Veste mare pentru Autostrada Moldovei (A7). Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a anuntat ca in sedinta de Guvern de joi, 14 octombrie 2021, a fost aprobata exproprierea imobilelor private situate pe coridorul Autostrazii A7, Ploiesti-Buzau.
Vorbim despre 2.389 de imobile situate in localitatile Sahateni, Ulmeni, Movila Banului, Pietroasele, Stalpu, Buzau, Tintesti, din judetul Buzau care vor fi expropriate pentru construirea autostrazii care va lega Moldova de Munteania, considerata cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
„Pas concret in construirea Autostrazii Moldovei (A7)
In sedinta de Guvern de astazi am aprobat exproprierile pentru imobilele proprietate privata, care constituie coridorul lucrarii de utilitate publica de interes national Autostrada PLOIESTI-BUZAU, aflate in localitatile Sahateni, Ulmeni, Movila Banului, Pietroasele, Stalpu, Buzau, Tintesti, din judetul Buzau. Este vorba despre o suprafata de expropriat de 5.286.269 mp, pentru un numar de 2.389 de imobile.
Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR„, a precizat Irinel Scriosteanu.
Primul tronson din A7, impartit in 3 loturi
In anuntul facut pe pagina sa de Facebook, Irinel Scriosteanu a punctat si faptul ca au fost depuse nu mai putin de 39 de oferte pentru constructia primului tronson din A7, in lungime totala de 63,25 kilometri (Ploiesti-Buzau), urmand ca in curand sa fie desemnat castigatorul pentru a putea fi declansate lucrarile de executie.
Din informatiile pe care le detinem, in circa 10 zile, mai exact in 24 octombrie 2021 urmeaza sa fie stabilit castigatorului licitatiei pentru constructia primului tronson, la aceeasi data urmand sa fie comunicat si rezultatul procedurii de achizitie publica.
Semnarea contractului este estimat a avea loc o luna mai tarziu, in 24 noiembrie 2021.
Costul lucrarilor pentru fiecare lot din primul tronson din A7 este estimat la valori cuprinse intre 1,160 miliarde lei si 1,952 miliarde lei, fara TVA.
–Lotul 1: estimat intre 1,655 miliarde de lei si 1,952 miliarde de lei, fara TVA;
–Lotul 2: estimat intre 1,475 miliarde de lei si 1,741 miliarde de lei, fara TVA;
–Lotul 3: estimat intre intre 1,160 miliarde de lei si 1,369 miliarde de lei, fara TVA.
Conform precizarilor secretarului de stat Irinel Scriosteanu, tronsonul Ploiesti-Buzau este alcatuit din 3 loturi, repartizate astfel:
-Lotul 1, A7 (Dumbrava – Buzau) – 21 km
-Lotul 2, A7, (Mizil – Pietroasele) – 28,35 km
-Lotul 3, (Pietroasele – Municipiul Buzau) – 13,9 km
„Pentru cele 3 loturi ale primului tronson din Autostrada Moldovei (63,25 km), respectiv Ploiesti – Buzau, au fost depuse luna trecuta 39 de oferte. Am cerut conducerii CNAIR ca ofertele primite sa fie analizate cu maxima rigurozitate, in cel mai scurt timp, pentru a incheia cat de curand contractele si a incepe lucrarile pe aceasta autostrada atat de importanta pentru Moldova, pentru Romania.
Autostrada PLOIESTI – BUZAU
Lotul 1, A7 (Dumbrava – Buzau)
Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada Bucuresti – Ploiesti) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri si pasaje, 2 noduri rutiere si un centru de intretinere si monitorizare.
Lotul 2, A7, (Mizil – Pietroasele)
Proiectul vizeaza ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) sa fie construite 20 de poduri si pasaje, 2 noduri rutiere si 2 spatii de servicii.
Lotul 3, (Pietroasele – Municipiul Buzau)
Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzau (DN 2B) vor fi ridicate 7 poduri si pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de intretinere si 2 spatii de servicii”, a explicat Irinel Scriosteanu pe Facebook.