Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat luni, 23 august 2021, contractul cu ASOCIEREA SEARCH CORPORATION S.R.L. – PROTELCO S.A. – LIKE CONSULTING S.R.L. – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.) pentru proiectarea autostrazii Fagaras-Brasov, proiect care este amanat de peste 10 ani.
Conform precizarilor CNAIR, contractul pentru „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru „Autostrada Brasov – Fagaras” are o valoare totala de 18.174.952,71 lei fara TVA, bani proveniti din fonduri europene nerambursabile, iar termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic este de circa 2 ani si jumatate, cu o perioada de 3 ani de asistenta tehinca pe durata executiei lucrarilor, cu conditia demararii lucrarilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.
Autostrada Fagaras-Brasov reprezinta un segment de 48 de km, parte a autostrazii A3 Transilvania, care a fost scos pentru prima data la licitiatie in urma cu 10 ani, fiind delimitat de la Codlea pana la Fagaras, unde se incheie printr-un nod rutier de mare viteza legandu-se de autostrada Sibiu-Fagaras. Astfel cum este prevazut, cel mai probabil in zona municipiului Brasov, se va crea o legatura si cu autostrada Brasov-Bacau.
Cu prilejul semnarii contractului „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru „Autostrada Brasov – Fagaras” Mariana Ionita, director general CNAIR a declarat ca autoritatile publice locale au confirmat deja amplasamentul si investitiile din zona, acestea urmand sa fie puse la dispozita Prestatorului.
Redam in continuare comunicatul CNAIR:
„Luni, 23.08.2021, CNAIR. a semnat contractul pentru „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru „Autostrada Brasov – Fagaras”, cu ofertantul declarat câstigator ASOCIEREA SEARCH CORPORATION S.R.L. – PROTELCO S.A. – LIKE CONSULTING S.R.L. – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.).
Valoarea contractului este de 18.174.952,71 lei fara TVA,
Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile.
Contractul de servicii este structurat astfel:
- Etapa I: 25 luni
Studiu de Fezabilitate: 22 luni
Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (P.A.C.) si
Asistenta Tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea Aplicatiei de Finantare: 3 luni
- Etapa II: 6 luni
Proiect Tehnic (P.T.): 3 luni
Asistenta Tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a executiei lucrarilor: 2 luni
Raport Financiar final: 1 luna.
- Etapa III: 36 luni
Asistenta Tehnica acordata Beneficiarului pe durata executiei lucrarilor, cu conditia demararii lucrarilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.
„Acest sector de autostrada, impreuna cu sectorul Sibiu – Fagaras ce urmeaza a fi promovat la licitatie pentru Proiectare si Executie de Lucrari, va asigura conexiunea Autostrazilor Ploiesti – Brasov si Brasov – Bacau cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean.
Asistenta tehnica a fost si ea cuprinsa in contract. Noi, CNAIR, am luat deja legatura cu autoritatile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul si investitiile din zona pentru a le pune la dispozitia Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispozitie toate informatiile pe care le detinem in acest moment, oferindu-le o documentatie solida.”, a declarat Mariana Ionita, director general CNAIR.”
Drula: „La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Fagaras-Brasov va beneficia de o proiectare completa si complexa, la cheie. Asta inseamna ca la finalizarea acestui contract se va licita direct executia lucrarilor”
La randul sau, ministrul Transporturilor Catalin Drula a marcat momentul semnarii contractului pentru proiectarea autostrazii Fagaras-Brasov cu o postare pe facebook in care anunta ca la fel ca A7 – Autostrada Moldovei, autostrada Fagaras-Brasov va beneficia de o proiectare completa, ceea ce inseamna ca imediatu dupa finalizarea contractului pentru „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru „Autostrada Brasov – Fagaras” se va proceda la licitarea directa pentru executia lucrarilor. Aceasta inseamna, puncteaza Drula „utilaje in teren din prima zi”.
Iata postarea:
„CONTRACT SEMNAT PENTRU PROIECTAREA AUTOSTRAZII FAGARAS-BRASOV, O INVESTITIE CARE FUSESE ABANDONATA DE PESTE 10 ANI
In aceasta dimineata am luat parte la semnarea contractului dintre Compania de drumuri si proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate si proiectul tehnic de detaliu.
Acest segment al autostrazii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitatie in aceasta primavara, dupa un deceniu in care a zacut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate.
Traseul incepe cu un nod rutier care face legatura la Codlea cu autostrada Ploiesti-Brasov si se incheie in apropiere de Fagaras, printr-un nod de mare viteza care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Fagaras. In plus, in zona municipiului Brasov, proiectantul va asigura legatura cu autostrada Brasov-Bacau.
Printre cele mai importante activitati din cadrul contractului se numara realizarea unor studii si analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor si a constrângerilor de pe traseu sau a utilitatilor intersectate. Vor fi obtinute toate avizele, acordurile si autorizatiile necesare.
La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Fagaras-Brasov va beneficia de o proiectare completa si complexa, la cheie. Asta inseamna ca la finalizarea acestui contract se va licita direct executia lucrarilor (adica utilaje in teren din prima zi).
#RevolutiaBuneiGuvernari”