CNAIR a anuntat ca a desemnat castigatorul contractului „Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Autostrada Brasov – Fagaras”. Autostrada Brasov – Fagaras a ajuns la al treilea set de documentatii tehnice, dupa ce proiectele anterioare, realizate in 2003 (in cadrul Autostrazii Brasov – Targu Mures) si in 2008 (ca o completare) nu mai sunt valabile. Ofertantul desemnat castigator este asocierea Search Corporation, ca lider de asociere – Protelco SA – Like Consulting SRL – Megamuhendislink Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting) cu pretul de 18.174.952,71 Lei fara TVA.
„Luni, 02.08.2021, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului avand ca obiect Completare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Autostrada Brasov – Fagaras. Ofertantul desemnat castigator este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) – PROTELCO SA – LIKE CONSULTING SRL – MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu pretul de 18.174.952,71 lei fara TVA„, anunta CNAIR.
Durata contractului va fi de 22 luni pentru studiul de fezabilitate si 3 luni pentru proiectul tehnic.
„Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si, respectiv, dupa solutionarea tuturor contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire„, spun reprezentantii CNAIR.
Sectorul de autostrada Brasov – Fagaras ar urma sa aiba 48 de kilometri. Acest sector este inclus in Master Planul General de Transporturi, iar pentru realizarea documentatiei a fost obtinuta o finantare europeana prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020.
Despre acest proiect, ministrul Catalin Drula a scris vineri, pe pagina sa de Facebook, ca a fost tinut ,,la sertar” 10 ani.
„Firma va trebui sa proiecteze la cheie totul – adica sa completeze studiul de fezabilitate si sa elaboreze proiectul tehnic – astfel incat cei 48 de km ai autostrazii sa fie scosi la licitatie in viitor doar pentru executie, iar lucrarile sa se desfasoare fara blocaje in teren si surprize neplacute. Aceasta autostrada a fost tinuta 10 ani “la sertar”. Impreuna cu echipa mea am pus-o din nou pe roate„, a scris ministrul Catalin Drula.
In lucru sunt si documentatiile pentru sectorul de autostrada Fagaras – Sibiu. In caietul de sarcini aferent licitatiei se arata ca prin realizarea acestor sectoare, dar si a sectorului de autostrada Brasov, Bucuresti, se va asigura rapida intre Capitala si Bucuresti.
Licitatia pentru proiectarea autostrazii de 48 km. a fost lansata in februarie iar la termenul limita din luna mai, patru asocieri au depus oferte :
1.EGIS INTERNATIONAL S.A.S (Lider de Asociere) – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL (Ofertant Asociat 1);
2. EXPLAN S.R.L (Lider de Asociere) – MEINHARDT INFRASTRUCTURE AND ENVIRONMENT LIMITED (Ofertant Asociat 1);
3. SEARCH CORPORATION S.R.L (Lider de Asociere) – PROTELCO SA (Ofertant Asociat 1) – LIKE CONSULTING S.R.L. (Ofertant Asociat 2) – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC) (Ofertant Asociat 3);
4. VIAPONTE ROM S.R.L (Lider de Asociere) – METROUL S.A (Ofertant Asociat 1) – CAPITAL VISION S.R.L (Ofertant Asociat 2).
Contractul poate fi semnat daca in termen de 10 zile nu se depun contestatii. Pentru proiectul Autostrazii dintre Fagaras si Sibiu (68 km.) , Consitrans este asteptat sa predea documentatia tehnica pana la sfarsitul anului.