Ryanair, cea mai mare companie aeriana din Europa, a raportat o pierdere de 273 de milioane de euro in perioada aprilie-iunie a acestui an, mai mica fata de pierderile de 185 de milioane de euro inregitrate in perioada similara a anului trecut.
Compania precizeaza ca mediul de afaceri este in continuare dificil si ca ar putea incheia anul fiscal ”undeva intre o pierdere mica sau un rezultat zero”, din cauza restrictiilor legate de Covid-19.
Pentru acest an, compania aeriana a anuntat 379 noi rute si 10 baze noi pentru acest an.
Pretul actiunilor Ryanair a crescut cu 42% comparativ cu anul trecut. Compania irlandeza a inregistrat o crestere a cheltuielilor de operare, situatie care a dus la inrautatirea bilantului sau contabil.
Costurile operationale au crescut insa, inrautatind bilantul companiei. In anul incheiat in iunie, costurile au urcat cu 116%, alimentate de costurile mai mari ale carburantului si taxele de aeroport si ale rutelor.
„Covid-19 a continuat sa faca ravagii in afacerea noastra in primul trimestru, majoritatea zborurilor de Paste fiind anulate. Incertitudinea semnificativa in ceea ce priveste listele verzi de calatorie (in special in Marea Britanie) si prudenta extrema a guvernulului din Irlanda a insemnat ca rezervarile pentru primul trimestru au fost facute aproape de ziua plecarii si la tarife mici. Am mentinut avioanele si echipajele la curent pe tot parcursul trimestrului si am recrutat echipaje de cabina suplimentare pentru a ne permite sa ne recuperam rapid in trimestrul 2, odata ce restrictiile Covid se relaxau. Lansarea in 1 iulie a certificatelor digitale Covid ale UE si eliminarea carantinei pentru sosirile vaccinate in Marea Britanie de la mijlocul lunii iulie a inregistrat o crestere a rezervarilor in ultimele saptamani. Preturile raman sub nivelurile anterioare Covid-19. Pe baza rezervarilor actuale, ne asteptam ca traficul sa creasca de la peste 5 milioane in iunie la aproape 9 milioane in iulie si peste 10 milioane in august, atata timp cat nu vor mai exista contracarari Covid in Europa„, a declarat CEO-ul Ryanar, Michael O’Leary.
Potrivit acestuia, criza Covid-19 a declansat prabusirea multor companii aeriene europene, inclusiv Flybe, Norwegian, Germanwings, Level si Stobart si a dus la reduceri substantiale de capacitate la multe altele, inclusiv Alitalia, TAP, LOT, SAS etc.
„Ne asteptam ca capacitatea intra-europeana sa fie semnificativ mai mica in viitorul previzibil. Acest lucru va crea oportunitati de crestere pentru Ryanair de a extinde stimulentele aeroportuare, deoarece grupul livreaza 210 noi avioane Boeing 737 Gamechanger. Suntem incurajati de rata ridicata de vaccinari din toata Europa. Daca, asa cum se prezice in prezent, majoritatea populatiei adulte din Europa este complet vaccinata pana in septembrie, atunci credem ca ne putem astepta la o recuperare puternica a calatoriilor cu avionul pentru a doua jumatate a anului fiscal, cum este in prezent cazul calatoriilor aeriene interne din SUA„, a adaugat Michael O’Leary.