CONNECTING EUROPE EXPRESS, PE SINE IN ANUL EUROPEAN AL CAILOR FERATE – Trenul pleaca pe 2 septembrie din Lisabona si va strabate 20.000 de km. Pe 17 septembrie ajunge in Romania

Un tren special, intitulat Connecting Europe Express si creat in cadrul Anului european al cailor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge in Romania in data de 17 septembrie, informeaza Comisia Europeana.

El va opri in peste 100 de localitati din 26 de tari in cursul calatoriei sale de cinci saptamani, inainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. Din cauza latimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard si trenul baltic – care se vor intalni de-a lungul calatoriei.

In total, traseul are o lungime de 20.000 de km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Valean, spune ca, in saptamanile urmatoare, Connecting Europe Express va deveni o conferinta continua, un laborator si un forum de dezbatere publica cu privire la modul in care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilectie atat pentru calatori, cat si pentru intreprinderi.

Responsabilii forurilor europene vor sa transfere transportul de marfuri de la transportul rutier catre cel feroviar si sa dezvolte transportul feroviar international de calatori pe distante lungi cu servicii de zi si de noapte.

Redam mai jos integral comunicatul Comisiei Europene:

Connecting Europe Express, un tren special, creat in cadrul Anului european al cailor ferate 2021, va pleca din gara Lisabona la 2 septembrie. Trenul va ajunge in Romania in data de 17 septembrie.

El va opri in peste 100 de localitati din 26 de tari in cursul calatoriei sale de cinci saptamani, inainte de a ajunge la Paris la 7 octombrie. In total, traseul are o lungime de 20 000 km iar trenul va traversa 33 de puncte de trecere a frontierei. Plecand de la Lisabona si incheindu-si calatoria la Paris, trenul va face o oprire notabila la Ljubljana, conectand presedintiile portugheza, slovena si franceza ale Consiliului UE.

Comisarul european pentru transporturi, Adina Valean a declarat:Caile ferate au modelat bogata noastra istorie comuna. Transportul feroviar reprezinta insa si viitorul Europei, este solutia noastra pentru atenuarea schimbarilor climatice si stimularea redresarii economice in urma pandemiei, pe masura ce construim un sector al transporturilor neutru din punctul de vedere al carbonului. In saptamanile urmatoare, Connecting Europe Express va deveni o conferinta continua, un laborator si un forum de dezbatere publica cu privire la modul in care transportul feroviar poate deveni mijlocul de transport de predilectie atat pentru calatori, cat si pentru intreprinderi. Va invitam sa-l intampinati calduros cand se va opri intr-o gara din apropiere.”

De-a lungul calatoriei, sunt prevazute diverse evenimente pentru a intampina trenul in garile in care se va opri in Europa. Persoanele pasionate de caile ferate vor putea urmari, de asemenea, dezbaterile care vor avea loc la bord, precum si conferintele privind politica UE in domeniul infrastructurii si rolul retelei transeuropene de transport (TEN-T), care vor fi transmise in direct pe site-ul web al evenimentului de la Lisabona, Bucuresti, Berlin si Bettembourg. Connecting Europe Express este rezultatul cooperarii unice dintre Comisia Europeana si Comunitatea Cailor Ferate Europene si a Gestionarilor de Infrastructura (CER), operatorii feroviari europeni, administratorii de infrastructura si numerosi alti parteneri de la nivelul UE si de la nivel local.

Andreas Matthä, presedintele CER si directorul general al Cailor ferate federale austriece, a subliniat importanta proiectului comun: „Connecting Europe Express este o dovada impresionanta a succesului Anului european al cailor ferate; in acelasi timp, el scoate in evidenta provocarile comune care ne asteapta. Membrii CER sunt hotarati sa faca din Pactul verde european un succes. Un sector feroviar european puternic este vital pentru atingerea obiectivelor climatice ale UE. In prezent, exista prea multe bariere tehnice in transportul feroviar transfrontalier, iar circulatia unui tren peste frontierele nationale in Europa este o operatiune foarte complexa. Trebuie sa continuam sa transferam transportul de marfuri de la transportul rutier catre cel feroviar, sa oferim servicii eficiente persoanelor care fac naveta in fiecare zi si sa dezvoltam transportul feroviar international de calatori pe distante lungi cu servicii de zi si de noapte. Sunt convins ca proiectul Connecting Europe Express va sensibiliza opinia publica cu privire la aceste provocari. As dori sa multumesc tuturor colegilor si partenerilor care au facut posibila realizarea proiectului Connecting Europe Express si ii urez acestuia drum bun.”

Context

Realizarea proiectului Connecting Europe Express a fost posibila datorita colaborarii partenerilor din sectorul feroviar european si a institutiilor de la nivel national, local si de la nivelul UE. Din cauza latimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard si trenul baltic – care se vor intalni de-a lungul calatoriei. Proiectul este o ocazie de a reaminti lipsa interoperabilitatii dintre unele parti ale retelei feroviare europene, dar si de a demonstra cooperarea foarte buna dintre intreprinderile feroviare si administratorii de infrastructura.

Vagoanele care alcatuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va gazdui o expozitie mobila organizata de Agentia Executiva pentru Clima, Infrastructura si Mediu (CINEA) si de intreprinderea comuna Shift2Rail. In cadrul acestei expozitii vor fi prezentate numeroasele tehnologii si inovatii existente care imbunatatesc experienta in sectorul feroviar si va arata modul in care UE sprijina proiectele de infrastructura. Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferinte (oferit de SNCF, Franta), doua vagoane standard (DB, Germania si SBB, Elvetia), un vagon-restaurant (FS, Italia) si un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care calatoreste intre Portugalia si Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

In contextul pandemiei actuale, siguranta a fost un aspect prioritar in organizarea tuturor activitatilor din jurul proiectului Connecting Europe Express. Unele evenimente vor fi transmise in direct, iar persoanele pasionate de caile ferate sunt incurajate sa intampine trenul in anumite gari.

Articolul precedentPATRU OFERTE PENTRU PROIECTAREA LEGATURII DINTRE A1 SI RAMNICU VALCEA – Contractul depaseste 6 milioane de lei
Articolul următorTRANSPORT FEROVIAR IN CONDITII DE CONCURENTA DE PIATA – OPSFPR saluta aparitia Studiului privind transportul feroviar de marfa publicat de Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar: „Speram ca atentionarile si masurile transmise sa fie luate in seama de catre Minister si Compania Nationala CFR SA”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.