Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat intr-un comunicat publicat joi, 4 martie 2021, ca a fost emisa Autorizatia de Construire aferenta lucrarilor de drum pentru sectoarele de drum principal Braila – Jijila: km 2+560 – km 4+150 si km 11+980 – km 16+450 la obiectivul Pod Suspendat peste Dunare in zona Braila.
Autorizatia vizeaza cei aproximativ 7 km de drum de legatura aferenti Podului Suspendat peste Dunare in zona Braila.
„In vederea obtinerii Autorizatiei de Construire pentru partea de drum de legatura, in integralitate, CNAIR a finalizat toate demersurile necesare, urmand ca Antreprenorul sa transmita documentatia pentru obtinerea autorizatiei de construire pentru restul sectoarelor de drum de legatura in cel mai scurt timp posibil”, se arata in comunicat.
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula a anuntat pe pagina sa de Facebook ca urmeaza in curand autorizatii si pentru restul acestor drumuri, fara de care Podul nu ar putea fi dat in trafic la finalul anului viitor.
„Vestea buna pe care o asteptam pentru Podul de la Braila: tocmai a fost emisa autorizatia de construire pentru primii 7km din drumurile de legatura. In mod normal, constructia drumurilor trebuia sa inceapa simultan cu Podul, dar birocratia (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvata la timp.Am facut un pas mare astazi pentru evitarea scenariului negativ in care, la sfarsitul anului 2022, Podul terminat ar ramane „muzeu”, a scris Drula joi, 4 martie, pe pagina sa de Facebook.
Valoarea totală a proiectului Pod Suspendat peste Dunare in zona Braila este de aproximativ 2,57 miliarde de lei
Reamintim ca CNAIR, in calitate de Beneficiar, a semnat in data de 29.05.2019, Contractul de Finantare nr. 37 pentru Proiectul „Pod suspendat peste Dunare, in zona Braila”, finantat prin Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritara AP 2. Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectivul Specific 2.1 Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T, potrivit unui comunicat anterior al CNAIR. Valoarea totală a proiectului: este de aproximativ 2,57 miliarde de lei, iar valoarea cofinanțării asigurate de UE este de 1,69 miliarde de lei.
Tintele principale ale proiectului sunt realizarea unui pod rutier suspendat peste Dunare in zona Braila, cu 4 benzi de circulatie. Realizarea podului suspendat are o importanta locala prin realizarea conexiunii intre judetele Braila si Tulcea cat si o importanta internationala prin realizarea conexiunii Regiunii Sud-Est cu coridorul trans-European IV si coridorul pan-European IX.
Obiectivele specifice ale proiectului:
1. Constructia podului peste fluviul Dunarea in zona Braila, cu o lungime de 1.974,30 m;
2. Constructia de drumuri intre Braila si Jijila, cu o lungime de 19,05 km de 2X2;
3. Constructia unui drum de legatura cu localitatea Macin, cu o lungime de 4,350km de 2×1
Catalin Drula: Sunt acele drumuri de legatura care au fost lasate de izbeliste
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va ramane „muzeu” timp de un an, a declarat la sfarsitul lunii ianuarie 2021 Catalin Drula, ministrul Transporturilor, intr-un interviu pentru Hotnews. El a sustinut ca intarzierea este cauzata de lipsa drumurilor de acces catre pod, care „au fost lasate de izbeliste”.
„Sunt in rezolvare problemele de la Braila. Va iesi in curand autorizatia de construire pentru un sector de 7 kilometri. Vor iesi apoi si pentru restul. Sunt acele drumuri de legatura care au fost lasate de izbeliste. pun de pe acum, un an va ramane podul frumos, nou, al treilea ca lungime pod suspendat din Europa… va ramane un an, 2023 daca nu ma insel… va ramane un muzeu, acel termen pe care l-am popularizat. Asta ca urmare a unor inactiuni din trecut pe care acum incercam sa le reparam din mers”, a declarat Catalin Drula la acel moment.
Intrebat daca poate accelera lucrarile ramase in urma, ministrul a spus ca face demersuri in acest sens. El a precizat, tot în ianuarie 2021, ca dupa emiterea autorizatiei de construire de 7 km, s-ar putea ca CNAIR sa urgenteze lucrarile ca sa fie gata in circa un an de zile.
„Cand spun aceste termene nu inseamna ca sunt resemnat cu ele. Unde se poate incerc sa aduc lucrurile in zone mai bune. Spun lucrurile realist”, a mai spus ministrul.