NEMULTUMIRILE POPULATIEI AU INVINS – DJ 105, drum strategic, va fi reabilitat. Satele Cincsor si Cincu vor avea variante ocolitoare

Refacerea drumului DJ 105, care asigura atat accesul spre judetul Sibiu, cat si legatura localitatilor din dreapta Oltului cu DN 1, va fi reabilitat. Consiliul Judetean Brasov anunta ca a tinut cont de nemultumirile localnicilor din comunele Voila si Cincu, care isi doresc sa fie construite variante rutiere de ocolire a satelor Cincsor si Cincu, in asa fel incat traficul greu spre poligonul militar din zona sa nu mai afecteze structura de rezistenta a constructiilor din aceste sate cu specific sasesc. Mai mult, podul peste raul Olt pe DJ 105ar putea fi gata pana la sfarsitul acestui an.

Sectorul de drum care trece prin judetul Brasov are o lungime de 18,843 km, iar in judetul Sibiu se continua pana la Agnita. De asemenea, artera deserveste si baza militara de la Cincu, unde se antreneaza frecvent trupe NATO, fiind astfel un drum de interes strategic.

In acest an va fi finalizata documentatia de avizare a lucrarilor de interventii cu elemente de studiu de fezabilitate, dupa care va fi scoasa la licitatie proiectarea si executia lucrarilor. Insa mai trebuie cautate si solutiile de finantare.

Drumul judetean 105, care porneste din comuna Voila (de la intersectia cu DN 1), trece prin localitatile Cincsor si Cincu si ajunge la limita cu judetul Sibiu, in lungime de 18,8 kilometri, face obiectul a nu mai putin de trei proiecte investitionale ale Consiliului Judetean Brasov, aflate in diverse stadii de implementare: refacerea unei alunecari de teren situate in zona comunei Cincu, reabilitarea carosabilului pe intreaga lungime a drumului si construirea unor alternative de ocolire a satelor de pe traseu, respectiv construirea unui pod nou peste Olt, in comuna Voila„, anunta Consiliul Judetean Brasov.

Obiectivul de investitii „Reabilitare DJ 105 – Alunecare de teren pe DJ 105, km 9+400”, proiect finantat in cadrul Programului National de Dezvoltare Locala (PNDL), cu o valoare estimata, fara TVA, de 2.306.020 lei, a trecut de etapa depunerii ofertelor. La termenul-limita, stabilit in data de 3 februarie 2022, au fost inregistrate doua oferte depuse de Consal SRL si de asocierea VIADUCT SRL – ACVA SOL, care au intrat in procedura de evaluare.

Intentia Consiliului Judetean este ca zona afectata sa fie refacuta si infrastructura sa fie consolidata pentru a preintampina efectele nedorite ale eroziunii solului, astfel incat circulatia rutiera sa se poata realiza in conditii de siguranta.

In demersurile privind pregatirea unui amplu proiect de reabilitare a drumului DJ 105, conducerea administratiei judetene a tinut cont de nemultumirile cetatenilor din comunele Voila si Cincu, manifestate inca de la momentul inceperii lucrarilor de constructie a podului peste Olt de la Voila si transmise in mai multe randuri vicepresedintelui Consiliului Judetean, Todorica Serban. Sesizarile localnicilor au vizat necesitatea construirii unor variante rutiere de ocolire a satelor Cincsor si Cincu, in asa fel incat traficul greu spre poligonul militar din zona sa nu mai afecteze structura de rezistenta a constructiilor din aceste sate cu specific sasesc, iar nemultumirile lor au avut ecou la nivelul executivului Consiliului Judetean Brasov„, precizeaza Consiliul Judetean Brasov.

Potrivit vicepresedintelui CJ Todorica Serban, s-a identificat o solutie prin intermediul careia drumul existent sa fie reabilitat, iar proiectul sa includa si construirea unor variante de ocolire a celor doua sate.

Documentatia DALI pentru reabilitarea DJ 105, pe care administratia judeteana a dat-o in lucru la finele anului trecut, a fost reconfigurata pentru a cuprinde si elemente de studiu de fezabilitate, iar firma de proiectare a identificat pe teren o varianta de ocolire pentru Cincsor si Cincu si, practic, de retrasare a respectivului drum, astfel incat traficul greu, de tranzit, sa fie eliminat din interiorul localitatilor.

