp ce numarul pasagerilor de la bordul zborurilor catre America de Nord a revenit la nivelurile din 2019 ca urmare a ridicarii restrictiilor de intrare in New York (JFK si EWR) si Chicago, reteaua asiatica – Seul, Tokyo sau Beijing/Daxing – continua sa fie redusa semnificativ. In cadrul retelei europene, zborurile catre Paris si Vilnius s-au numarat printre alegerile de top, in timp ce Tirana s-a dovedit a fi un succes absolut, devenind destinatia de top de vacanta.
In sezonul de iarna, zborurile catre Dubai, lansate in toamna, si zborurile reluate catre Colombo si Miami au castigat multa popularitate.
Anul 2021 marcheaza, de asemenea, introducerea mai multor imbunatatiri si facilitati axate pe pasageri. Pasagerii care zboara la bordul avioanelor Boeing 737 se pot bucura acum de un sistem wireless de divertisment in zbor, de o noua oferta de masa pentru pasagerii din clasa economica si, datorita unui site web lot.com proaspat reproiectat, achizitionarea unui bilet sau comandarea de servicii suplimentare este acum mai rapida si mult mai convenabil.
„Pandemia a lovit in mod deosebit industria aeriana. Cu toate acestea, la LOT Polish Airlines, am profitat de aceasta perioada pentru a profita de toate oportunitatile de afaceri viitoare, dezvoltandu-ne acolo unde cererea a fost cea mai mare – in transportul de vacanta si de marfuri. As dori sa le multumesc oaspetilor nostri pentru fiecare calatorie la bordul aeronavei noastre si partenerilor nostri de afaceri pentru incredere si cooperare„, a spus Michał Fijoł, director comercial LOT.
Maciej Wilk, Chief Operating Officer, la randul sau, a recapitulat rezultatele zonei operationale.
„Tinand cont de toate impedimentele legate de pandemia COVID-19, evaluez pozitiv performanta operationala a LOT Polish Airlines pentru 2021. Cu un rating de regularitate de 99,7% si 86% din zborurile care aterizeaza la timp, ne situam pe locul 8 pe lista celor mai punctuali transportatori din Europa. De asemenea, as dori sa multumesc tuturor celor implicati in operatiunile LOT Polish Airlines: agenti de handling, servicii de control al traficului aerian, angajati si ingineri aeroportuari, angajati si asociati LOT. Lucrand impreuna, am reusit sa obtinem rezultate atat de puternice. Cred cu tarie ca anul acesta va fi si mai bun„, a spus el.