SINDICATUL METROREX CONTRAATACA – Ion Radoi: Pretul unui bilet de metrou ar trebui majorat la 50 de lei pentru a face compania rentabila

Presedintele Unitatea – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Radoi (foto), a criticat marti planurile noii conduceri de a declara insolventa Metrorex. Liderul sindical sustine ca pretul unei calatorii cu metroul ar trebui sa fie majorat la 50 de lei pentru ca societatea de transport subteran din Capitala sa devina rentabila.

Masura a fost avansata in mai multe randuri si de ministrul Transporturilor, Catalin Drula. Liderul sindical Ion Radoi a criticat planurile noii conduceri a Metrorex intr-o conferinta de presa sustinuta marti, 11 mai.

Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolventa acestei activitati a metroului pentru ca (atat conducerea Metrorex cat si cea a Ministerului Transporturilor considera ca metroul, n.r.) nu este rentabil. Va rog sa verificati: in toata lumea metrourile sunt subventionate, nu exista nicio insolventa niciunde. Peste tot, tariful, pentru ca este vorba de transport public comun, este subventionat. S-au trezit acum cativa, cei care sunt acum la conducerea Metrorex si a ministerului, s-au trezit sa faca metroul rentabil(…) Si la ce nivel trebuie sa ridici tariful unui bilet ca sa-l faci tu rentabil? Iti trebuie sa-l duci la 50 de lei sau ceva de genul asta. In aceste conditii noi n-avem cum sa supravietuim, daca ei o tin pe a lor – sa face metroul rentabil”, a afirmat Ion Radoi.

Rentabilizarea metroului, misiune imposibila in Londra, Paris sau New York

Presedintele USLM a sustinut ca nici sistemele de metrou din New York sau din Paris nu produc profit, explicand ca autoritatile britanice nu au reusit sa rentabilizeze metroul din Londra, dezvoltat pe 6 inele, care are 25 de lei tariful, deci de 10 ori mai mare decat Metrorex. Nici New York-ul sau Parisul nu stau mai bine.

Directorul actual a spus ca in maximum 2 ani el va face metroul profitabil. Dau un exemplu: In 1904 s-a infiintat metroul de la New York. Iata ca de atunci pana acum, americanii astia, cat de prosti sunt ei, n-au reusit sa il faca rentabil, pana azi. Pot sa va dau si exemplele Germaniei si Parisul si care vreti. Mai cu seama ca sunt oameni din cadrul Federatiei Europene a Transportatorilor, care au ramas stupefiati cand au auzit ce se intampla in Bucuresti si nu le vine sa creada”, a adaugat Ion Radoi.

El a mai criticat planurile de disponibilizare avansate de noua conducere Metrorex, cara a anuntat ca intentioneaza sa renunte la 1700 de angajati, in conditiile in care sindicalistii sustin ca in realitate exista un deficit de personal.

Mai putine trenuri la orele de varf

Membrii din conducerea USLM care au participat la prezidiul conferintei de presa de marti au reluat apoi problema deficitului de personal de la Metrorex si au aratat ca, din aceasta cauza, sunt mai putine trenuri in circulatie la orele de varf.

Astfel, pe Magistrala 2 Berceni-Pipera trenurile nu mai circula la un interval de doua minute, ci de sase minute, fapt pentru care intr-o garnitura nu mai sunt 500-600 de calatori, ci 1.800-2.000, ceea ce duce la aglomeratie si la imposibilitatea respectarii masurilor de distantare din pandemie.

Nu in ultimul rand, au fost redus si numarul de agenti de paza din subteran, de la doi pe tren la doar unul, tot pentru a se face economie, au mai spus sindicalistii.

Insolventa Metrorex, inaintata ca solutie in mai multe randuri de Catalin Drula

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a vorbit de mai multe ori in ultima perioada despre insolventa Metrorex si nu a exclus nici varianta de a face concedieri la metrou, ca solutie pentru reducerea cheltuielilor.

Am vorbit cu unii angajati. In an de pandemie nu se astepta nimeni sa aiba aceasta crestere. Aceasta crestere (de salarii cu 18%, cuprinsa in Contractul Colectiv de Munca negociat anul trecut – n.red.) poate fi eventual acordata esalonat. Mai exista varianta reducerii de personal, sau compania, varianta cea mai neplacuta, va intra in insolventa. Nu cred ca-si doreste nimeni asta, dar este o varianta”, spunea ministrul la finele lunii martie.

Articolul precedentINFRASTRUCTURA BAGA TURISMUL IN GROAPA – Interviu cu vicepresedintele ANAT Alin Burcea despre eliminarea listei galbene pe covid si importanta drumurilor in turism: „Llipsa unei autostrazi Bucuresti- Brasov ingreuneaza foarte mult sosirile de turisti in zona”. La capitolul aeroporturi stam bine!
Articolul următorBUCURESTENII VOR CIRCULA CU TRAMVAIE ROMANESTI – Nicusor Dan a semnat contractul cu Astra Arad pentru 100 de vehicule

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.