LUCRARI DE 3,2 MILIOANE EURO LA AEROPORTUL OTOPENI – Lucrarile la echipamentele de procesare a bagajelor vor dura cinci luni si jumatate, pasagerii vor astepta mai mult dupa bagaje

Au inceput lucrarile de modernizare ale echipamentelor de procesare a bagajelor de cala pe fluxul de sosiri care se vor finaliza la jumatatea lunii februarie a anului viitor. Lucrarile se vor derula etapizat si vor dura cinci luni si jumatate, informeaza Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

In prima faza, vor fi inlocuite patru dintre cele sase benzi de bagaje si echipamentele aferente de pe fluxul de sosiri internationale.


Primele benzi de bagaje inlocuite vor fi benzile 3 (etaj 1) si 4 (parter) ulterior urmand sa fie inlocuite, pe rand, si celelalte doua (1 si 2, ambele la etaj).

Pasagerii trebuie sa stie ca aceste lucrari vor conduce la o reducere temporara a capacitatii de procesare – de la 6 la 5 benzi de bagaje, si chiar la 4 benzi in anumite perioade de timp, motiv pentru care lucrarile au fost programate pentru perioada de extra-sezon.

In final, dupa o investitie de 3,2 milioane euro, se va obtine o capacitate suplimentara de 20% si o reducere substantiala a timplului de asteptare la sosirea bagajelor.

Trei dintre aceste benzi sunt in functiune de la deschiderea aerogarii Sosiri (2003).


In aceste conditii, este de asteptat sa se produca, temporar, aglomerari la procesarea bagajelor pe fluxul de sosiri, aglomerari care pot conduce la cresterea timpului de asteptare pentru pasagerii care isi recupereaza bagajele de cala.


CNAB, impreuna cu agentii de handling, a stabilit masurile necesare pentru ca eventualul disconfort resimtit de pasageri sa fie minimizat, aceasta insemnand in primul rand ca timpul de asteptare la recuperarea bagajelor de cala sa nu creasca. Totodata, CNAB va lua, impreuna cu antreprenorul, toate masurile posibile pentru ca perioadele de nefunctionare pentru benzile care se inlocuiesc sa fie minimizate, iar la finalul lucrarilor, estimat pentru jumatatea lunii februarie 2023, pasagerii sa beneficieze de un sistem modern, silentios si cu o capacitatre sporita, implicit de scurtarea timpului de asteptare„, arata compania.

Un numar de 132 de zboruri au fost anulate in prima saptamana din septembrie, pe Aeroportul International „Henri Coanda” Bucuresti, 73 dintre acestea (55%) apartinand operatorului aerian low-cost Blue Air.

Intre 1-7 septembrie 2022, pe Aeroportul Otopeni au fost operate 2.365 zboruri, dintre care 2.076 regulate. In acelasi interval, 711 zboruri (aterizari si decolari) au inregistrat intarzieri mai mari de 30 minute, cu 37 mai putine fata de saptamana anterioara.

Dintre acestea, 291 au avut drept cauza intarzierea sau rotatia echipajelor sau aeronavelor.

Cele mai multe zboruri intarziate s-au inregistrat, in ordine, la companiile aeriene Wizz Air (179 de zboruri), Tarom (139 de zboruri), Ryan Air (118) si Blue Air (97 de zboruri).

Articolul precedentCFR MODERNIZEAZA GARILE DEGRADATE – Investitia depaseste 116 milioane lei. Cladirile sunt degradate, lipsesc facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati, iar instalatiile electrice existente sunt descompletate si uzate
Articolul următorPREMIERA IN PORTUL CONSTANTA– Portul isi face parc fotovoltaic, model preluat de la porturile din Belgia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.