AEROPORTUL DIN BUDAPESTA CRESCUT CU 20%, DAR NU A DEPASIT PANDEMIA – Ferenc Liszt Int’l a gestionat 4,6 milioane de pasageri in 2021

In 2021, Aeroportul International Ferenc Liszt din Budapesta a gestionat un total de 4.622.882 de pasageri, cu aproximativ 20% mai mult decat in ​​2020, dar inca sub nivelurile de dinainte de pandemie, scrie publicatia Budapest Business Journal.

In timp ce in primele sase luni ale anului, doar 604.000 de pasageri au tranzitat aeroportul, in a doua jumatate a anului 2021 numarul calatorilor a crescut de sapte ori, ca urmare a incheierii celui de-al treilea val de coronavirus, a relaxarii restrictiilor impuse, de cresterea numarului celor vaccinati si a cresterii numarului de calatori.

In general, regulile de calatorie au fost mult mai relaxate si previzibile anul trecut fata de ​​2020, iar pasagerii au invatat sa traiasca cu diferitele protocoale si masuri de siguranta necesare calatoriilor si au devenit din ce in ce mai increzatori in calatorii, chiar si in destinatii mai indepartate, spun reprezentantii aeroportului.

Noiembrie a fost cea mai aglomerata perioada din 2021, cu aproape 730.000 de pasageri, in timp ce aeroportul a inregistrat cel mai mic numar de pasageri in februarie, cu 54.407. Anul trecut, cele mai aglomerate rute au fost spre Londra, Amsterdam si Paris, 17% dintre pasageri calatorind cu aceste zboruri.

In ceea ce priveste zborurile pe distante lungi, Seul, Dubai si Doha au fost rute stabile ale programului aeroportului din Budapesta anul trecut. Zborurile catre China, Canada si Statele Unite nu au fost inca reluate; LOT a anuntat la sfarsitul anului trecut ca zborul sau pe ruta Budapesta-New York se va relua in iunie 2022, iar aeroportul din Budapesta negociaza alte cateva zboruri pe distante lungi.

Ne-am stabilit un obiectiv important pentru 2021, sa reluam cat mai multe destinatii posibil. Consider ca anul trecut a fost un succes in acest sens, deoarece am reusit sa ne reconectam la 80% dintre orasele de dinainte de pandemie si am adaugat multe destinatii noi, 18 mai exact, care nu au fost niciodata disponibile pana acum”, spune Balázs Bogáts, seful departamentului de dezvoltare a companiilor aeriene la Aeroportul din Budapesta.

El adauga: „Intrucat Budapesta si Ungaria raman o destinatie atractiva pentru turistii straini, iar regulile in vigoare in Ungaria permit conditii flexibile de intrare, avem toate motivele sa fim optimisti pentru 2022. Sunt increzator ca vom putea relua anul acesta cele 20% din destinatiile ramase, imbogatind si mai mult lista oraselor accesibile de pe Aeroportul International Ferenc Liszt.”

In timp ce numarul de pasageri inca nu a atins nivelurile dinaintea pandemiei, aeroportul a incheiat un an record in ceea ce priveste volumul de marfuri. In total, 83.362 de tone de marfuri aeriene au fost manipulate pe aeroportul Ferenc Liszt International pe parcursul anului 2021, in crestere cu 36,4% fata de 2020. In plus, acest lucru a fost realizat cu o crestere de doar 4,8% a numarului de zboruri de marfa.

Dintre aeroporturile de marfa majore din Europa Centrala si de Est, Aeroportul din Budapesta a inregistrat cea mai mare crestere a volumului de marfa comparativ cu 2019, concurand din ce in ce mai strans cu cel mai mare aeroport din regiune, Viena si chiar Munchen.

Aeroportul atribuie cifrele record mai multor factori diferiti. Pe de o parte, pandemia a schimbat procesele logistice. Pe de alta parte, tot in urma pandemiei, tendintele in schimbare ale comertului electronic par sa se consolideze, numarul si volumul comenzilor online atingand niveluri fara precedent la nivel mondial in 2021. Majoritatea volumului comertului electronic international ajunge in Ungaria pe calea aerului, consolidand in continuare rolul aeroportului ca hub de marfa.

Partial datorita tendintelor mentionate mai sus, partial datorita politicii guvernamentale privind relatia China-Ungaria pentru Drumul Matasii, traficul aerian de marfuri intre China si Ungaria a atins, de asemenea, noi niveluri, sprijinind aeroportul si contribuind la ambitia guvernului de a face din Ungaria centrul de distributie privind transportul de marfuri si logistica al Europei Centrale. Acest rol a fost intarit anul trecut de decizia Grupului Alibaba de a alege Budapesta ca hub de logistica aeriana in Europa Centrala si de Est, atragand pe piata maghiara alti jucatori importanti din transportul de marfa.

Baza de manipulare a marfurilor a aeroportului din Budapesta, cunoscuta sub numele de Cargo City, a jucat, de asemenea, un rol cheie in lupta impotriva pandemiei anul trecut. Marea majoritate a zecilor de milioane de doze de vaccinuri au sosit in tara prin aeroport, ceea ce a contribuit totodata la performanta aeroportului pe partea de cargo.

Dezvoltarile noastre ptivind transportul de marfa vor continua; Aeroportul din Budapesta a decis anul trecut sa extinda in continuare BUD Cargo City, inaugurat in urma cu doi ani, cu lucrari deja in curs si constructia programata sa inceapa in 2022. Activitatile de transport aerian ale operatorului aeroportuar implica in prezent aproximativ 2.000 de locuri de munca directe la aeroport si un inca 12.000 asociate. Odata cu extinderea planificata in urmatorii ani, aeroportul isi va consolida si mai mult rolul in economia nationala si capacitatea sa de a crea locuri de munca si, prin urmare, si competitivitatea tarii”, spune Chris Dinsdale, CEO al Aeroportului Budapesta.

Articolul precedentCEO-UL ASTALDI ROMANIA PARASESTE BARCA – Surse: Pier Luca Canino, directorul general al Astaldi Romania a demisionat din functie. Canino a denuntat noua politica de conducere de la Roma a grupului WeBuild
Articolul următorWIZZ AIR A RAPORTAT PIERDERI DE 214 MILIOANE EURO – Compania estimeaza un impact negativ si in ianuarie-martie, din cauza incertitudinilor legate de calatorii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.