Centura orasului Mihailesti, pe DN 6 Bucuresti – Alexandria, va fi inaugurata pe 15 noiembrie, cu trei luni inainte de termenul din contract, spune Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Aceasta este a treia incercare a CNAIR de realizare a centurii Mihailesti in ultimii zece ani, primul contract fiind semnat in 2012, iar al doilea, in 2016.
Dupa ce va fi inaugurata, pe varianta de ocolire a orasului Mihailesti viteza medie de deplasare va creste de la 24,3 km/h la 85 km/h.
Pentru finalizarea soselei de circa trei kilometri din judetul Giurgiu a fost contractat in urma cu un an un constructor nou. Contractul a fost atribuit companiei romanesti Viarom, care a reluat lucrarile in aceasta primavara.
Centura are doua benzi pe sens si costa 37 milioane lei.
„Centura Mihailesti va fi data in folosinta la data de 15 noiembie 2021. Am fost pe santierul Centurii Mihailesti. Avand in vedere situatia din teren, precum si angajamentul antreprenorului, am incredere sa anunt ca si aceasta lucrare va fi finalizata inainte de termen, cu mai bine de 3 luni mai devreme„, informeaza oficialul.
Acum se executa stratul de uzura pe toata suprafata carosabilului, se lucreaza la finisarea taluzurilor pe zona pasajului denivelat, cele doua giratorii ale lucrarii se afla in stadiul final, se lucreaza la finalizarea sistemului de iluminat al celor doua parcari, precum si la sistemul de preluare a apelor pluviale, precizeaza Scriosteanu.
Acesta prezinta si un scurt istoric al proiectului Astfel, pe 25 septembrie 2020, proiectul a fost deblocat si au fost depuse ofertele pentru constructia soselei de centura Mihailesti, precizeaza oficialul din Ministerul Transporturilor.
Pe 12 noiembrie 2020, a fost desemnat castigatorul, respectiv compania VIAROM Construct.
La 1 martie 2021, au inceput lucrarile.
„Avantajele implementarii proiectului: reducerea timpului de calatorie pe varianta de ocolire a orasului Mihailesti si cresterea vitezei medii de deplasare de la 24,3 km/h la 85 km/h; imbunatatirea sigurantei traficului si reducerea numarului de accidente pe aceasta ruta; devierea traficului greu si de tranzit in afara orasului„, scrie Scriosteanu.
Un alt avantaj il va constitui reducerea poluarii aerului in zona localitatii urbane, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cat si a traficului ramas in zona urbana.
De asmenea, se va reducere poluarea sonora in zona localitatii urbane, prin devierea traficului greu pe o ruta ocolitoare si prin cresterea fluentei traficului ramas in zona urbana.
Proiectul a fost demarat initial in 2011, cand Compania de Drumuri a atribuit contractul spaniolilor de la Contrat Ingineria Y Obras. Acestia au abandonat insa proiectul in doar cateva luni.
Constructia drumului, cofinantat din POIM 2014-2020, a inceput in luna iulie 2016, dupa ce Compania de Drumuri a contractat lucrarea cu spaniolii de Copisa Constructora Pirenaica SA. Lucrarile au fost insa abandonate iar contractul cu acestia a fost reziliat in 2019.