ORASUL IASI FACE CENTURA PE PARTEA DE EST – Un nou drum va face legatura intre Iasi si Vaslui. Autoritatile vor sa construiasca si o centura pentru Harlau

Autoritatile vor sa construiasca un nou drum pe ruta Iasi – Vaslui. De altfel, Consiliul Judetean Iasi a trimis deja o adresa catre Ministerul Transporturilor prin care propune finantarea unor noi investitii in infrastructura judetului, proiectul fiind in valoare de circa 86 de milioane de euro.

Este vorba despre o noua centura la vest ce va lega cele doua municipii printr-o ruta alternativa. Soseaua urmeaza sa fie finantata din fonduri europene. De asemenea, Consiliul Judetean Iasi are de gand sa obtina fonduri si pentru finantarea unei sosele care ocoleste orasul Harlau si pentru conexiunea autostrazii A8 cu centura actuala a municipiului Iasi.

Fondurile nerambursabile pentru mai multe proiecte de investitii in drumurile judetului ar urma sa fie accesate de catre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara „Iasi Infrastructura”. Consiliul Judetean Iasi a solicitat Ministerului Transporturilor sa includa in masterplan o serie de proiecte, precum centura orasului Harlau.

Un alt proiect este drumul Iasi – Vaslui – A8, cu o lungime de circa 86 de kilometri si un cost de 86 de milioane de euro. De asemenea, proiectul va fi derulat in colaborare cu Consiliul Judetean Vaslui. Pe noul traseu, soferii vor trece prin Schitu Duca – Costuleni – Tomesti spre Vaslui.

Scopul acestor investitii este de a reduce decalajul din Moldova si alte regiuni mai bogate din tara.

Mai mult, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a spus, in vizita fiind in judetul Iasi, ca se ia in calcul inclusiv o sosea ocolitoare a orasul Harlau, precum si construirea unei variante ocolitoare pe partea de est a orasului Iasi.

Secretarul de stat a fost la Iasi, alaturi de directorul Directiei Tehnice a CNAIR, Gabriel Budescu si s-a intalnit cu presedintele Consiliului Judetean, Costel Alexe, cu Constantin Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului si Turismului, cu Alexandru Muraru, consilier al premierului, cu directorul DRADP Iasi, Danut Pila, dar si cu alti reprezentanti ai autoritatii judetene si locale, cu o parte dintre primarii localitatilor care vor face parte din Asociatia de DezvoItare Intercomunitara Iasi, precum si cu proiectantii Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni (A8).

Partile au discutat despre cele mai importante proiecte de infrastructura din zona Moldovei, stadiul in care se afla si problemele cu care se confrunta.

Reprezentantul CONSITRANS a explicat in ce faza a ajuns cu studiul de fezabilitate revizuit si proiectul tehnic al Autostrazii Targu Neamt – Iasi – Ungheni (A8), cum a fost modificat traseul autostrazii, in functie de indicatorii de trafic, relief si constrangerile identificate.

De asemenea, am discutat despre o noua bretea de legatura in zona de Vest, care va facilita accesul pe relatia Iasi-Vaslui printr-o ruta alternativa, o sosea ocolitoare a orasul Harlau si o sosea pentru conexiunea Autostrazii A8 cu Centura actuala a municipiului Iasi in zona Uricani, dar si despre construirea unei variante ocolitoare pe partea de Est a orasului Iasi, precum si despre rezolvarea conflictului de trafic de la Podul Iloaiei, prin construirea unei variante la sudul localitatii„, a spus oficialul.

Secretarul de stat le-a spus celor prezenti ca prin asumarea a 2% din PIB-ul Romaniei pentru infrastructura de transport, pana in 2030, si prin toate masurile incluse in Planului Investitional 2021-2030, privind cresterea capacitatii administrative de a implementa proiectele, vom reusi accelerarea acestora si in zona Moldovei.

Iar noi, la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, suntem determinati si vom urmari indeaproape ca noua viziune pe infrastructura de transport, din aceasta zona, sa devina realitate in cel mai scurt timp„, a adaugat el.

De asemenea, acesta a mai anuntat saptamana aceasta ca au inceput lucrarile la breteaua de legatura DN6-DNCB, la pasaj pe DN 6, km 10+678

Este vorba despre realizarea unei bretele de legatura intre DN 6 si Centura Bucurestiului pe partea dreapta in sensul de mers Bragadiru-Bucuresti, dar cu impact major in cresterea sigurantei rutiere si descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru.

Lucrarea se va finaliza cel tarziu la sfarsitul lunii mai a acestui an.

Articolul precedentLOT, MODEL PENTRU TAROM – Compania aeriana a Poloniei s-a redresat dupa pandemia de covid. Strategia companiei poloneze poate fi adoptata si de romani
Articolul următorBANI PENTRU INFRASTRUCTURA – Judetele investesc cei mai multi bani in infrastructura si transport

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.