Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Horatiu Cosma a efectuat vineri, 13 august 2021, o vizita pe santierul drumului expres Craiova-Pitesti, fiind interesat de progresul lucrarilor la tronsonul Bals-Slatina. Conform precizarilor facute de Horatiu Cosma, proiectul se desfasoara conform graficului, sectorul de 40 de km avand un stadiu fizic al lucrarilor de 87%.
In prezent, informeaza secretarul de stat Horatiu Cosma, se lucreaza la podul peste Olt de la Slatina care are o lungime de 1,7 km, se monteaza tablierul metalic al podului peste Oltet de la Bals, si se asfalteaza „la foc automat”.
Cu acest prilej, Horatiu Cosma a punctat faptul ca a primit asigurari de la constructor ca lucrarea va fi finalizata in acest an, data de la care „vor disparea ambuteiajele din zona Bals-Slatina”.
Sectorul din drumul expres Craiova-Pitesti vizitat vineri, 13 august 2021, de secretarul de stat Horatiu Cosma face parte din Tronsonul 2 – Robanesti-Bals-Valea Mare, lucrarile fiind executate de Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL – SC CONSITRANS SRL, detinuta de omul de afaceri roman Dorinel Umbrarescu.
Lucrarile au inceput in ianuarie 2018, cu faza de proiectare, iar executia propriu-zisa a proiectului a demarat la data de 24 septembrie 2019. Conform calendarului oficial, lucrarea este programata pentru a fi data in folosinta in anul 2022.
Iata anuntul lui Horatiu Cosma:
„VIZITA PE SANTIER: TRONSONUL BALS-SLATINA, GATA PANA LA FINAL DE AN
Am fost pe santierul drumului expres Craiova-Pitesti, ca sa ma asigur ca cel mai avansat tronson al proiectului, cel dintre Bals si Slatina, decurge conform graficului.
Pe sectorul de 40 de km, ajuns la stadiul fizic de 87%, constructorul roman munceste cu 1.700 de oameni in fiecare colt al santierului:
-se lucreaza la podul peste Olt de la Slatina cu o lungime de 1,7 km, unde peste 200 de muncitori armeaza si betoneaza placa podului, monteaza grinda parapet si executa hidroizolatia;
-se monteaza tablierul metalic al podului peste Oltet de la Bals;
-se asfalteaza la foc automat (2-3 mii de tone zilnic), fiind asternute primele 2 straturi pe circa 30 de km din tronson;
– se avanseaza consistent la sistemul de scurgere a apelor (2-3 km de santuri betonate zilnic), la spatiile de servicii, dar si la cele 4 noduri rutiere de la Bals, Piatra Olt si Slatina;
– se apropie de finalizarea lucrarilor de sapatura si umplutura.
Mobilizarea ramane excelenta aici, asa ca promisiunea constructorului ca va termina lucrarea anul acesta ramane in picioare si, astfel vor disparea ambuteiajele din zona Bals-Slatina.
#RevolutiaBuneiGuvernari”