CNAIR a transmis in SICAP documentatia de atribuire pentru lansarea procedurii de achizitie publica privind finalizarea studiului de fezabilitate in cazul autostrazii BRASOV – BACAU.
Dupa validarea documentatiei, CNAIR va putea lansa licitatia propriu-zisa aferenta contractului de proiectare.
Durata contractului de proiectare este de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate.
”Am relansat procedura pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei Autostrazii Brasov-Bacau! Colegii mei au transmis la SICAP, spre validare, documentatia pentru atribuirea unui nou contract care va avea o perioada de 28 de luni, din care 24 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate.Dupa validarea documentatiei, CNAIR va putea lansa licitatia propriu-zisa pentru Contractului de proiectare”, spune directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Autostrada Brasov – Bacau are ca scop sa asigure o legatura rutiera moderna intre regiunile Moldova si Transilvania.
Proiectul va asigura realizarea unui sector de autostrada ce va face legatura intre orasele Brasov si Bacau, acesta facand parte din autostrada cu denumirea generica „Moldova”, indicativ A5 cuprins in MPGT si care realizeaza legatura intre localitatile Brasov – Targu Secuiesc – Onesti – Bacau.
Avand in vedere prioritizarea proiectelor realizata in cadrul Planul Investitional (P.I.), proiectul este cuprins in strategia de finantare in cadrul noului Program Operational Transport 2021-2027.
Pregatiri pentru sezonul de iarna
De asemena, seful CNAIR a organizat o videoconferinta cu toti reprezentantii directiilor regionale si ai sectiilor de drumuri nationale responsabili cu intretinerea retelei rutiere pe perioada de iarna.
Pentru eficientizarea activitatilor specifice din aceasta perioada acesta a decis ca managementul CNAIR sa coordoneze in mod distinct structurile teritoriale, grupate astfel:
– Directiile Regionale Bucuresti, Buzau, Constanta si Iasi, vor beneficia de suportul a doi dintre directorii cu experienta in intretinerea drumurilor.
– Directiile Regionale Craiova, Timisoara, Cluj si Brasov vor fi supervizate de catre alti doi specialisti din managementul Companiei.
”Masura are rolul de a asigura o informare detaliata asupra problemelor din teritoriu, pentru ca acestea sa fie tratate intr-o maniera eficienta. Am spus clar tuturor celor implicati ca prioritate au viata si integritatea, atat a participantilor la traficul rutier, cat si a personalului CNAIR implicat direct in activitatile de deszapezire. Vreau sa tinem drumurile cat mai mult deschise dar nu vom ezita sa inchidem sectoare de drum daca exista cel mai mic pericol pentru cei aflati in trafic”, afirma Pistol.
Seful CNAIR le-a cerut responsabililor sa fie proactivi ”pentru ca este mai simplu sa preintampinam decat sa remediem consecintele”.
”Am trecut in revista si utilajele care vor participa la deszapezire si am cerut ca atat cele proprii, cat si cele ale prestatorilor sa fie in stare buna de functionare si sa aiba reviziile facute. Nu vreau ca in baze sa existe vreun utilaj care nu poate interveni acolo unde este nevoie. De asemenea, am verificat stocurile de materiale antiderapante existente in acest moment pentru ca vreau sa fim pregatiti in orice moment sa intervenim acolo unde situatia o impune. In acest an vom inchide drumurile de munte, in special Transfagarasanul si Transalpina, doar atunci cand conditiile meteorologice pot pune in pericol viata celor care le tranziteaza”, a adaugat el.