INCEPE LICITATIA PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS – Investitia ar putea ajunge la 7,5 miliarde lei cu TVA

Incepe licitatia pentru proiectarea si executia autostrazii Sibiu-Fagaras.

CNAIR a transmis, la SICAP, spre publicare, anunturile de participare pentru 3 din cele 4 tronsoane ale acestei autostrazi:

Tronsonul 2: Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1), in lungime de 19,92 km si cu o valoare estimata de 1,713 miliarde de lei (fara TVA)

Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B), in lungime de 17,61 km si cu o valoare estimata de 1,836 miliarde de lei (fara TVA)

Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras (cu o lungime de 16,26 km) si Drum de legatura cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totala estimata de 1,163 miliarde de lei (fara TVA).

Datele limita pentru depunerea ofertelor sunt:

– 11 octombrie 2022/Tronsonul 2

– 12 octombrie 2022 /Tronsonul 3

– 13 octombrie 2022/Tronsonul 4

Pentru fiecare tronson perioada de proiectare va fi de 12 luni si cea de executie a lucrarilor va fi de 36 de luni, iar intregul proiect este finantat din fonduri europene nerambursabile.

Anunturile de participare vor fi vizibile ulterior publicarii acestora in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti)

– Avrig-Marsa (DJ105G), va avea o lungime de 14,25 km.

Tronsonul 2: Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1), va avea o lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B), va avea o lungime de 17, 61 km

Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras si Drum de legatura cu DN1, va avea o lungime de 16,26 km pentru sectorul de autostrada si 5,65 km pentru drumul de legatura.

Perioada de proiectare a fiecarui contract va fi 12 luni iar cea de executie a lucrarilor va fi de 36 de luni.

Intregul proiect este finantat din fonduri europene nerambursabile.

Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu a emis pe 7 februarie acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Lungimea totala a traseului va fi de 68,05 kilometri si va fi impartita in patru tronsoane. De asemenea, noua sosea de mare viteza va fi conectata la DN1 cu un drum de legatura de 5,65 kilometri.

Valoarea totala a investitiei este estimata la 7,5 miliarde de lei cu TVA.

Surse din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat, pentru ”Lumea Infrastructurii”, in luna ianuarie, ca procedura de achizitie publica pentru proiectarea si executia lucrarilor la Autostrada Sibiu – Fagaras se va lansa in acest an.

Autostrada Sibiu – Fagaras face parte din reteaua TEN-T Comprehenive, sectiunea care traverseaza Romania vest – est, pe ruta Nadlac – Arad – Lugoj – Deva – Sibiu – Fagaras – Brasov – Ploiesti – Bucuresti – Constanta.

Cele patru tronsoane ale proiectului sunt:

– Boita – Avrig

– Avrig – Arpasu de Jos

– Arpasud de Jos – Sambata de Sus

– Sambata de Sus – Fagaras (drum de legatura DN1).

Autostrada Sibiu – Fagaras se va desprinde din Autostrada Sibiu – Pitesti printr-un nod rutier de mare viteza, la Boita.

Viteza de proiectare pentru aceasta autostrada va fi de 140 km/ora, insa in zonele de deal va fi redusa la 100 km/ora, iar la nodurile rutiere – 80 km/ora.

Autostrada Sibiu – Fagaras va avea in total sapte noduri rutiere, la Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni si Fagaras.

Comitetul interministerial a aprobat pe 27 ianuarie 2022 proiectul Autostrazii Sibiu- Fagaras, dupa ce studiul de fezabilitate fusese analizat si avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, afirma la acea vreme ca traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras.

Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov”, spunea oficialul.

Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras” a fost semnat in aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 de milioane de lei, fara TVA. In lungime de 68 de kilometri, tronsonul Sibiu – Fagaras va face parte din Autostrada Sibiu – Brasov, ceruta de companii precum Continental, unul dintre cei mari angajatori privati din Romania.

Articolul precedentA7 FOCSANI-BACAU, IN FAZA DE VALIDARE – CNAIR pregateste licitatia pentru contractele de executie a celor trei loturi din Autostrada Moldovei. Constructia trebuie realizata in 30 de luni
Articolul următorSCHIMBARI IN CONSTRUIREA DRUMULUI EXPRES ARAD-ORADEA – Au fost create noi conexiuni cu autostrazi din Romania si Ungaria

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.