CONTRACT IMPORTANT PENTRU SANTIERUL DE LA GALATI – Damen construieste o nava pentru fortele navale regale olandeze

Santierul Naval Damen Galati construieste o nava pentru Fortele Navale Regale olandeze.Zilele trecute a avut loc ceremonia de punere a chilei la Nava de Suport Logistic (Combat Support Ship) / (CSS) Den Helder. Evenimentul reprezinta o etapa importanta in procesul de constructie a noii nave de aprovizionare si suport logistic.

Acum toate bloc-sectiile necesare constructiei efective a navei in Romania sunt gata pentru asamblare, dupa ce cea mai mare parte a proiectarii navei a fost realizata in Olanda, in timp ce documentatia de executie a fost realizata de Marine Engineering Galati.

Botezul navei va avea loc dupa ce nava va fi finalizata in 2023. Dupa punerea in functiune a echipamentelor, teste si probe de santier, nava va naviga catre Den Helder unde va fi predata organizatiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile si sistemele de lupta.

Nava va fi livrata fortelor navale olandeze in 2025.

Santierul naval de la Galati este una din cele mai mari unitati de productie din cadrul Grupului olandez Damen, fiind preluatde Grupul Damen in 1999.

Redam mai jos integral comunicatul Santierului Naval Damen Galati.

Pe 2 iunie, la Santierul Naval Damen Galati a avut loc ceremonia de punere a chilei la Nava de Suport Logistic (Combat Support Ship) / (CSS) Den Helder. Evenimentul marcheaza o etapa importanta in procesul de constructie a noii nave de aprovizionare si suport logistic destinata Fortelor Navale Regale olandeze. Ceremonia de punere a chilei a fost oficiata de Directorul Organizatiei pentru Echipamente Militare (DMO), vice amiralul Arie Jan de Waard si de vice amiralul Rob Kramer, Comandantul Fortelor Navale Regale olandeze (RNLN).

Debitarea tablei pentru aceasta nava a inceput in santierul galatean in decembrie anul trecut. Odata cu punerea chilei, toate bloc-sectiile necesare constructiei efective a navei in Romania sunt pregatite pentru asamblare. Cea mai mare parte a proiectarii navei a fost realizata in Olanda, in timp ce documentatia de executie a fost realizata de Marine Engineering Galati. Directorul Diviziei Damen Naval, Hein van Ameijden a subliniat ca, in principal, stransa colaborare dintre companiile din intregul lant al constructiilor navale a facut posibila realizarea inovatoare a navelor militare olandeze.

Punerea chilei nu evidentiaza doar stransa colaborare dintre toate partile implicate ci are si o insemnatate traditionala. in trecut, o moneda era asezata sub catargul de lemn in semn de prosperitate. in zilele noastre, cand navele se construiesc din otel, moneda este asezata sub blocul chilei. Astazi, ambii amirali au indeplinit aceasta operatiune pentru CSS, sudand cu aceasta ocazie o moneda din anul 1822. Anul 1822 este deosebit de important pentru RNLN, acesta fiind anul de infiintare a facilitatilor marine din Den Helder (incluzand un doc uscat).

Urmatoarea etapa importanta din procesul de constructie o constituie botezul navei, insa acesta va avea loc doar dupa ce nava va fi finalizata in 2023. Dupa punerea in functiune a echipamentelor, teste si probe de santier, nava va naviga catre Den Helder unde va fi predata organizatiei DMO. Ulterior, se vor instala accesoriile si sistemele de lupta, apoi in 2025 nava va fi livrata fortelor navale olandeze.

Nava a fost proiectata in stransa colaborare cu DMO si RNLN si are la baza conceptul navei Joint Support Ship HNLMS Karel Doorman, construita anterior tot in santierul galatean. Nava de aproximativ 180 de metri lungime va avea un echipaj standard compus din 75 de membri si poate gazdui la bordul sau inca 85 de persoane. Pe langa spatiul pentru combustibil si munitie destinate aprovizionarii altor nave, nava dispune de spatii suficiente pentru mai multe elicoptere si douazeci de containere.

Ȋnfiintat in urma cu peste nouazeci de ani, Grupul de Santiere Navale Damen ofera solutii in domeniul maritim la nivel global asigurand servicii de proiectare, constructii, conversii si reparatii nave si componente pentru industria maritima. Prin integrarea sistemelor cream platforme inovatoare, de inalta calitate, care ofera clientilor nostri valoare adaugata maxima.

Valorile Damen sunt solidaritatea, priceperea, antreprenoriatul si buna administrare. Compania isi propune sa devina cel mai sustenabil constructor de nave din lume, prin digitalizarea, standardizarea si constructia in serie a produselor sale.

Damen opereaza 35 de santiere navale si alte 20 de companii in 20 de tari ingloband o retea internationala de vanzari si servicii. Grupul de santiere navale Damen are peste 12.000 de angajati in intreaga lume.

Santierul Naval Damen Galati

128 de ani de excelenta in constructii navale

Cu o suprafata de 55 de hectare si avand aproximativ 1.700 de angajati, Santierul Naval Damen Galati se numara printre cele mai mari unitati de productie din cadrul Grupului olandez Damen.

De la preluarea de catre Grupul Damen in 1999, Santierul Naval Damen Galati a evoluat intr-un santier de fabricatie de mare randament cu o productie insemnata.

Expertiza si lantul de aprovizionare atent gestionate s-au aflat la baza celor mai importante livrari Damen de pana acum, concretizand pe deplin portofoliul de produse diverse al grupului.

Īncepand cu anul 1999, santierul Naval Damen Galati a livrat peste 400 de nave clientilor din intreaga lume (printre acestea, 30 de nave militare construite pentru 13 tari diferite, inclusiv tari membre ale NATO si UE).

Portofoliul companiei include nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, drage si barje, super-iahturi, nave militare si remorchere.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.