„CURATENIA” LUI DRULA – Ministrul Transporturilor se lauda ca a inceput „curatenia” si la Aeroportul Otopeni cu schimbarea managementului

Catalin Drula, ministrul Transporturilor si Infrastructurii (foto) sustine ca a inceput „curatenia” la Aeroportul Otopeni taind in „carne vie„ in conducerea companiei si ca i-a cerut noului director general Cosmin Pestesan sa se ocupe cu prioritate de problemele de imagine si de curatenie ale aeroportului, dupa ce in spatiul public au aparut fotografii in care calatorii arata starea deplorabila din interiorul cladirii.

Reamintim ca anul 2020 este, pentru Tarom, al 13-lea an de pierderi, cu un minus de 454 de milioane de lei, potrivit bugetului de venituri si cheltuieli rectificat la finele anului trecut potrivit Ordinului nr. 2.213 din 23 decembrie 2020 al Ministerului Transporturilor.

Spectrul” restructurarii vizeaza aproximativ unul din trei angajati Tarom

Pierderea este mai mare fata de cea estimata in vara anului trecut, respectiv un minus de 315 milioane de lei. Veniturile totale ale companiei aeriene au fost pentru 2020 de 573 de milioane de lei, aproape la jumatate fata de ce s-a prognozat in urma cu sase luni, adica 1,01 miliarde lei. Pe de alta parte, cheltuielile totale s-au redus cu 300 de milioane de lei fata de ce a fost estimat, aceasta pentru ca reducerea numarului de zboruri din cauza pandemiei a redus din cheltuielile de exploatare.

Am inceput deja curatenia la Aeroportul Otopeni. Acolo au fost pierderi de 120 de milioane de euro anul trecut, nu au fost calatori. Dar cu toate acestea nu s-au luat masuri de reducere a cheltuielilor pe partea de personal. Nu s-a putut introduce nici macar acea scadere de la cinci la patru zile. S-au facut si angajari, s-au dat si prime de milioane de lei. Asta eu nu inteleg. In momentul in care business-ul merge prost, sunt pierderi, sa-ti dai prime”, a declarat ministrul Catalin Drula intr-un interviu acordat joi, 4 februarie, pentru ziare.com.

In acest moment, „spectrul” restructurarii vizeaza aproximativ unul din trei angajati Tarom. Compania a inceput din vara anului trecut un plan de restructurare care prevede reducerea cu 33% a numarului de angajati, in prima faza fiind vorba de plecari voluntare. Potrivit Ordinului nr. 2.213 din 23 decembrie 2020, salariul mediu la Tarom este de 9.200 lei.

Catalin Drula spune ca va face schimbari „fara niciun fel de problema” in managementul companiilor de stat

Ministrul Catalin Drula sustine ca a inceput „curatenia” de la varful companiei de stat.

Ati vazut cum arata aeroportul Otopeni. Si au circulat chiar o serie de imagini in spatiul public. Toate aceste lucruri m-au nemultumit si am facut o schimbare de management acolo. Am numit un consiliu de administratie format din profesionisti, de la experti bancari, la experti in aviatie, oameni fara background clientelar, politic. Am pus sapte oameni exact cum ar trebui sa arate un consiliu de administratie, cu profesionisti. Compania are extraordinar de mult potential. Exista si un director general si i-am dat ca tema prioritar sa rezolve aceste aspecte care ne fac de ras. Partea de curatenie, de gresie sparta, acel sistem de parcare oribil. Are tema imperativa”, spune Drula.

Anuntul privind schimbarea de management a fost facut initial vineri, 29 ianuarie, pa pagina de Facebook a ministrului USR al transporturilor.

Aeroporturile Otopeni si Baneasa au la conducere profesionisti, incepand de vineri, respectiv un nou director general si un nou Consiliu de Administratie, a anuntat pe Facebook ministrul Transporturilor si Infrastructurii”, a scris Catalin Drula pe Facebook vinerea trecuta.

Potrivit acestuia, in noul Consiliu de Administratie membrii sunt atat specialisti in aviatie, cat si oameni cu profil solid in business, finante si audit.

El a mai sutinut ca acolo unde e cazul de schimbari le va face fara niciun fel de problema.

Drula despre metroul spre Aeroportul Otopeni: „Suntem intr-un proces de reevaluare a fezabilitatii proiectelor”

Am spus ca suntem intr-un proces de reevaluare a fezabilitatii proiectelor de metrou. In ceea ce priveste Magistrala 6, ea merge inainte. E in faza 1. Asupra fezabilitatii celei de a doua sectiuni, se ridica intrebari. Acest metrou, asa cum a fost gandit, duce la Aeroportul actual, la cladirea actuala, care ar urma sa nu mai fie folosit. Se va face o noua cladire, la trei kilometri, iar acest metrou va merge la vechiul terminal”, spune Drula

Solutia care se intrevede, a explicat ministrul, este ca va trebui si un autobuz care sa duca la metrou, care face 35 de minute si care opreste de 14 ori pe traseu. Toate acestea nu erau pe un studiu de fezabilitate, sustine Drula, care mai afirma ca e nevoie de metrou in zonele foarte aglomerate, in cartierele dormitor ale Bucurestiului.

Iata cifrele din Bugetul rectificat al TAROM potrivit Ordinului nr. 2.213 din 23 decembrie 2020 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2020 al Societatii Comerciale „Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane – TAROM” – S.A:

Articolul precedentPASAJ NOU LA INTRAREA IN BUCURESTI DINSPRE A2 – Primaria Sectorului 3 construieste un pasaj suprateran in zona Garii Catelu. Investitia se ridica la aproape 70 milioane lei
Articolul următorBLOCAJ PE METROUL DE LA AEROPORT– Licitatiile pentru constructia Magistralei M6 stau sa inghete. Drula nu vede fezabila a doua sectiune de metrou (Document)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.