Pana la finalul acestui an, vor fi desemnati castigatorii pentru toate cele 13 loturi ale A7, da asigurari ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Oficialul mai spune ca acele contracte pentru doua loturi din cele trei ale portiunii Ploiesti-Buzau au fost deja semnate. Daca este totul in regula, deoarece au fost cerute documentele de la o companie pentru al treilea lot, atunci CNAIR va desemna castigatorul si pentru al treilea lot.
”Pana la sfarsitul anului, am semnat pe Ploiesti-Buzau, pentru ca vorbim de A7 care pleaca de la Ploiesti, vorbim de proiectul din PNRR, si care trebuie sa se inchida la Pascani. Sunt 13 loturi de autostrada. De la Ploiesti la Buzau sunt trei loturi. Am semnat contracte pe doua dintre ele, iar pe al treilea s-au cerut documentele de la o companie. In perioada imediat urmatoare, daca lucrurile sunt in regula, CNAIR va desemna castigatorul. Pe scurt, pana la sfarsitul anului vom avea desemnati castigatorii pe tot A7, pana la Pascani. Acest proces a inceput undeva in luna mai. In sapte, opt luni nu a fost simplu sa faci toata aceasta munca in comisiile respective si sa incerci sa recuperezi timpul pierdut in alte perioade si sa atribui construirea acestei autostrazi, in cazul nostru de la Ploiesti la Pascani”, a afirmat Sorin Grindeanu, la postul de televiziune TVR Info.
Potrivit acestuia, faza de proiectare si de studiu de fezabilitate a fost depasita si aici se intra direct in executie, spre deosebire de Sibiu-Pitesti unde este proiectare plus executie.
Contracte de 16,6 miliarde lei pe zona rutiera
De asemenea, comparativ cu 2021, in acest an au fost semnate contracte pe zona rutiera in valoare de 16,6 miliarde lei, comparativ cu anul trecut cand contractele au fost de aproximativ 4,5-4,6 miliarde lei.
In anul 2021 s-au cheltuit in jur de 4,8 miliarde lei, iar anul acesta se va ajunge la circa 9 miliarde lei, iar anul viitor suma va fi si mai mare.
„Eu am evitat de cand am preluat acest minister sa vorbesc de mosteniri grele. Cred ca e o realitate pe care o vedem si simtim cu totii ca Romania in acesti aproape 33 de ani de la Revolutie a ramas extrem de in urma la dezvoltarea infrastructurii de toate tipurile. De exemplu, de abia in acest an s-au semnat contractele pentru a face executia proiectului. Nu putem traversa Carpatii fara a face acest lucru. S-au semnat contractele, sunt contracte mari, cu firme importante si s-a intrat in perioada de implementare a acestor contracte. S-au facut, comparativ cu anul trecut pe acest tip de contracte, pe semnari de contracte, pe zona rutiera, s-au semnat contracte in jur de 4,5 – 4,6 miliarde lei. In acest an se semneaza contracte de 16,6 miliarde lei. Deci de 4 ori mai mult fata de anul trecut. Anul trecut au fost cheltuite in jur de 4,8 miliarde lei, anul acesta ajungem aproape de 9 miliarde lei, la anul va fi si mai mare. Deci aproape se dubleaza. Vor veni facturile astfel incat sa se poata implementa proiecte cat mai rapid”, a declarat Sorin Grindeanu, la TVR Info.
In plus, apetele Autostrazii Targu Mures – Targu Neamt (A8), finantate prin PNRR, vor fi scoase la licitatie pentru proiectare si executie in decembrie. Recent a fost obtinut Acordul de Mediu pentru tronsoanele respective.
Grindeanu estimeaza ca undeva in primavara ar putea fi semnate contractele, daca nu vor fi intarzieri de la contestatii.
Gabriel Budescu, director in cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), estimeaza ca poate fi respectat termenul din 2026, din PNRR, pentru finalizarea proiectarii si executarii acestor loturi din A8.