GRINDEANU DESPRE A7 AUTOSTRADA MOLDOVEI – Anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vine cu vesti bune despre A7-Autostrada Moldovei. Oficialul a anuntat ca anul acesta incepe constructia primelor sectoare ale autostrazii care leaga Muntenia de Moldova. Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Consiliului Tehnico Economic al CNAIR a avizat saptamana trecuta proiectul tehnic pentru autostrada Buzau – Focsani, care va avea o lungime de peste 82 de km.

Este un pas important pentru constructia acestei autostrazi. Acum CNAIR poate incepe pregatirea documentatiei pentru scoaterea la licitatie a contractului de executie. Suma necesara pentru constructia autostrazii Buzau – Focsani va fi asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta„, spune Grindeanu.

In ceea ce priveste tronsonul Ploiesti-Buzau, de 63,25 km, contractele pentru cele 3 loturi ale acestei sectiuni urmeaza sa fie semnate.

Buzau-Focsani: 82,44 km. A fost aprobat Proiectul Tehnic! Lansarea in licitatie a contractului pentru constructia acestei sectiuni a intrat in linie dreapta„, adauga ministrul.

Acestia sunt primii pasi concreti pentru unirea Munteniei cu Moldova prin infrastructura rutiera moderna.

Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis in decembrie 2021 acordul de mediu in vederea construirii segentului Buzau – Focsani din Autostrada Moldovei (A7).

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Proiectul tehnic al Autostrazii Buzau-Focsani a fost avizat deja, dupa cum informa CNAIR la finalul anului trecut.

Tronsonul va avea patru loturi:

Lotul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti – Buzau) si Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);

Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – Ramnicu Sarat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);

Lotul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) – Mandresti Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);

Lotul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) – Focsani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

In plus, tronsonul de autostrada va avea si drumuri de intretinere stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii, cu o latime de 3,5 metri), dar si doua parcari securizate. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilitati. Autostrada este prevazuta cu parcari de scurta durata: 2 Parcari Tip S1 si 2 parcari Tip S3, precum si doua Centre de Intretinere si coordonare.

Au fost prevazute spatii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinarie, service auto, hotel.

Va avea si 22 de statii de incarcare pentru autoturisme electrice.

Sunt prevazute si perdele forestiere cu rol antiinzapezire pe 205 hectare.

Articolul precedentPROTOCOL DE COLABORARE PENTRU DRUMURI RADIALE – CNAIR si Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti incep cooperarea pentru crearea legaturilor intre A0 si localitatile din jurul Bucurestilor
Articolul următorCJ PRAHOVA LEAGA CENTURILE OCOLITOARE DE A3 – Au fost stabilite variantele finale de traseu prin care sa fie armonizate centurile ocolitoare de pe Valea Prahovei cu viitoarea autostrada A3 Ploiesti-Brasov

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.