EXPROPRIERI PENTRU UN SENS GIRATORIU – Sase imobile vor fi expropriate

Sase imobile, in suprafata totala de 1.341 mp, vor fi expropriate cu 178.300 lei, pentru amenajarea intersectiei cu sens giratoriu intre DN 7 si DN 71 la Baldana. Ministerul Transporturilor a elaborat in acest sens un proiect de Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al acestei lucrari de utilitate publica de interes national.

In document se arata ca „este necesara aprobarea sumei de 178.300 lei necesara despagubirilor imobilelor proprietate privata care urmeaza a fi supuse procedurii de expropriere, respectiv pentru un numar de 6 (sase) imobile, in suprafata totala de 1.341 mp„.

Suma de 178.300 lei aferenta imobilelor, reprezentand terenuri cu sau fara investitii rezulta din rapoartele de evaluare intocmite in luna februarie 2021, de catre evaluatorul autorizat Dunareanu-Selaru Raluca Ioana, membru atestat ANEVAR

Prin realizarea obiectivului de investitii „Amenajare intersectie cu sens giratoriu intre DN 7 si DN 71 la Baldana”, se vor realiza: fluidizarea traficului; marirea confortului participantilor la trafic; marirea sigurantei circulatiei; reducerea numarului de accidente; realizarea unor economii de timp in trafic prin reducerea blocajelor„, se mentioneaza in document.

Indicatorii tehnico – economici aferenti obiectivului de investitii „Amenajare intersectie cu sens giratoriu intre DN 7 si DN 71 la Baldana”, judetul Dambovita, au fost aprobati avand in vedere Avizul Consiliului Tehnico-Economic de avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nr 23/31/05.05.2021, prin Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 413/2021.

DN 7 este un drum national principal din Romania care leaga Bucurestiul cu granitele de vest ale Romaniei, cat si cu centrul tarii, strabatand de asemenea orasele Pitesti, Ramnicu Valcea, Sibiu, Sebes, Deva si Arad si face parte din reteaua de drumuri nationale si europene.

Localitatile importante traversate de acest drum national si european pe un anumit sector aduc un aport foarte mare de participanti la trafic, ca de altfel si drumurile comunale din zona, deoarece si acestea la randul lor deservesc zone in care activitatile socio-economice au luat amploare, iar traficul auto si pietonal a devenit mai intens”, se mai arata in proiect.

Intersectia dintre DN 7 si DN 71 este in intravilanul comunei Tartasesti, la Baldana.

Drumul National 7 face legatura intre localitatile Bucuresti si Pitesti.

DN 71 face legatura intre DN 7 Tartasesti (Baldana) – Targoviste si Sinaia, avand o parte carosabila de 7 metri (doua benzi de circulatie) si acostamente cu latime variabila.

Privit ca o buna alternativa de acces pe valea Prahovei, o legatura mai buna prin DN 72 la autostrada Bucuresti – Pitesti sau intre Targoviste si Bucuresti, pentru a contribui la dezvoltarea turismului in zona si ca urmare a aparitiei unor obiective economice importante ce se vor dezvolta in zona orasului Titu (centrul RTR), a aparut necesitatea modernizarii si extinderii la 4 benzi de circulatie intre Tartasesti (Baldana) si Titu pentru sectorul DN 7 si respectiv intre Targoviste si Sinaia pentru sectorul DN 71, proiecte ce sunt in etape diferite de realizare/derulare/implementare de catre CNAIR, care au ca punct comun, de inceput, intersectia existenta amenajata cu sens giratoriu intre DN 7 cu DN 71, intersectie pentru care nu s-au prevazut lucrari de proiectare/executie privind reamenajerea acesteia in niciunul din proiectele „Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Modernizare DN 71 Baldana – Targoviste – Sinaia, km 0+000 km 44+130 — Largire la 4 benzi km 51+041 – km 109+905 — Drum la 2 benzi” si respectiv „Largire la 4 benzi Baldana – Titu, km 30+950 km 52+350”.

Deoarece investitia ce se doreste a se realiza apartine unui sector de drum care are patru benzi de circulatie, cate doua pentru fiecare sens, trebuie precizate urmatoarele:

– pe sectoarele de drum cu patru sau mai multe benzi, la care exista instalat un separator fizic al sensurilor de circulatie (parapete din beton – tip NEW JERSEY), trebuie sa se asigure participantilor la trafic si solutii de intoarcere sau sa se asigure relatia dintre drumul national cu drumuri judetene sau comunale pentru ca cetatenii sa poata ajunge la proprietatile lor aflate pe aceste drumuri secundare.

– pentru aceste tipuri de intersectii, una din recomandari este amenajarea in solutia de sens giratoriu care va fi realizata conform normelor si normativelor in vigoare, numai cu ocuparea minima a terenurilor limitrofe”, se arata in nota de fundamentare.

Articolul precedentTRANSPORTUL AVIATIC ISI REVINE IN INDIA – Zborurile internationale vor reveni la normal in India pana la sfarsitul anului
Articolul următorDRUMUL EXPRES BUCURESTI-TARGOVISTE SE PUNE PE HARTIE – CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Prefezabilitate si a Studiului de Fezabilitate. In doi ani incep lucrarile de proiectare si executie

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.