CNAIR a publicat in SICAP licitatia deschisa pentru proiectarea si executia Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau-Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis- Biharia (km 30+550-km 59+100).
Valoarea estimata a licitatiei este intre 877.779.813,41 si 1.037.376.143,12 lei (cca 200 milioane euro) .
Sectiunea are aproximativ 28,55 km.
Termenul limita pentru trimiterea ofertelor este 17 octombrie 2022, ora 15.00.
Contractul are o durata de 84 de luni.
Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala a fost de minim 300.000.000 lei in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2019, 2020 si 2021.
De asemenea, ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare de autostrazi si/ sau drumuri nationale si/ sau drumuri expres in valoare totala cumulata de minim 500.000.000 lei fara TVA la nivelul a maxim 5 contracte. Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/ pasaj/ viaduct in lungime de minim 100 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane.
CNAIR a transmis pe 16 august 2022, spre publicare, in SICAP, Anuntul de participare pentru proiectarea si executia celor 28,55 de km ai acestei sectiuni (parte a Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea).
Proiectul cu o valoare estimata de 877,779 milioane de lei (fara TVA) este finantat prin POT 2021 -2027 si trebuie finalizat in 24 de luni, dintre care 6 luni vor fi alocate proiectarii si 18 luni executiei lucrarilor.
Pe 11 august 2022, CNAIR a transmis la ANAP documentatia de atribuire pentru lansarea procedurii de achizitie publica pentru PROIECTARE SI EXECUTIE pentru finalizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau – Bors, Subsectiunea 3C2 Chiribis – Biharia (km 30+550-km 59+100).
Contractul a fost semnat in anul 2020 iar constructia ar fi trebuit sa fie finalizat pana la sfarsitul acestui an (2022).
Subsectiunea 3C2 (Chiribis – Biharia) se intinde intre km 30+550 si km 59+100 (28,55 km), incepe in zona localitatii Sinlazar (intersectia cu drumul national DN19E) si tranziteaza o zona de campie, intre localitatile Misca si Chislaz, unde DN19E (Chiribis – Salard – Biharia) a fost deviat in lungul autostrazii, pe o lungime de 4,2 km.
Traseul continua la sud de localitatea Poclusa de Barcau, se inscrie din nou in lungul DN 19 E, intre localitatile Sarsig si Haucesti si intersecteaza DJ 767 (Tiglead – DN19E), la km 39+950. La km 40+980, traseul autostrazii trece prin aria protejata Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar la km 41+319 intersecteaza DC42.
Traseul autostrazii ocoleste la nord localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersecteaza cu un drum local situat la sud de localitatea Salard. In continuare, traseul autostrazii se indreapta spre granita romano-ungara, intersectand DN 19 E, la km 55+100, drum national ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.
Pe 12 mai 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anuntat ca CNAIR a reziliat contractul pentru sectiunea Chiribis – Biharia (28,55 km) a Autostrazii Transilvania.
Contractul pentru proiectarea si executia lotului Chiribis – Biharia din A3 a fusese semnat in iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Valoarea contractului era de 326,51 de milioane de lei, fara TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Termenul contractual pentru proiectare era de sase luni, iar cel pentru executie era de 18 de luni.
Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a anuntat in februarie ca poarta discutii cu Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru rezilierea pe cale amiabila a contractului pentru proiectarea si executia lotului Biharia – Chiribis, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.
Sectorul Chiribis – Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcau – Bors. Capatul autostrazii, de 5,6 km, care face legatura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat castigator si pe lotul relicitat Chetani – Campia Turzii, unde Strabag a depus contestatie.