Primaria Sectorului 4 cauta solutii europene pentru dezvoltarea Sectorului 4 si a zonei de sud a Capitalei. Si a gasit in Franta, care caua sa reduca numarul de masini din trafic si sa transforme in zone pietonale mai multe strazi. Primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, spune ca Parisul a redus semnificativ numarul masinilor din oras si a transformat mai multe artere de circulatie in zone pietonale. Mai mult, Capitala Frantei a majorat suprafata spatiilor verzi din cartierele orasului.
Baluta a participat la o ceremonie gazduita la Lyon, in Franta, „in vederea implementarii celor mai bune solutii pentru dezvoltarea zonei de sud a Bucurestiului„. Edilul a discutat atat despre proiectele smart city realizate in comunitatea pe care o reprezinta, cat si despre cele din metropola franceza, cum ar fi smart-city, smart-living sau smart-environment.
„La nivelul Primariei Sectorul 4, suntem deschisi in a implementa solutiile eficiente pe care conducerea metropolei franceze le-a aplicat cu succes pentru a tine pasul cu noile tendinte in domenii precum smart-city, smart-living sau smart-environment. Conceptele europene dezvoltate la Paris au reusit sa reduca semnificativ numarul masinilor din oras, sa transforme mai multe artere de circulatie in zone pietonale si totodata sa sporeasca suprafata spatiilor verzi din cartierele orasului„, a declarat Daniel Baluta, primarul Sectorului 4.
Ca membru cu drepturi depline in Comitetul European al Regiunilor, cea mai legitima reprezentare a cetatenilor din toate regiunile din Uniunea Europeana, primarul Sectorului 4 a sustinut ca astfel de dialoguri sunt extrem de importante atat pentru comunitatile romane, cat si pentri cele franceze. Totodata, in cadrul ceremoniei la care a participat la Lyon, edilul Sectorului 4 a discutat cu Anne Hidalgo, primarul capitalei Frantei, „declarandu-se onorat si totodata bucuros ca are o oportunitate extraordinara de a deschide pentru Sectorul 4 al Micului Paris noi perspective de dezvoltare„, informeaza Primaria Sectorului 4.
Altfel, primarul Parisului, socialista Anne Hidalgo, si-a anuntat oficial luna trecuta, candidatura la alegerile prezidentiale din Franta din 2022.
Ca parte a strategiei sale de reducere a traficului In capitala Frantei, consiliul orasului Paris si-a anuntat in luna mai planurile de a introduce o „zona cu trafic redus” in centrul orasului pana in 2022.
In ceea ce priveste zonele cu trafic redus in centrul orasului, aceasta masura deja exista in alte orase europene si franceze, cum ar fi Lille si Nantes.
Obiectivul proiectului este acordarea prioritatii si sigurantei pietonilor si biciclistilor, reducerea poluarii si a zgomotului. De altfel, reducerea traficului pe strada de Rivoli, una dintre principalele strazi comerciale din Paris, care acum a fost transformata intr-o autostrada de ciclism pe banda, a dus la o reducere de 2,2 decibeli.
In deplasarea pe care a avut-o in Franta, Baluta l-a intalnit pe Grégory Doucet, primarul orasului Lyon, la o ceremonie unde au participat mai multi membrii ai Comitetului European al Regiunilor, cea mai legitima reprezentare a cetatenilor din toate regiunile din Uniunea Europeana. Edilul Sectorului 4 i-a propus acestuia o vizita in Sectorul 4, pentru a-i putea prezenta proiectele smart city implementate deja la nivelul comunitatii al carei primar este.
„Este un om cu o energie extraordinara si cu o dragoste imensa fata de orasul pe care il administreaza. Am discutat despre proiectele comunitatii noastre din domeniul smart-city, iar dumnealui mi-a oferit cateva sfaturi legate de modul in care conceptele europene precum green-city sau smart-mobility trebuie implementate pentru a fi eficiente. Intrucat amandoi am simtit ca timpul nu a fost destul si ca mai avem multe lucruri de discutat, l-am invitat sa viziteze Sectorul 4 si va anunt cu bucurie ca a acceptat. Zilele urmatoare vom stabili detaliile si vom pregati vizita acestuia in comunitatea noastra„, a spus primarul Sectorului 4.