Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan (foto), a semnat marti, 11 mai, contractul de achizitie a 100 de tramvaie fabricate de Astra Vagoane Calatori Arad, in valoare de 840 milioane de lei. Ele vor circula pe opt linii de tramvai din Capitala, aferente a tot atatea subcontracte, fiind operate de Societatea de Transport Bucuresti. Producatorul aradean ofera o garantie de sapte ani de zile.
Bucurestenii vor beneficia de 100 de tramvaie performante si moderne de la Astra Arad, pe care producatorul roman le va furniza in baza unui contract de 200 de milioane de euro (aproximativ 840 milioane de lei) pe care primarul Nicusor Dan l-a semnat marti, 11 mai.
„Este vorba despre un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, bani europeni. Sunt bucuros pentru ca facem un pas inainte in modernizarea transportului public, segmentul de tramvaie este de departe cel mai ramas in urma. Contractul prevede furnizarea primului tramvai peste 15 luni, adica in august 2022, urmand ca, incepand de la acel moment al livrarii prototipului, sa fie furnizate patru tramvaie in fiecare luna”, a declarat edilul Capitalei la ceremonia de semnare a contractului.
La ceremonia de semnare au mai fost prezenti oficiali ai Astra Vagoane si ai STB. Tramvaiele noi au 36 de metri, podeaua coborata integral si cinci usi duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere in functiune, servicii de intretinere, service si remedierea defectiunilor pe perioada garantiei. Totodata, castigatorul va asigura si scolarizarea personalului care va opera tramvaiele. In licitatie Astra Vagoane a fost asociata cu CRRC Sifang.
Contractul pentru achizitia celor 100 de tramvaie se ridica la valoarea de 840 milioane de lei, iar vehiculele au o garantie de sapte ani de zile acordata de producatorul aradean. Ele vor circula pe opt linii de tramvai din Capitala, aferente a tot atatea subcontracte.
Primarul general nu a ratat ocazia de a mai lansa un atac la predecesoarea sa, Gabriela Firea, pe care insa nu a nominalizat-o.
”Daca fost administratie nu se incapatana sa dea acest contract, nelegal, unei firme turcesti (Durmazlar – n.red.), am fi avut primul tramvai inca din august 2020”, a spus Nicusor Dan.
El a precizat ca, in noile conditii, primul tramvai nou fabricat de Astra Vagoane Calatori va sosi la Bucuresti in august anul viitor.
In schimb, in bugetul Primariei Capitalei nu sunt bani si pentru modernizarea caii de rulare de pe liniile 40 si 55, asa cum prevede contractul de finantare europeana nerambursabila.
Din cei aproximativ 150 km de linie de tramvai, cat sunt in Bucuresti, au mai ramas de modernizat 50. Iar costul modernizarii unui kilometru de linie de tramvai se ridica la aproximativ sapte milioane de euro.
Surse din cadrul Municipalitatii citate de clubferoviar.ro au avansat si noi termene pentru reluarea lucrarilor la obiectivele de investitii aflate in curs de desfasurare.
Astfel, in patru sau cinci saptamani vor fi reluate lucrarile la modernizarea arterei Prelungirea Ghencea si la Pasajul Doamna Ghica. Cat despre Terimnalul Multidodal Granitul (la Cora Pantelimon, care include si bucla de intoarcere a tramvaielor), acest va fi gata in termen de doua luni de zile, au precizat sursele citate.