CRIZA MAJORA PE PIATA AUTO – Dacia suspenda productia din cauza crizei mondiale de cipuri

Productia Dacia se suspenda pentru cateva zile incepand de luni, 8 februarie 2021, din cauza crizei de cipuri si semiconductori. Renault anunta ca va suspenda productia si la o fabrica din Franta, precum si in Maroc. Criza procesoarelor din industria auto afecteaza si alti mari producatori auto si va mai dura cateva luni. Specialistii avertizeaza ca aceasta ar putea duce la o productie mondiala cu peste un milion de masini mai mica in anul in curs.

Renault si Stellantis au anuntat ca sunt nevoite sa suspende productia de vehicule la mai multe fabrici, din cauza deficitului de semiconductori la nivel mondial, transmite Reuters, citat de rfi.ro Producatori auto din intreaga lume au fost afectati de deficitul de cipuri utilizati la controlul motorului si in sistemele de asistenta pentru soferi, care provin in mare parte din Asia, in special din Taiwan.

Criza declansata de pandemie a determinat cresterea cererii de cipuri utilizate in electronice, cum ar fi laptopuri si telefoane, iar producatorii se lupta sa tina pasul, unii furnizori chinezi fiind, de asemenea, afectati de sanctiunile SUA impuse de fosta administratie Trump.

Renault suspenda productia la o singura fabrica din Franta si la alte doua uzine, in Maroc si Romania, saptamana viitoare, timp de cateva zile, a declarat o purtatoare de cuvant a companiei citata de Reuters. Momentan nu exista informatii suplimentare despre cum ar putea fi afectata productia.

Stellantis, producatorul auto creat prin fuziunea grupului francez PSA si Fiat Chrysler din Italia, a fost nevoit, vineri, sa suspende productia la fabrica Eisenach din Germania, unde produce masini Opel. In acelasi timp, si fabrica din Zaragoza, Spania, care produce automobile Citroen si Opel, va suspenda productia a a spus un reprezentant al companiei. Alti mari producatori auto, intre care Ford, Toyota Motor si Volkswagen, au fost, de asemenea, afectati de lipsa semiconductorilor.

Primele semne ca va urma o criza grava in industria semiconductorilor auto au aparut in primavara lui 2020, dar nu parea sa se ajunga atat de departe, scrie si AFP. Cand criza va disparea, este foarte posibil ca preturile semiconductorilor sa creasca.

In vara, marii producatori de microcip-uri au directionat de la industria auto, catre cea a gadget-urilor, o buna parte din productie, mai ales ca prima industrie scadea, iar a doua crestea puternic. Cum industria auto si-a revenit mai repede decat multi asteptau, producatorii de chip-uri nu au avut cum sa faca fata cererii din ambele parti.

In cazul masinilor se folosesc intre 50 si 150 de semiconductori auto/vehicul pentru diverse sisteme, inclusiv pentru cele de siguranta, de gestionare a motorului, dar si sisteme de asistenta a soferului. Estimarile indica faptul ca pe intreg anul criza ar putea determina o scadere a productie auto la nivel mondial cu peste un milion de unitati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.