Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania (OPSFPR), condusa de presedintele Vasile Seclaman saluta aparitia Studiului privind transportul feroviar de marfa, realizat si publicat de catre Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar. Intr-un comunicat de presa remis Lumea Infrastructurii miercuri, 1 septembrie 2021, OPSFPR precizeaza ca sunt in acord cu constatarile si propunerile transmise prin acest studiu catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, CNCF CFR SA si SC Electrificare CFR SA si atrage atentia asupra faptului ca acestea trebuie sa fie implementate de urgenta.
In acest sens, Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania isi exprima crezul ca atentionarile si masurile transmise sa fie luate in seama de catre Minister si Compania Nationala CFR SA, astfel incat sa fie create premisele realizarii unui transport feroviar in conditii de concurenta de piata, precum si de transpunere a prevederilor legislatiei europene in domeniu, cu privire la realizarea Sistemului unic feroviar European si la respectarea de catre Romania a tuturor masurilor privind Pactul verde european.
In finalul comunicatului de presa, OPSFPR reaminteste Ministerului Transporturilor si Infrastructurii ca, pe langa masurile ce trebuie luate pentru infrastructura, se impune sa fie adoptate si o serie de masuri de sprijin a operatorilor de transport feroviar, indiferent de forma de proprietate, pentru asigurarea unui material rulant corespunzator, care sa poata indeplini conditiile de siguranta feroviara impuse prin implementarea RTMS.
Redam in continuare comunicatul Organizatiei Patronale a Societatilor Feroviare Private din Romania:
Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania saluta aparitia Studiului privind transportul feroviar de marfa, realizat si publicat de catre Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar si apreciaza constatarile si propunerile transmise prin acest studiu catre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, CNCF CFR SA si SC Electrificare CFR SA.
Totdata, speram ca atentionarile si masurile transmise sa fie luate in seama de catre Minister si Compania Nationala CFR SA, astfel incat sa fie create premisele realizarii unui transport feroviar in conditii de concurenta de piata, precum si de transpunere a prevederilor legislatiei europene in domeniu, cu privire la realizarea Sistemului unic feroviar European si la respectarea de catre Romania a tuturor masurilor privind Pactul verde european.
Intrucat Organizatia Patronala a Societatilor Feroviare Private din Romania considera ca tara noastra, ca stat membru al Uniunii Europene, are o intarziere considerabila in transpunerea legislatiei comunitare si aplicarea masurilor necesare integrarii sistemului feroviar national in cel unic European, atrage din nou atentia privind implementarea urgenta a propunerilor si masurilor aratate, pe larg, in prezentul studiu.
Organizatia noastra spera ca CNSDF, ca organism national de reglementare ce urmareste respectarea prevederilor nationale dar si ale Uniunii Europene in domeniul feroviar, in special cu privire la conformitatea cu cerintele privind conflictele de interese in vederea deschiderii pietei pentru concurenta, prin rolul sau, sa fie din ce in ce mai prezent in piata de transport feroviar cu masuri concrete privind aplicarea legislatiei europene in domeniu si crearea conditiilor de liberalizare a pietei romanesti la nivel European, astfel incat operatorii nationali de transport feroviar sa nu fie eliminati cu usurinta din aceasta piata.
Cu ocazia transmiterii acestui comunicat, dorim sa reamintim Ministerului Transporturilor si Infrastructurii ca, pe langa masurile ce trebuie luate pentru infrastructura, sunt necesare si o serie de masuri de sprijin a operatorilor de transport feroviar, indiferent de forma de proprietate, pentru asigurarea unui material rulant corespunzator, care sa poata indeplini conditiile de siguranta feroviara impuse prin implementarea RTMS.
Presedinte,
Vasile Seclaman