Refacerea drumului DJ 105, care asigura atat accesul spre judetul Sibiu, cat si legatura localitatilor din dreapta Oltului cu DN 1, este in atentia noastra de mai mult timp. In acest an terminam Documentatia de Avizare a Lucrarilor de Interventii cu elemente de studiu de fezabilitate, dupa care vom scoate la licitatie proiectarea si executia lucrarilor, urmand sa cautam si solutia de finantare. Tinem cont in egala masura de cerintele cetatenilor nemultumiti de modul in care utilajele de mare tonaj afecteaza intravilanul celor doua sate si de necesitatile pe care le avem de indeplinit pentru asigurarea infrastructurii de acces in conditii optime spre poligonul NATO”, a explicat vicepresedintele Todorica Serban.

Contractul de servicii pentru realizarea obiectivului „Expertiza tehnica si DALI reabilitare DJ 105 Voila (DN 1) km 0 – 18+843 limita judet Sibiu”, adjudecat de firma SC TQM Management SRL la finele anului 2021, este in valoare de 648.550 lei si trebuie implementat in decurs de 6 luni.

Serviciile contractate includ studii de teren (studiu geotehnic, studiu hidrologic, ridicare topografica pentru obtinerea vizei OCPI), expertiza tehnica, documentatii tehnice pentru obtinerea avizelor, acordurilor si autorizatiilor, studii de impact, de coexistenta cu retelele de utilitati identifcate si de descarcare arheologica. Pentru tronsoanele noi de drum, respectiv ocolitoarele localitatilor Cincsor si Cincu, documentatia va fi intocmita la nivel de SF, inclusiv identificarea coridoarelor de expropriere, daca este cazul.

In ceea ce priveste obiectivul „Pod peste raul Olt pe DJ 105 la km 0+660 in localitatea Voila”, investitie pe care CJ Brasov o implementeaza cu fonduri guvernamentale atrase prin PNDL, lucrarile ar putea fi gata pana la sfarsitul acestui an.

Valoarea contractului de executie este de 15.656.698,36 lei. Contractul cuprinde demolarea podului situat pe DJ 105 si construirea unui pod nou, cu o lungime de 93,95 metri si o latime totala de 13,50 metri. Sunt prevazute lucrari de refacere a albiei Oltului, de construire a rampelor de acces si deviere a rețelelor de utilitați din amplasament, precum si lucrari necesare pentru siguranta circulatiei.

2022 este anul in care, din punctul de vedere al reabilitarii si modernizarii drumurilor judetene, ne concentram pe proiectele pe care le avem in derulare, tinand cont ca doua dintre cele trei obiective pe care le implementam cu fonduri europene, si anume reabilitarea drumului DJ 104L Dacia – Viscri – Bunesti si modernizarea „Drumului de sub Munte” (DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P), se vor incheia in acest an. Totodata, ne concentram pe elaborarea documentatiilor tehnice – DALI si studii de fezabilitate, necesare demararii altor proiecte de refacere a infrastructurii rutiere, pentru care sa identificam pe cat posibil alte surse de finantare decat bugetul propriu al judetului. Vom prioritiza proiectele si le vom gandi in asa fel incat ele sa raspunda necesitatilor de transport la nivelul tuturor zonelor judetului. Avem viziune, stim ce trebuie facut si am aratat ca putem atrage sute de milioane de lei din fonduri europene si guvernamentale pentru investitiile de care judetul Brasov are nevoie”, a spus presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.

Articolul precedentCNAIR LICITEAZA LA CACEALMA AUTOSTRADA SIBIU-PITESTI – Asocierea WeBuild (fosta Astaldi)-Tancrad baga CNAIR in CNSC pentru Sectiunea 3 Cornetu-Tigveni. Compania este acuzata ca a adaugat nelegal la documentatia de atribuire si a jonglat cu pretul contractului interpretand legislatia in defavoarea ofertantilor. Proiectul este departe de a fi realizat!
Articolul următorSCAD INMATRICULARILE – Romanii au cumparat tot mai putine masini pentru transportul pasagerilor si al marfurilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.