Toyota, cel mai mare producator auto global intentioneaza sa infiinteze o noua companie si sa construiasca o noua fabrica de baterii in SUA impreuna cu Toyota Tsusho, divizia de tranzactionare a metalelor si o divizie a grupului japonez. Subsidiara Toyota Motor din America de Nord a anuntat investitii de aproximativ 3,4 miliarde de dolari pana in 2030 in dezvoltarea si producerea de baterii.
Noua unitate, care include planificata investitie de 1,29 miliarde de dolari a Toyota pana in 2031, ar urma sa inceapa productia in 2025 si va crea 1.750 de noi locuri de munca in SUA. Noua companiei se va concentra initial pe producerea de baterii pentru vehicule hibride.
Producatorii auto din intreaga lume investesc miliarde de dolari pentru a-si majora productia de baterii si vehicule electrice, confruntandu-se cu cerinte de mediu mai stricte.
In septembrie, Toyota a revizuit in scadere estimarile privind productia in 2021, pana la 9 milioane de unitati, cu 3% mai putin fata de previziunile anterioare.
Ford baga banii in trei fabrici de baterii
Luna trecuta, Ford si producatorul de baterii SK Innovation din Coreea de Sud au anuntat ca intentioneaza sa investeasca 11,4 miliarde de dolari pentru a construi trei fabrici de baterii si o uzina de asamblare pentru camioneta electrica F-Series in Tennessee si Kentucky, cea mai mare investitie din istoria companiei americane.
Proiectul va crea doua mari unitati unde vor fi produse vehicule electrice si baterii pentru alimentarea lor. Aici ar urma sa lucreze aproape 11.000 de persoane, iar activitatea ar urma sa demareze in 2025, au anuntat Ford si SK Innovation.
Ford va cheltui sapte miliarde de dolari iar SK 4,4 miliarde de dolari. In total, cele trei unitati vor produce baterii pentru alimentarea a peste un milion de vehicule electrice pe an, a anuntat Ford.
Planul face parte din strategia Ford Motor de majorare a investitiilor in vehicule electrice si autonome la 29 miliarde de dolari, chiar daca pe ansamblul anului trecut a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari, sau 0,32 dolari pe actiune, fata de un profit modest in 2019, de 0,01 dolari per titlu.
Ford isi va dubla investitiile in vehicule conectate, urmand sa investeasca 22 miliarde de dolari in electrificare pana in 2025. Anul trecut, Ford anuntase ca va face investitii de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice si hibride.
Skoda reduce semnificativ productia
La randul sau, producatorul auto ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, a anuntat ca a redus semnificativ productia, pentru o perioada de doua saptamani, din cauza deficitului global de cipuri si alte componente, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
In cele doua saptamani de intrerupere, Skoda vrea sa finalizeze 10.000 de masini care nu erau terminate, ramanand in functiune doar o linie de productie, a anuntat un purtator de cuvant al Volkswagen, Tomas Kotera. Potrivit acestuia, Skoda Auto se confrunta cu un deficit masiv de componente cheie, ceea ce a fortat compania in ultimele saptamani sa reduca semnificativ productia.
Duminica, Asociatia industriei auto din Cehia a avertizat ca producatorii auto cehi vor produce anul acesta cu 250.000 mai putine masini decat se previziona, din cauza lipsei cipurilor, astfel incat vanzarile auto vor fi mai reduse cu 200 miliarde de coroane cehe (9,14 miliarde de dolari).
Sectorul auto este esential pentru economia Cehiei, avand 180.000 de angajati si reprezentand un sfert din PIB-ul tarii.
Skoda a anuntat recent ca va lansa cel putin trei noi modele complet electrice, care se vor adauga celor doua modele electrice actuale. Noile modele ar urma sa fie pozitionate imediat sub SUV-ul electric Enyaq iV.
Grupul ceh nu a stabilit o data anume pana la care va face tranzitia completa de la motoarele cu combustie interna, dar si-a propus ca in anul 2030 intre 50% si 70% din flota sa in Europa sa aiba o propulsie electrica. Comparativ, in prezent mai putin de 5% din automobilele vandute de Skoda sunt modele electrice.