UN PAS INAINTE PENTRU CENTURA GALATI – Exproprierile vor costa aproape 24 de milioane de lei

Exproprierea tuturor imobilelor proprietate privata aflate pe coridorul traseului variantei de centura Galati se ridica la 23,83 milioane lei, pentru un numar de 665 imobile cu o suprafata totala de 1.719.522 mp.

Suma de 23.831.000 lei aferenta imobilelor, reprezentand terenuri cu sau fara investitii rezulta din rapoartele de evaluare intocmite in luna octombrie 2021 de catre evaluatorii autorizati ANEVAR Nicolae Gradinaru și Savin Floarea, potrivit unui proiect de Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere pentru lucrarea de utilitate publica de interes national.

Prin prezentul proiect de act normativ se propune aprobarea declanșarii procedurii de expropriere pentru un numar de 665 imobile avand o suprafata totala de 1.719.522 mp„, se arata in document.

O parte din imobilele proprietate privata ce fac obiectul proiectului de act normativ nu au fost inscrise de catre proprietari in cartea funciara conform Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Obiectivul de investitie strabate raza unitatii administrativ-teritoriale a municipiului Galati și a localitatilor Sendreni, Smardan si Vanatori din judetul Galati.

Lungimea variantei ocolitoare este de 33,6 km.

Indicatorii tehnico – economici ai obiectivului de investitie „Varianta de ocolire Galati”au fost aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 726/2019.

Viteza de proiectare a traseului este de 100 km/h.

Varianta de ocolire Galati va realiza legatura intre DN 25 Galati – Tecuci, DJ 251 Galati-Smardan, DN 26 Galati – Oancea, DN 24D Galati – Giugiulesti, astfel traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galati.

Varianta de ocolire Galati se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraverseaza DN 25 si calea ferata Tecuci – Galati, traverseaza Vaile Braniștea si Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, dupa care se indreapta spre nord -vest, pe la originea Vaii Obreja iar de aici spre sud-est traversand Balta Malina, la sud de localitatea Smardan.

Dupa traversarea DJ 251, varianta de ocolire se indreapta spre nord – est apoi printr-o curba la dreapta cu R= 4.000 m si un aliniament de trece de pe zona de platou in Campia Bratesului si a Prutului.In continuare, printr-o alta curba la dreapta cu R=4.000 m, trece de pe zona de platou, in campia Brateșului și a Prutului, trece prin aproprierea coltului din nord a Lacul Brates, indreptandu-se spre DN 2B respectiv Vama Giurgiulesti.

Varianta de ocolire avuta in vedere, respectiv „Varianta de ocolire Galati„, se va executa in primul rand pentru a asigura imbunatatirea conditiilor de circulatie la nivel de retea rutiera nationala de transport inclusiv sub aspect de siguranta rutiera si va influenta infrastructura rutiera nationala majora in special la nivelul drumurilor nationale din zona proiectului, și, constituindu-se ca o varianta ocolitoare, avand ca principale obiective:

  • Devierea traficului de tranzit in afara Municipiului Galati și implicit imbunatatirea conditiilor de trafic urban si a conditiilor de viata a locuitorilor;
  • Traversarea rapida a municipiului Galati;
  • Realizarea unor economii de timp in transportul rutier pe Varianta de ocolire Galati prin ridicarea limitei de viteza si prin reducerea blocajelor rutiere.

Prin realizarea acestei variante de ocolire se preconizeaza:

  • sporirea capacitatii de circulatie, prin marirea fluentei traficului;
  • decongestionarea traficului din localitate;
  • marirea confortului participantilor la trafic;
  • marirea sigurantei circulatiei;
  • reducerea numarului de accidente;
  • imbunatatirea mediului inconjurator din localitate prin reducerea noxelor si a poluarii sonore.

Municipiul Galati este traversat de DN 2B ( E87 si E584), care face legatura intre municipiul Braila si punctul de frontiera Giurgiulesti, catre Republica Moldova, Ucraina, Rusia, Georgia etc. Municipiul Galati este traversat in intregime de traficul de tranzit dinspre tarile mentionate mai sus, nu numai prin Vama Giurgiulesti ci si prin Vama Oancea, fiind absolut necesara scoaterea traficului respectiv in afara orasului prin realizarea unei variante de ocolire.

In aceste conditii traficul greu, traficul de tranzit spre/dinspre frontiera și cel local afecteaza viteza de circulatie cu care se deplaseaza autovehiculele in interiorul orasului, iar congestia traficului apare pe durata unor intervale orare din ce in ce mai lungi, in același timp ingreunandu-se și accesele din strazile laterale, fapt ce conduce implicit la cresterea gradului de noxe si zgomot„, se mentioneaza in nota de fundamentare.

Articolul precedentUNGARIA NE-O IA INAINTE – Air Canada va relua zborurile directe Budapesta-Toronto din mai pana in octombrie
Articolul următorAVANS PE LINIA DE CALE FERATA INTRE APAHIDA SI ILVA MICA – Asocierea Egis Romania – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internationala SRL a castigat licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.