In ultima vreme, s-a inregistat o crestere alarmanta de zboruri anulate pe ultima suta de metri de catre companiile aeriene. Astfel, este o practica tot mai intalnita in ultima perioada, ca diverse companii aeriene sa anuleze zboruri daca nu au suficienti pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane si sa mute pasagerii pe alte zboruri sau sa ii trimita acasa revoltati, fara a le da prea multe informatii.
De cele mai multe ori pasagerii pleaca in vacanta cu 1-2 zile mai tarziu decat era planificat.
In plus, odata cu relaxarea restrictiilor, redeschiderea granitelor si dorinta tot mai mare a oamenilor de a relua calatoriile, companiile aeriene par depasite situatie si adesea nu pot onora zborurile vandute. Asa se face ca acum principalele provocari ale companiilor aeriene la nivel mondial sunt lipsa de personal si de aeronave, la care se adauga si crizele de comunicare.
Pasagerii pot solicita insa compensatii de pana la 600 de euro, in functie de distanta zborului. In medie, doar 1 din 10 pasageri romani eligibili isi obtine drepturile de la companiile aeriene.
Potrivit FlightClaim.ro, companie specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau suprarezervari pentru a obtine compensatiile legale de la companiile aeriene, inainte de pandemie, circa 180.000 de romani erau afectati in fiecare an de anularea sau intarzierea zborurilor.
In fiecare zi, in medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din Romania aveau intarzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar in ultima saptamana pare ca ne-am intors la vremurile de dinainte de pandemie, cel putin din acest punct de vedere, dat fiind ca in ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut intarzieri de peste 3 ore, spre nemultumirea a sute de pasageri.
Redam mai jos integral comunicatul FlightClaim.ro:
„Dupa un an de restructurari masive in nenumarate industrii, printre care si aviatia, odata cu relaxarea restrictiilor si reluarea calatoriilor, companiile aeriene se confrunta cu o alta criza fara precedent, de data aceasta una de personal si de comunicare, iar pe alocuri si de aeronave. Drept urmare, in ultima vreme, exista o avalansa de zboruri anulate pe ultima suta de metri de catre companiile aeriene. Din fericire, pasagerii pot solicita compensatii de pana la 600 de euro, in functie de distanta zborului, conform specialistilor FlightClaim.ro, companie specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau suprarezervari pentru a obtine compensatiile legale de la companiile aeriene.
Lipsa de personal si aeronave, plus crizele de comunicare – principalele provocari ale companiilor aeriene la nivel mondial odata cu reluarea calatoriilor
Pe fondul pandemiei si imposibilitatii de a opera zborurile programate, companii aeriene din toata lumea s-au vazut nevoite sa faca restructurari, sa scada salarii, sa ajusteze nivelul serviciilor oferite, ori chiar sa vanda o parte dintre aeronavele detinute pentru a face rost de capital.Acum, odata cu relaxarea restrictiilor, redeschiderea granitelor si dorinta tot mai mare a oamenilor de a relua calatoriile, companiile aeriene par depasite situatie si adesea nu pot onora zborurile vandute.
Este cazul multor companii aeriene de renume din tari dezvoltate, precum Statele Unite ale Americii, China sau Marea Britanie, dar nici Romania nu face exceptie.
Perioada haotica pe aeroporturile din Romania, cu numeroase zboruri anulate pe ultima suta de metri
Inainte de pandemie, circa 180.000 de romani erau afectati in fiecare an de anularea sau intarzierea zborurilor.In fiecare zi, in medie, 5-6 zboruri care aterizau sau decolau din Romania aveau intarzieri de peste 3 ore sau erau anulate, iar in ultima saptamana pare ca ne-am intors la vremurile de dinainte de pandemie, cel putin din acest punct de vedere, dat fiind ca in ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut intarzieri de peste 3 ore, spre nemultumirea a sute de pasageri.
Cele mai multe dintre anularile de saptamana trecuta de pe aeroporturile din Romania, de exemplu, au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despagubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales in plin sezon, cum ar fi Bucuresti – Londra si retur, Bucuresti – Alghero (Sardinia, Italia) si retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, Bucuresti – Lisabona si retur, Iasi – Paris si Paris Iasi si Bacau – Liverpool. Pasagerii au fost sfatuiti sa-si faca rezervari pentru alte zborul ori lasati sa astepte ore in sir fara prea multe explicatii.
Sunt frecvente situatiile de anulare si in cazul zborurilor charter, desi sunt incluse eronat in categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleaca in vacanta cu 1-2 zile mai tarziu decat era planificat. Conform regulamentului European si acest timp de modificare se considera tot o anulare.
Motivele “operationale” invocate cel mai des de companiile aeriene
Atunci cand se justifica anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama “motive operationale”, care fie tin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un numar insuficient de rezervari pentru zborul respectiv.
In medie, doar 1 din 10 pasageri romani eligibili isi obtine drepturile de la companiile aeriene
Descurajati de birocratie sau de procedurile dificile, ori pentru ca pur si simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii romanii aflati in situatia unui zbor cu probleme, fie el anulat, amanat sau supra-rezervat, ajung sa isi ceara drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, intre 250 si 600 de euro, in functie de distanta zborului. Compania olandeza FlightClaim.ro, cu sediu si in Romania, inregistreaza zilnic zeci de cereri de compensare de la pasagerii romani care doresc sa isi primeasca sumele compensatorii de la companiile aeriene.
Top destinatii care inregistreaza cel mai frecvent intarzieri la decolarea sau aterizarea in Romania
Conform datelor FlightClaim.ro, destinatiile cu cele mai frecvente intarzieri sau anulari sunt Londra, Roma, Paris si Milano, dar si aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinatii exotice mai au intarzieri, uneori chiar si charterele, inclusiv acestea facand obiectul regulamentului european care apara drepturile pasagerilor.
“Este o practica tot mai intalnita in ultima perioada, ca diverse companii aeriene sa anuleze zboruri daca nu au suficienti pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane si sa mute pasagerii pe alte zboruri sau sa ii trimita acasa revoltati, fara a le comunica prea multe informatii. Recomandam tuturor sa fie extrem de atenti si vigilenti in ceea ce priveste orarul de zbor, iar daca au probleme, sa se informeze cu privire la drepturile lor” a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim.
Despre FlightClaim.ro
FlightClaimEU.com este o companie specializata in asistarea pasagerilor cu zboruri intarziate, anulari sau overbooking pentru a obtine compensatiile legale de la companiile aeriene. Compania este prezenta pe piata europeana de 3 ani. FlightClaim.ro a obtinut pana acum compensatii pentru peste 40.000 de pasageri din intreaga Europa si pentru peste 10.000 de pasageri din Romania, fara niciun cost initial pentru pasagerii afectati (doar pe baza de comision de succes). In septembrie 2019 compania a anuntat intrarea in actionariat a consultantului in turism Razvan Pascu. FlightClaimEU.com este o companie olandeza fondata de un fost bancher din Olanda, cu afaceri in 16 tari din Europa, parte din grupul de firme Claims Corporation Network, cu activitate in domeniul compensatiilor pentru clienti pe RCA, CASCO si alte tipuri de asigurari.„