MINISTERUL TRASPORTURILOR CERE BANI IN PLUS DE LA BUGET – CNAIR are nevoie de 58 milioane euro ca sa nu intre in imposibilitatea de plata a cheltuielilor de personal

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii solicita suplimentarea bugetului sau pe anul 2021 cu 290,5 milioane lei (58,1 milioane euro) pentru a putea finanta continuarea activitatii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), arata un proiect de Hotarare a Guvernului privind alocarea unei sume din Fondul de rezerva bugetara la dispoziţia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, consultat deLumea Infrastructurii”. Prin proiectul de act normativ se urmareste alocarea unor sume din fondul de rezerva la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021, pentru Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, respectiv pentru finantarea unor activitati gestionate de una dintre unitatile aflate sub autoritatea ministerului, si anume Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Prin prezentul act normativ se propune aprobarea suplimentarii bugetului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, pe anul 2021, la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul 56 „Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, cu suma de 290.523.000 lei, pentru finantarea Companiei Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, din Fondul de rezerva bugetara la dispoziţia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021. De asemenea, prin prezentul act normativ se autorizeaza Ministerul Finantelor sa introduca, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificarile corespunzatoare in structura bugetului de stat si in volumul si structura bugetului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pe anul 2021”, arata documentul.

Necesarul pentru continuarea activitatii CNAIR este de minim de 290.523.000 lei.

Se propune ca sumele necesare sa fie acoperite din Titlul 56 „Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, din care: suma de 106.045 mii lei la art. 56.01 ”Programe din Fondul European de Dezvoltare (FEDR)”, respectiv suma de 184.478 mii lei la art. 56.03 ”Programe din Fondul de Coeziune (FC)”, din Fondul de rezerva bugetara la dispoziţia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2021.

Precizam ca alocarea din fondul de rezerva la dispozitia Guvernului a sumei de 290.523 mii lei, pentru CNAIR va conduce la evitarea scenariului in care compania ar fi pusa in imposibilitatea de plata a cheltuielilor de personal, a datoriilor fata de bugetul de stat (contributii sociale, TVA, impozit pe profit), a furnizorilor care desfasoara lucrari aferente activitatii de intretinere a infrastructurii rutiere, fiind evitata executarea silita a veniturilor proprii”, mentioneaza proiectul.

Pentru Compania Naţionala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 122/2021 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2021, suma prevazuta la titlul 56 „Proiecte cu finantare din Fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare” a fost suplimentata, cu referire la credite bugetare, cu suma 10.504.000 lei, asigurandu-se doar partial finantarea sumelor dispuse prin titlul executoriu reprezentat de Sentinta Arbitrala nr.69/19.11.2020 pronuntata in dosarul nr. 85/2017 de Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei pentru contractul nr. 92/23072/23.04.2014 “Proiectare si Executie Autostrada Sebes-Turda, Lot 4: km 53+700-km 70+000”.

In prezent, la titlul 56 „Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. inregistreaza un deficit de fonduri foarte mare, determinat de existenta urmatoarelor titluri executorii in valoare de 290.523.000 lei:

– Sentinta Arbitrala nr.69/19.11.2020 pronuntata in dosarul nr. 85/2017 de Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei – rest de acoperit 184.478.000 lei pentru obiectivul ”Constructia autostrazii Sebes-Turda”, la art. 56.03 ”Programe din Fondul de Coeziune (FC)”;

– Hotararea Arbitrala din 23.09.2021 pronuntata in dosarul nr. ICC 23351/MHM/HBH de Curtea de Arbitraj International de pe langa Camera de Comert Internationala (ICC) de la Paris – 57.754.000 lei pentru obiectivul ”Reabilitare DN 14 km 0+000-km 51+100, km 57+500-km 89+400 Sibiu-Medias-Sighisoara”, la art. 56.01 ”Programe din Fondul European de Dezvoltare (FEDR)”;

– Sentinta Arbitrala nr.96/26.10.2021 pronuntata in dosarul nr. 99/2019 de Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei – 40.130.000 lei pentru obiectivul ”Varianta de ocolire Targu Jiu”, la art. 56.01 ”Programe din Fondul European de Dezvoltare (FEDR)”;

– Hotararea Arbitrala din 22.11.2021 pronuntata in dosarul 24287/MHM/HBH de Curtea de Arbitraj International de pe langa Camera de Comert Internationala (ICC) de la Paris – 8.161.000 lei pentru obiectivul ”Reabilitarea podului rutier peste Dunare la Giurgiu pe DN5”, la art. 56.01 ”Programe din Fondul European de Dezvoltare (FEDR)”.

Articolul precedentTABLIERUL METALIC DE LA PASAJUL DOMNESTI A FOST FINALIZAT – Investitia depaseste 91 milioane lei
Articolul următorTURCII CASTIGA LOTUL 3 DIN SECTORUL NORD AL AUTOSTRAZII DE CENTURA BUCURESTI A0 – Contractul de 413,6 milioane lei fara TVA a fost atribuit firmei IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.