Singapore va avea prima sa flota de feriboturi electrice in anul 2023, operata de Shell pentru a naviga intre continent si Pulau Bukom, scrie publicatia The Straits Times.
Gigantul petrolier a atribuit un contract constructorului national de ambarcatiuni Penguin International pentru proiectarea, construirea si operarea a cel putin trei feriboturi complet electrice.
Se asteapta ca aceste nave cu o singura punte, cu 200 de locuri, pe baterii, sa navigheze in prima jumatate a anului 2023. Acestea vor transporta muncitori catre si de la Shell’s Energy and Chemicals Park de pe Pulau Bukom, inlocuind feriboturile cu motorina utilizate in prezent.
Shell nu precizeaza cat costa proiectul, dar un articol din Nikkei despre un proiect thailandez care utilizeaza feriboturi de o dimensiune similara a mentionat un pret de aproape 2 milioane de dolari americani pentru o nava, adica de aproximativ doua treimi mai scump decat un vas similar pe diesel.
Feriboturile Shell sunt alimentate de un sistem de baterii litiu-ion cu o capacitate de 1,2 MWh. Pot atinge o viteza de peste 20 de noduri (37 km / h) cu zero emisii la fata locului si aproape fara zgomot sonor.
Cand vor ajunge la Shell Bukom, feriboturile vor fi incarcate printr-o combinatie de incarcare rapida in timpul orelor de varf si incarcare lenta in timpul orelor mai putin aglomerate si pe timpul noaptii.
„Viitorul transportului va presupune ca diferite parti ale sectorului sa utilizeze combustibili diferiti, iar electrificarea este o solutie pentru decarbonizarea calatoriilor scurte. Trecerea la feriboturi complet electrice cu emisii zero face parte din ambitia Shell de a ajuta la accelerarea progresului catre emisiile nete zero in sectorul de transport maritim„, spune Nick Potter, directorul general al Shell Shipping and Maritime, Asia Pacific si Orientul Mijlociu.
Directorul general Penguin International, James Tham, a declarat ca societatea a facut un parteneriat cu firma australiana de inginerie maritima Incat Crowther si cu compania de consultanta Razor Blunt Labs din Singapore pentru sisteme energetice, pentru a construi navele.
Feriboturile Shell vor parcurge un traseu de aproximativ 5,5 km, transportand aproximativ 3.000 de pasageri pe zi.
La inceputul acestui an, cel mai mare feribot electric din lume a fost lansat in Norvegia. Potrivit buletinului informativ de electrificare online Electrive.com, nava de 139,2 m poate transporta 600 de pasageri si 200 de masini. In Thailanda, un serviciu de feribot electric, care circula pe raul Chao Phraya din Bangkok, a fost lansat in decembrie anul trecut.
in Singapore, navele de croaziera electrice fluviale ad hoc au fost utilizate din 2007, cu 10 ani inaintea masinilor electrice.
in luna aprilie a acestui an, Shell a declarat ca va testa aici nave cu celule de combustibil cu hidrogen. Acestea sunt vase alimentate de electricitate generata printr-un proces chimic care utilizeaza hidrogen si oxigen stocat in atmosfera.