TRENUL CARE MERGE LA AEROPORT SE MODERNIZEAZA – CFR Calatori implementeaza sistem pilot de emitere si verificare online a biletelor

CFR Calatori implementeaza un sistem pilot de emitere si verificare online a biletelor in trenul care face legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Sistemul urmeaza sa fie extins la intreaga retea de transport feroviar in lunile urmatoare. CFR Calatori a anuntat ca implementeaza un nou sistem care faciliteaza verificarea/validarea si emiterea legitimatiilor de calatorie de pe ruta Bucuresti Nord – Aeroport Henri Coanda si retur.

In cadrul actiunilor desfasurate pentru cresterea gradului de digitalizare, CFR Calatori implementeaza de miercuri, 15 septembrie 2021, un proiect pilot prin care este facilitata verificarea/validarea si emiterea legitimatiilor de calatorie in tren prin intermediul dispozitivelor mobile. Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) si capabilitati de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum si imprimante termice pentru tiparirea biletelor”, anunta compania.

Solutia implementata cuprinde asigurarea transmisiei de date (intre dispozitivele mobile si arhitectura centrala a sistemului), solutie MDM (de management si securizare a flotei de dispozitive) si software de emitere si validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integranta a sistemului de emitere electronica XSell utilizat in prezent de CFR Calatori.

Pentru realizarea de tranzactii prin utilizarea instrumentelor electronice de plata contactless, s-a incheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicatiei software, Alpha PhonePOS, pusa la dispozitie de Alpha Bank Romania, prima aplicatie Tap to Phone lansata de o banca pe piata locala.

Proiectul reprezinta o etapa a digitalizarii si automatizarii proceselor interne comerciale ale CFR Calatori, respectandu-se totodata recomandarile OMS privind reducerea platilor in numerar in contextul pandemiei COVID 19”, arata compania.

In prima etapa, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta Bucuresti Nord – Aeroport Henri Coanda si retur unde calatorii au la dispozitie posibilitatea achizitionarii biletelor de calatorie in tren cu plata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plata contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau bratara inteligenta.

Ulterior, in maxim 45 de zile, solutia va fi implementata la personalul de tren care deserveste vagoanele de dormit si cuseta.

Finalizarea implementarii acestei solutii la toate vagoanele de dormit si cuseta va asigura o servire mai rapida, mai facila a calatorilor in tren si reducerea timpului limita stabilit, la achizitionarea biletelor online la aceste vagoane, astfel incat calatorul sa isi poata procura / cumpara bilete online la vagon cuseta sau dormit pana cu circa 15 minute inainte de plecarea trenului din statia de imbarcare.

Articolul precedentPORTUL CONSTANTA PRIMESTE BANI DIN PIONEERS – 25 milioane euro intra in conturile companiei
Articolul următorLUCRARILE PE LOTUL 2 DIN A0 SUD, IN GRAFIC – In decembrie 2022 se va circula pe Centura Bucurestiului, intre DN5 si DN6

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.