Pasajul rutier de la Drajna peste linia de tren Bucuresti – Constanta va fi deschis circulatiei la sfarsitul anului, cu sase luni inainte de termen, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat in vizita de lucru la Calarasi. Contractul pentru proiectarea si executia pasajului suprateran de la Drajna, pe DN 21 Slobozia – Drajna – Calarasi a fost semnat in februarie 2021 cu antreprenorul roman Arcada Company pentru aproape 100 de milioane de lei.
Termenul de executie este de 18 luni. Ministerul Transporturilor a emis autorizatia de construire pe 14 decembrie, iar astazi a fost predat amplasamentul lucrarii.
Astfel, constructorul s-a angajat sa termine podul de 300 de metri lungime inainte de termen. Constructorul Arcada este un antreprenor specializat in lucrari de arta, a realizat linia de Tren Gara de Nord – Aeroport Otopeni si a refacut sistemul de poduri feroviare de la Fetesti – Cernavoda.
De altfel, si Primaria comunei ilfovene Branesti vrea sa construiasca un pasaj rutier peste linia de tren Bucuresti – Constanta, licitatia pentru proiectare si executie fiind lansata saptamana trecuta.
”Am discutat la Drajna cu reprezentantii CNAIR si ai constructorului, cu ocazia predarii amplasamentului pentru Pasajul denivelat peste calea ferata. Intregul proiect va avea o lungime de 3 kilometri din care pasajul denivelat are 305 metri”, anunta ministrul Transporturilor.
Valoarea contractului, finantat din fonduri europene este de 98,12 milioane de lei (fara TVA). Constructorul, Arcada Company trebuie sa finalizeze lucrarile in 18 luni.
Pasajul va imbunatati conditiile de circulatie pentru traficul de tranzit pe mai multe relatii:
– Municipiul Slobozia.
– Judetele Braila si Galati
– Judetul Tulcea
– Frontiera cu Ucraina si cu Republica Moldova.
”Am discutat astazi cu autoritatile locale din judetul Calarasi. Am anuntat ca astazi se face predarea amplasamentului pentru santierul pasajului care va fi construit la Drajna. Constructorul promite ca va termina pana la sfarsitul anului, desi termenul contractual de finalizare este anul 2023. Vreau sa fiu realist si astept ca pasajul sa fie construit in termen”, adauga Grindeanu.
Oficialul a reamintit ca doreste sa descentralizeze anumite proiecte.
”CNAIR este acum sufocat deoarece are prea multe proiecte de administrat. Vrem sa gasim modalitati pentru derularea proiectelor impreuna cu autoritatile locale. De exemplu: proiectul drumului Braila-Slobozia-Drajna-Calarasi poate sa fie gestionat de autoritatile locale. Am vorbit si despre proiectul Portului la Dunare care este prevazut in Planul Investitional”, mai spune el.
De asemenea, ministrul Grindeanu a mai avut luni o intalnire cu Excelenta sa, Ambasadorul Turciei la Bucuresti, Fusun Aramaz.
”Am pus accent pe cooperarea in domeniul infrastructurii de transport, in contextul in care mai multe firme turcesti lucreaza pe santierele unor autostrazi din Romania. Am reamintit ca relatiile bilaterale se deruleaza sub semnul Parteneriatului Strategic, semnat la data de 12 decembrie 2011 si am apreciat faptul ca este important sa valorificam in continuare acest parteneriat. Turcia este al doilea partener comercial al Romaniei in afara UE si prima destinatie pentru exporturile romanesti. In acest context, am subliniat prezenta semnificativa a companiilor turcesti in Romania”, spune Grindeanu.
El a discutat de principiu si despre reluarea dialogului tehnic bilateral in cadrul comisiilor mixte la nivel interguvernamental.
”Am convenit organizarea Comisiei Mixte de Colaborare Economica si Tehnica si a Comisiei Mixte pentru Transport Rutier in luna martie 2022. In cadrul Comisiei Mixte Interguvernamentale, va fi organizat si un Forum de afaceri”, a afirmat ministrul.
La intalnire au participat si reprezentanti ai Asociatiei Oamenilor de Afaceri Turci.