Dacia anunta ca a integrat tehnologia GPL in uzina din Mioveni, astfel ca modelele sale din noua generatie pot fi vandute acum clientilor cu o propulsie alternativa, benzina plus GPL. Astfel, producatorul roman a reusit sa obtina o autonomie maxima de peste 1300 de kilometri, cu ambele rezervoare umplute.
La momentul lansarii noilor generatii Sandero/Logan, versiunile echipate cu propulsie mixta, benzina si GPL au atras atentiaprin faptul ca, fata de vechile masini cu GPL cu instalatie de alimentare simplista, de aceasta data intreaga instalatie este echipata pe automobil inca de pe liniile de fabricatie si aduce o serie de avantaje.
Noile modele anuntate de Dacia fac diferenta prin faptul ca soferul are un control deplin asupra modului de alimentare chiar de la volan, in mers. Butonul aflat la dispozitia soferului poate comuta pe una sau pe alta dintre tehnologiile de alimentare, iar trecerea se face lin, fara blocaje si fara a fi nevoie sa opresti masina.
„Tehnologia GPL ajuta la atingerea prevederilor normelor CAFE si este integrata de echipele noastre de ingineri aici, in Romania, pe motorizarile existente in gama. Emisiile de CO2 sunt mai scazute cu 11% fata de versiunea pe benzina. Lucram indeaproape cu colegii din uzine, astfel incat sa livram clientilor nostri o alternativa mai curata, simpla si competitiva”, a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.
Computerul de bord afiseaza autonomia cu ambele tipuri de carburant, astfel ca, la un plin complet, masina poate merge fara oprire peste 1000 de km, constructorul raportand o autonomie maxima de peste 1.300 de km, cu ambele rezervoare umplute.
Reprezentantii Dacia spun ca tehnologia GPL a fost deja integrata de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalata in procesele de fabricatie de la uzinele Dacia din Mioveni, scrie profit.ro. Echiparea este in acest moment disponibila pe toata gama Dacia: in 2020, 26% din masinile care au iesit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au instalata tehnologia GPL direct in fabricatie.
Modelele echipate cu motoare pe GPL ale Dacia folosesc indicativul ECO-G, odata cu noua generatie. Potrivit Dacia, in 2020, pe piata din Romania, au fost vandute peste 10.300 de vehicule cu aceasta motorizare, adica 23% din totalul inmatricularilor marcii. Pe modele, ponderea cea mai importanta a versiunilor ECO-G a fost inregistrata in cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total).