MINISTRUL TRANSPORTURILOR, NEMULTUMIT DE LUCRARILE LA CENTURA TIMISOARA SUD – Stadiul proiectului este de 44,5%. Grindeanu ameninta cu verificari neanuntate pe santiere

Ministrul Transporturilor si infrastructurii, Sorin Grindeanu, s-a declarat nemultumit de ritmul in care decurg lucrarile la centura Timisoara Sud, unde stadiul fizic de executie este de doar 44,5%. La randul sau, antreprenorul italian Tirrena Scapi Spa da vina pe relatia cu Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) care exista la nivelul CNAIR, de modul si ritmul in care angajatii acestui UIP isi fac treaba.

Grindeanu spune ca va continua verificarile neanuntate ale stadiilor de executie ale obiectivelor de infrastructura si in perioada urmatoare.

Varianta Ocolitoare- Timisoara Sud. Din pacate nu merge asa cum trebuie. Contract semnat in 2018. Doar 44,5% progres fizic„, a spus oficialul.

Ministrul Transporturilor si infrastructurii, Sorin Grindeanu, s-a aflat sambata, 11 decembrie 2021, in judetul Timis pentru a discuta la fata locului despre proiectele zonale care apartin de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii. Acesta a purtat discutii cu reprezentantii autoritatilor locale din judet si cu reprezentantii companiilor care functioneaza in subordinea si sub autoritatea ministerului in judetul Timis, in cadrul carora au fost abordate problemele cu care se confrunta locuitorii judetului si pentru care exista solutii care pot fi promovate de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Ministrul Grindeanu a subliniat ca este nemultumit de ritmul in care decurg lucrarile la Varianta Ocolitoare Timisoara Sud, lucrari care au un stadiu fizic de executie de doar 44,5%. In discutiile cu antreprenorul acesta si-a asumat partea sa de vina pentru stadiul actual al lucrarilor dar a precizat ca intârzierile au fost cauzate si de relatia cu Unitatea de Implementare a Proiectului (UIP) care exista la nivelul CNAIR, de modul si ritmul in care angajatii acestui UIP isi fac treaba.

O sa ii fac sa inteleaga pe cei de la UIP ca acest proiect este o prioritate si daca este adevarat ce spune constructorul sa isi schimbe ritmul si cei de la Unitatea de Implementare a Proiectului„, a spus Grindeanu.

Ministrul a mai spus ca incearca sa gaseasca solutii pentru conexiunile VO Timisoara Sud cu DC 149 si cu localitatea Urseni.

Ministrul Sorin Grindeanu a declarat ca verificarile neanuntate ale stadiilor de executie ale obiectivelor de infrastructura vor continua si in perioada urmatoare iar atâta timp cât conditiile meteorologice permit efectuarea de lucrari antreprenorii trebuie sa asigure mobilizarea corespunzatoare si sa isi respecte obligatiile contractuale.

De proiect si executie se ocupa firma Tirrena Scapi Spa, iar valoarea contractului depaseste 60 de milioane de euro. Durata acestuia este de 24 de luni.

Cei 25 de km ai Centurii Timisoara Sud cuprind cinci intersectii, trei noduri rutiere, trei poduri, sapte pasaje si doua parcari de scurta durata.

Santierul la Centura Timisoara Sud a fost deschis in primavara anului trecut, ordinul de incepere a lucrarilor fiind dat in 25 martie 2020.

Centura Timisoara Sud este proiectata sa lege iesirea din Timisoara spre Utvin, Sanmihai cu Calea Lugojului, prin Chisoda, Giroc, Mosnita, Ghiroda, prin doua benzi. Va avea 26 de kilometri.

Dupa ce va fi gata si centura de sud mai ramane de realizat tronsonul dintre iesirea spre Utvin si Calea Aradului, prin Sacalaz. Odata construita, centura de sud a orasului va avea o garantie de zece ani.

Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, se asteapta ca antreprenorul italian sa creasca mobilizarea in teren si sa termine lucrarile in cursul anului viitor.

Controale si discutii si in Caras-Severin

De asemenea, ministrul transporturilor si infrastructurii, Sorin Grindeanu, s-a intalnit in week-end si cu autoritatile locale din judetul Caras-Severin.

Prioritarile anuntate pentru judetul Caras-Severin sunt:

– modernizarea drumului national Moravita-Oravita.

– repararea urgenta a drumului national Oravita-Bozovici

– constructia Drumului Expres Lugoj-Craiova

– repararea drumului national Caransebes-Resita

– Variante Ocolitoare pentru municipiile Resita si Caransebes si pentru orasul Bocsa

– modernizarea caii ferate Lugoj-Caransebes si Voiteg-Resita

– renovarea garilor Caransebes si Baile Herculane

– „Semmeringul banatean„- calea ferata Oravita-Anina

De asemenea, au fost depuse cinci oferte pentru lucrarile de „Consolidare DN 57 km 137+500-152+990 Nicolint Oravita„.

Pe decembrie 2021, a avut loc deschiderea ofertelor pentru procedura de atribuire prin licitatie deschisa a contractului „Consolidare DN 57 km 137+500 – 152+990 Nicolint-Oravita”.

Pâna la termenul limita, au depus oferte urmatoarele societati comerciale/asocieri:

1. Asocierea AXELA CONSTRUCȚII S.R.L. & GROUP D.C.M. S.R.L.

2. PORR CONSTRUCT S.R.L.;

3. SYLC CON TRANS S.R.L.;

4. Asocierea BAUERHOF AGROBANAT S.R.L. & D’AGOSTINO ANGELO ANTONIO COSTRUZIONI GENERALI S.R.L.;

5. Asocierea DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. & SC MAXAGRO CENTER S.R.L. & GENERAL TRUST ARGES S.R.L.

Valoarea estimata a contractului este de 28.359.791 lei fara TVA. Comisia de evaluare va analiza ofertele in conformitate cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice si va desemna ofertantul câstigator care va executa lucrarile in cadrul obiectivului in cauza.

Articolul precedentTRANSPORTUL IN COMUN IN BRASOV ESTE „ELECTRIC” – Cele 60 de autobuze electrice au ajuns la 2 milioane de km parcursi
Articolul următorCALEA FERATA ROSIORI NORD – CRAIOVA VA FI MODERNIZATA – Contractul de 40 milioane lei pentru cei peste 110 km a fost semnat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.