Drumul de legatura DN5 – Podul Prieteniei ar putea fi dat in trafic pana pe 20 decembrie, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Noua sosea spre Bulgaria este construita din beton de austriecii de la Porr Construct. Ordinul de incepere pentru construcţia drumului de legatura DN 5 – Podul Prieteniei a fost dat in urma cu un an, pe 21 octombrie 2020.
Valoarea contractului este de 106,63 milioane de lei, fara TVA.
„Mobilizare foarte buna pe santierul drumului de intrare in tara, dinspre Bulgaria (drum de legatura DN5 – Soseaua de Centura – Podul Prieteniei). Se realizeaza prima „autostrada nemteasca” din Romania. Este vorba despre un drum expres realizat din beton rutier, care se asterne printr-o turnare continua„, scrie Scriosteanu pe Facebook.
Utilajele care lucreaza la acest drum au fost aduse direct din Germania, pentru prima data in Romania. Cu ajutorul lor, se toarna pana la 1.300 de mc de beton pe zi. Pana acum s-au turnat 13.500, dintre cei aproximativ 33.700 de mc ai drumului.
„In paralel, se lucreaza la finalizarea terasamentelor pe zona giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu„, mai spune oficialul.
Daca vremea va permite, lucrarea va fi data in trafic pana la data de 20 decembrie.
Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400, in lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, urmand a fi executat la 4 benzi, doua pe fiecare sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.
Durata contractului este de 24 luni execuţie si 84 luni perioada de garanţie, iar finanţarea se face prin fonduri europene nerambursabile.
Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400 va avea o lungime de 5,72 km. Scopul sau principal va fi asigurarea conexiunii rutiere intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu.
Potrivit CNAIR, drumul de legatura se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersecţie giratorie si se continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Totodata, drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmand a fi reabilitata la 2 benzi pe sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.
Inceput bun al lucrarilor pe Lotul III al Autostrazii Bucurestiului, A0 Sud
De asemenea, dupa ce saptamana trecuta a fost avizat proiectul tehnic si s-a emis ordinul de incepere a lucrarilor, secretarul de stat a vrut sa se asigure ca mobilizarea pe Lotul III al Autostrazii Bucurestiului, A0 Sud, este „asa cum trebuie„.
96 de utilaje au ajuns deja in santier. 7 Km din traseul Lotului III au fost decopertati de pamant vegetal.
S-au efectuat defrisarile pe zona localitatii Ciorogarla si au inceput demolarile constructiilor de pe culoarul expropriat.
A inceput amplasarea statiei de betoane, adusa recent din Grecia. A inceput pregatirea platformelor pentru a permite forajele pilotilor necesari realizarii intersectiei dintre A0 si A1.
Lotul III leaga DN6, in zona Bragadiru – Cornetu, pana la A1, in zona localitatilor Ciorogarla – Dragomiresti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 si A1) si are o lungime de 18 km.
Constructor este Asocierea Aktor – Euro Construct Trading, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
In decembrie 2022 se va circula pe Autostrada Bucurestiului, intre DN5 si DN6 si, cu o mobilizare buna a antreprenorilor, in 2023, pe toata A0 Sud.
Din toamna anului trecut se lucreaza pe toata lungimea Lotului II al A0 Sud, pentru cei aproape 15 km de autostrada (Bragadiru, Magurele, Jilava, Darasti, 1 Decembrie, Vidra si Cornetu).
Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.
„Asa cum am promis, in maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogosoaia se circula incepand din data de 30 septembrie 2021. Urmeaza, in ordine, pasajele: Domnesti, Berceni, Popesti-Leordeni (Oltenitei) si Cernica. In maximum 3 ani (2023) vor finaliza si cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada de Centura Bucuresti Sud„, mai spune Scriosteanu.